اخبار خودرو ایران
گزارش اختصاصی خودرونویس از اتو شانگهای

چری TJ-1 در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ رونمایی شد

سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
چری TJ-1 جیکو

چری TJ-1 یک کراس اوور آفرودی بوده که امروز در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ رونمایی شد. این خودرو قرار است که توسط مدیران خودرو تحت برند لوکس فونیکس یا جیکو در آینده به بازار ایران عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، لازم به ذکر است که TJ-1 نام اصلی این خودرو نبوده و چری از طرفداران خود درخواست کرده که یک نام برای این خودرو انتخاب کنند. بدین ترتیب ممکن است این خودرو در کشورهای مختلف با نام های متفاوت و حتی تحت برندهای بومی مختلفی عرضه شود.

ویدیو معرفی چری TJ-1 در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳

 

برند جیکو که در مقدمه مطلب به آن اشاره کردیم، برند جهانی جدید چری بوده و ممکن است در ایران نیز در کنار ام وی ام و فونیکس اضافه شود. لازم به ذکر است که چری طی دو دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و حال برای رقم زدن آینده بهتر اهداف بزرگی را ترسیم کرده است. شعار برند چری و ام وی ام Technical revolution یا انقلاب تکنولوژیکی بوده و شعار برند فونیکس به عنوان برند لاکچری مدیران خودرو در ایران Sustainable Luxury عنوان لاکچری پایدار و سازگار با محیط زیست بوده که این به معنای تمرکز این برند روی عرضه خودروهای پلاگین هیبرید در آینده نزدیک و همچنین خودروهای باتری الکتریکی در آینده دورتر است.

چری TJ-1 جیکو

نخستین محصول پلاگین هیبریدی فونیکس کراس اوور تیگو‌ ۸ پرو PHEV بوده که تست درایوهای آن برگزار شده و قرار است طی ماه های آتی به بازار کشور عرضه شود. ژانگ مدیرعامل چری اینترنشنال در روز پرس دی در جمع خبرنگاران در خصوص شعار برند اکسید ( زبرمجموعه پریمیوم چری) هم عبارت Art, Luxury and Explore به معنای هنر، لاکچری و ماجراجویی را عنوان کرد.

چری TJ-1 جیکو

طراحی ظاهری چری TJ-1

چری TJ-1 دارای استایلی خاص و متمایز نسبت به دیگر شاسی بلندهای این برند بوده و دارای دیزاینی جعبه ای شکل و به نسبت آفرودیست. بارزترین ویژگی ظاهری این خودرو عبارت انگلیسی بزرگ CHERY بوده که به رنگ مشکی در جلوپنجره دیده می شود.

چری TJ-1 جیکو

چری TJ-1 یک کراس اوور سایز متوسط رو به کامپکت بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4515، 1865 و 1680 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2675 میلی متر است. به دلیل ستون های مشکی رنگ، سقف این خودرو از نمای جانبی حالتی شناور دارد. همچنین دستگیره های درب ها نیز از نوع پاپ آپ بوده و یک دست رینگ 5 پره دودی رنگ برای این خودرو نصب شده است. در نمای عقب شاهد چراغ های به هم پیوسته هستیم و در دو طرف خروجی اگزوزها دیده می شود که ظاهرا واقعی به نظر می رسند.

 

طراحی داخلی چری (جیکو) TJ-1

کابین چری TJ-1 دارای تریم مشکی و سفید بوده و کلیدهای فیزیکی همچنان در کنار عملگرهای لمسی در داشبورد و کنسول میانی حفظ شده اند. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی دیده می شود و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی عمودی 14.8 اینچی نصب شده که کاملا مجزا از هم طراحی شده اند و مشابه با محصولات فعلی این برند داخل یک قاب قرار نگرفته اند. این خودرو دارای هد آپ دیسپلی، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه در کنسول میانی و … است.

چری TJ-1 جیکو

پردازنده سیستم های مالتی مدیا و سرگرمی خودروهای چری تا به امروز یکی از نقاط ضعف محصولات این برند بوده که در خودروهای میان رده بسیار آزاردهنده است. اما این خودرو از چیپست کوالکام 8155 استفاده کرده که قدرتمند بوده و عملکردی سریع و روان را برای سیستم مالتی مدیا رقم می زند. این خودرو دارای قابلیت تشخیص چهره، رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس و سیستم های کمکی راننده، گرمکن، سردکن و ماساژور صندلی های جلو و سیستم صوتی سونی است.

چری TJ-1 جیکو

مشخصات فنی چری TJ-1

نسخه بنزینی چری TJ-1 دارای یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که برای انتقال قدرت به گیربکس اتوماتیک هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. این دقیقا همان موتور و گیربکسی بوده که روی فونیکس تیگو 8 پرو هم نصب شده است.

چری TJ-1 جیکو

نسخه پلاگین هیبریدی چری TJ-1 هم دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربو هیبرید به همراه گیربکس DHT بوده که موتور بنزینی آن قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور بوده و هنوز توان دقیق این سیستم هیبریدی اعلام نشده است. این نسخه در حالت تمام برقی نیز قادر به پیمایش مسافتی بیش از 100 کیلومتر است. بدین ترتیب در حالتی که باک بنزین پر باشد و باتری ها نیز فول شارژ باشند، این خودرو قادر به پیمایش مسافتی بیش از 1400 کیلومتر است. طی 18 دقیقه شارژ نیز ظرفیت باتری ها از 30 به 80 درصد می رسد.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟