اخبار خودرو ایران
326 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور!

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید PHEV در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

دوشنبه - ۷ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید چری مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با خودروی فونیکس تیگو8 پرو پلاگین هیبرید PHEV حضور پیدا کرده بود. تیگو8 پرو پلاگین هیبرید، یک کراس اوور لوکس الکتریکی سازی شده بوده که ظاهرا مدیران خودرو تصمیم به عرضه این خودرو به بازار ایران را دارد.

مشخصات فنی فونیکس تیگو8 پرو پلاگین هیبرید PHEV

به گزارش خودرونویس، فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی چهار سیلندر به همراه دو موتور برقی یکی روی چرخ های جلو  و دیگری روی چرخ های عقب است. نیروی موتور بنزینی به همراه یکی از موتورهای برقی به چرخ های جلو و نیروی یک موتور برقی به چرخ های عقب منتقل می شود. این پیشرانه هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور بوده که عدد بسیار بالا و قابل قبولی برای یک کراس اوور با ابعاد تیگو 8 پرو محسوب می شود.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید چری مدیران خودرو

البته موتور بنزینی فونیکس تیگو8 پرو پلاگین هیبرید PHEV نقش چندانی در انتقال قدرت نداشته و صرفا نقش ژنراتور جهت شارژ باتری موتورهای برقی و تامین نیروی موتورهای برقی را دارد. اما در سرعت های بالا و زمان هایی که به حداکثر توان قوای محرکه این خودرو نیاز است، نیروی موتور بنزینی نیز به گیربکس DHT تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید منتقل می شود.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید چری مدیران خودرو

برای تامین انرژی موتورهای برقی یک پک باتری لیتیوم یونی 19.27 کیلووات ساعتی نصب شده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 80 تا 100 کیلومتر مسافت را ذخیره می کند. میانگین مصرف سوخت تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی به صورت میانگین حدود 1.5 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده که اگر اغراق نباشد واقعا حیرت آور است. به گفته چری، نسخه پلاگین هیبریدی تیگو 8 پرو قادر است طی 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید چری مدیران خودرو

تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی دارای 11 مد رانندگی اعم از سرعت متوسط، پایین، سرعت بالا، مسافت طولانی، جاده کوهستانی، فرمان پذیری در سرعت بالا، استارت، یخ، برف، گل، ماسه و … بوده و همچنین یک مد رانندگی دیگر برای پیشرانه پلاگین هیبریدی این خودرو در نظر گرفته شده که سه حالت نرمال، تمام الکتریکی و HEV اسپرت را شامل می شود.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید چری مدیران خودرو

البته تیگو8 پرو پلاگین هیبرید یک نسخه ضعیف تر هم دارد که تنها دارای یک موتور برقی و یک موتور بنزینی و سیستم انتقال قدرت جلومحرک است. هنوز مشخص نیست مدیران خودرو کدام نسخه تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی را با چه قیمتی به بازار عرضه می کند.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید چری مدیران خودرو

ویدیو معرفی تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

 

 

ظاهر و داخل کابین فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

استایل ظاهری تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید دقیقا مشابه با نسخه معمولی تیگو 8 پرو که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شده، طراحی شده است. اما اگر کمی دقت کنید متوجه یک درب مشابه درب مخزن سوخت اضافی روی گلگیر جلو سمت راننده می شود. زیر این درب پورت شارژ برای شارژ باتری های لیتیوم یونی 19.27 کیلووات ساعتی این خودرو قرار گرفته است. تفاوت ظاهری دیگر تیگو8 پرو پلاگین هیبرید PHEV نسبت به نسخه معمولی به گرافیک چراغ های عقب مربوط شده که المان های نئون تایپ عمودی درون آن حالتی بی رنگ و سفید دارند. این در حالیست که این المان ها در تیگو8 پرو معمولی قرمز رنگ طراحی شده اند.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید چری مدیران خودرو

درون کابین چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی مانند همین تیگو 8 پرو فعلی شاهد نصب دو نمایشگر 12.3 اینچی درون یک قاب هستیم. یکی از این نمایشگرها نقش پشت آمپر دیجیتالی را ایفا کرده و دیگری برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی به صورت استاندارد دارای سیستم صوتی سونی با 10 بلندگو، نورپردازی داخل کابین، سیستم کمکی راننده ADAS، رهیاب و دوربین ثبت وقایع است. دیزاین کابین نسبت به نسخه معمولی تغییر نکرده و تنها چیدمان برخی از کلیدها در کنسول میانی تیگو8 پرو پلاگین هیبرید نسبت به نسخه معمولی تغییر کرده و کلید انتخاب مد رانندگی تمام برقی و هیبریدی به این قسمت اضافه شده است. ضمن اینکه شیفتر دنده نیز در مدل پلاگین هیبریدی تیگو8 پرو دارای نورپردازیست.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟