به گزارش خودرونویس، شرکت خودروسازی چری یک خودروساز چند ملیتی چینی بوده که دفتر مرکزی آن در وهو چین واقع شده است. شرکت خودروسازی چری در سال 1997 تاسیس شده و طی دو دهه گذشته رشد بسیار خیره کننده ای را در زمینه توسعه محصول داشته و توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از خودروسازان پیشرو چینی تثبیت کند و در بازارهای صادراتی نیز موفق عمل کرده است.

تیگو نام خانواده محصولات کراس اوور و اسیووی چری است. سبد محصولات چری تیگو طی سال های گذشته به سرعت رشد کرده و حال شامل 14 محصول از جمله چری تیگو 9 بوده که پرچمدار شاسی بلندهای چری محسوب می شود. خودروهای چری تیگو تا به امروز محبوبیت زیادی در بین مشتریان داشتند. اما هیچ یک به معنای واقعی کلمه آفرودی نبوده است. به همین جهت چری تیگو TJ-1 توسعه پیدا کرده است. البته نام تیگو TJ-1 در حال حاضر کد پروژه بوده و در زمان رونمایی رسمی نام دیگری برای این شاسی بلند آفرودی چری انتخاب خواهد شد.

chery-tiggo-tj-1 چری تیگو (1)

ظاهر چری تیگو TJ-1

چری تیگو TJ1 ستون هایی مشکی رنگ داشته که به سقف حالتی شناور بخشیده اند. ستون انتهایی عرض زیادی دارد و یک پنل همرنگ با بدنه نیز داخل آن طراحی شده که نوشته انگلیسی Tiggo نیز داخل آن دیده می شود. رینگ های مشکی رنگ چری تیگو TJ1 در این تصاویر دو طرح مختلف دارند و به نظر می رسد به تایرهای آنرودی به بازار عرضه می شود. یکی از جذابیت های طراحی چری تیگو TJ1 دستگیره های پاپ آپ درب هاست. البته نباید از اسپویلر عقب، روف راک و کانال های عبوری هوای فیک روی گلگیرهای عقب نیز غافل شد!

chery-tiggo-tj-1 چری تیگو (1)

داخل کابین چری تیگو TJ1

چری در این لحظه تصاویر کابین تیگو TJ1 را منتشر نکرده. اما تصاویر جاسوسی آن منتشر شده است. کابین طراحی مدرن و جذابی داشته و سعی شده تلفیقی از لوکس بودن و آفرودی بودن در آن رعایت شود. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی لحاظ شده و یک نمایشگر لمسی بزرگ نیز در قسمت میانی داشبورد دیده می شود. این نمایشگر میان داشبورد بزرگی پنل لمسی بوده که تا به امروز روی محصولات چری نصب شده است.

chery-tiggo-tj-1 چری تیگو (1)

صندلی ها دارای تودوزی چرم سفید بوده و تریمی سفید رنگ نیز روی داشبورد اجرا شده که البته این تریم رنگ روشن برای یک خودروی آفرودی اصلا مناسب نیست. البته چری تیگو TJ-1 کاملا ترند آفرودی روز دنیا و به ویژه بازار چین را دنبال می کند و به خوبی قادر به جذب مشتریان جوان و افراد علاقمند به طبیعتگردی خواهد بود.

chery-tiggo-tj-1 چری تیگو (1)

مشخصات فنی چری تیگو TJ-1

چری تیگو TJ-1 قرار است که با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو پلاگین هیبریدی به بازار عرضه شود که نیروی تولیدی آن توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. نسخه پایه این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک بوده و نسخه های فول دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند. چری تیگو TJ-1 قرار است در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 که در ماه آپریل برگزار می شود، رونمایی شود و در ماه جولای به بازار چین عرضه می شود.

منبع carnewschina
4 از 4 رای