اخبار خودرو جهان
محصولی لوکس از زیربرند پریمیوم چری

ماشین اکسید یائوگوانگ Exceed Yaoguang رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۰ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
اکسید یائوگوانگ exceed yaoguang (1)

اکسید به تازگی تصاویر کراس اوور جدید خود موسوم به Yaoguang یائوگوانگ را منتشر کرده است. تولید اکسید یائوگوانگ Yaoguang قرار است که از 18 نوامبر سال 2022 آغاز شود و اولین سری تحویل این کراس اوور لوکس چینی در اواخر سال 2022 صورت می گیرد. لازم به ذکر است که اکسید یک برند لاکچری فعال زیر چتر چری چین است.

به گزارش خودرونویس، یائوگوانگ Yaoguang نام اولین ستاره شناخته شده در دب اکبر بوده که در طالع بینی چین باستان نیز مطرح شده است. دب اکبر یک صورت فلکی بوده که از هفت تا از درخشان ترین ستاره ها تشکیل شده است.

اکسید یائوگوانگ exceed yaoguang

مشخصات فنی ماشین اکسید یائوگوانگ Exceed Yaoguang

اکسید یائوگوانگ روی پلتفرم M3X توسعه یافته است. حرف M در این پلتفرم به معنای Mars (مریخ) بوده که روحیه کاوشگری و ستاره شناسی تیم طراحی این برند را نشان می دهد. عدد سه هم بیانگر مزیت های این پلتفرم شامنل قدرت بالا، انعطلاف پذیری و هوش پیشرو است. حرف X هم بیانگر احتمالات بی نهایت است!

اکسید یائوگوانگ exceed yaoguang

خودروی مفهومی توسعه یافته روی این پلتفرم AtlantiX نام داشت که در در نمایشگاه خودرو چنگدو چین در ماه آگوست همین سال 2022 رونمایی شده بود و حال هم مدل تولیدی آن یعنی اکسید یائوگوانگ Exceed Yaoguang معرفی شده است.

اکسید یائوگوانگ exceed yaoguang

مشخصات فنی اکسید یائوگوانگ Exceed Yaoguang

اکسید یائوگوانگ Exceed Yaoguang از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ GDI بهره گرفته که قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.6 لیتر بنزین مصرف می کند و برای انتقال قدرت به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است. این خودرو دارای هفت مد رانندگی بوده و در آینده قرار است نسخه پلاگین هیبریدی نیز برای آن عرضه شود.

اکسید یائوگوانگ exceed yaoguang

وزارت صنعت و فناوری چین پیشتر اطلاعات مربوط به ابعاد ماشین اکسید یائوگوانگ Exceed Yaoguang را منتشر کرده بود. اکسید یائوگوانگ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4781، 1920 و 1671 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2815 میلی متر اعلام شده است. این کراس اوور با سه سایز چرخ به بازار عرضه می شود که یکی 215/55 R18، 235/55 R19 و دیگری 245/50 R20 است.

اکسید یائوگوانگ exceed yaoguang

ظاهر و کابین ماشین اکسید یائوگوانگ Exceed Yaoguang

خودرو اکسید یائوگوانگ Exceed Yaoguang در نمای جانبی سقفی شبه شناور را به نمایش می گذارد و از بارزترین ویژگی های ظاهری آن می توان دستگیره های درب مخفی یا همان پاپ آپ اشاره کرد. داخل کابین اکسید یائوگوانگ Exceed Yaoguang طراحی مینیمال و مدرنی را شاهد هستیم. روی داشبورد این خودرو دو نمایشگر 12.3 اینچی درون یک قاب نصب شده است. یک نمایشگر 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی هم در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا نصب شده است. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل دو شاخه نصب شده که روی آن کلیدهای کنترلی تعبیه شده است. در قسمت میانی داشبورد هم سه کلید فیزیکی به همراه پد شارژ بدون سیم تعبیه شده و در بالای سر سرنشینان هم یک سانروف پانورامیک بزرگ قرار دارد که فضایی مدرن و جذاب را پدید آورده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟