اخبار خودرو ایران
احتمال عرضه در ایران در سال آینده

چری آیکار 03 iCar کراس اوور برقی جدید از چین

یکشنبه - ۷ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
Chery-iCar-03-چری آیکار 03 (1)

آیکار iCar زیربرند تازه تاسیس چری در زمینه تولید خودروهای برقی بوده که به تازگی کراس اوور کامپکت جدید این برند موسوم به چری آیکار 03 (iCar 03) در حال تست در چین رویت شده است.

به گزارش خودرونویس، نسخه کانسپت چری آیکار 03 iCar در 16 آپریل در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 رونمایی شده بود. این خودرو یک کراس اوور جمع و جور با استایل جعبه ای شکل و آفرودی و طراحی جذاب است. حال برند iCar آیکار یک پله به لانچ این محصول نزدیکتر شده است. اما آیا آیکار 03 (iCar 03) توانایی بیراهه نوردی هم دارد؟

Chery-iCar-03-چری آیکار 03 (1)

همانطور که اظهار کرد برند تازه تاسیس iCar آیکار زیر چتر کمپانی چری فعالیت می کند که تمرکز آن عرضه خودروهای برقی و جذب مشتریان گروه سنی Z است. این برند هفت مدل در سبد محصولات خود خواهد داشت که یکی از آنها چری آیکار GT (iCar Gt) کوپه و همچنین همین اسیووی آیکار 03 است. بدین ترتیب کاملا مشخص است که تمرکز آیکار در توسعه محصول عرضه خودروهای اسپرت و همچنین اسیووی است. در آینده هم این برند قصد عرضه یک ام پی وی را دارد. بدین ترتیب تنوع محصولات زیادی را در این برند شاهد هستیم و طبق گزارش های منتشر شده قیمت محصولات این برند بین 21 هزار و 230 تا 56 هزار و 620 دلار متغیر هستند.

Chery-iCar-03-چری آیکار 03 (1)

ویژگی های ماشین آیکار 03 چری

به نظر می رسد که آیکار 03 نخستین محصول این برند بوده که به بازار چین عرضه می شود. در 16 آپریل روز لانچ برند آیکار، این اسیووی برقی هم در مدل کانسپت به نمایش گذاشته شد. این خودرو یک کراس اوور کوچک بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4371، 1909 و 1709 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2700 میلی متر اعلام شده است.

چری خودرو آیکار 03 را به عنوان یک کراس اوور مناسب پیمایش همه مسیرها معرفی کرده که طراحی جعبه ای شکل، خط کمربندی بالا، گلگیرهای عریض و چراغ های عمودی جلو و چراغ های عقب با گرافیک i به زیبایی این خودرو افزوده اند. در قسمت عقب این خودرو یک محظه روی درب صندوق بار نصب شده است. ظاهرا این محفظه در آینده محل قرارگیری تایر زاپاس خواهد بود. لازم به ذکر است که خودروی آیکار 03 که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 حضور داشت، صرفا یک مدل نمایشی بود و نه کابینی داشت و نه سیستم تعلیقی!

Chery-iCar-03-چری آیکار 03 (1)

حال آیکار 03 یک مرحله به واقعین نزدیک شده و نسخه پیش تولید آن در حال تست بدون پوشش استتاری در چین رویت شده است. لازم به ذکر است که در تریم مشکی رنگی که چراغ های جلو را به یکدیگر متصل کرده، عبارت انگلیسی iCar دیده می شود. البته با توجه به اینکه طراحی خودرو هنوز نهایی نشده، ممکن است در نسخه تولیدی تفاوت هایی در بخش لوگو و نشان های نصب شده روی بدنه را شاهد باشیم. لازم به ذکر است که این نسخه در حال تست تفاوت هایی در بخش گرافیک چراغ های جلو و عقب با نسخه کانسپت رونمایی شده دارد. اما باید صبر کرد و دید که کدام طرح این خودرو نهایی می شود.

آیکار 03 دارای سیستم تعلیق آلومینیومی بوده و دارای تعلیق مستقل در عقب و همچنین تعلیق مکفرسون در جلوست. به گفته رسانه های چینی، فاصله کف این خودرو از سطح زمین 170 میلی متر اعلام شده است. بدین ترتیب حتی اگر این خودرو چهار چرخ محرک هم باشد به دلیل فاصله کم از سطح زمین توان بیراهه نوردی ندارد.

چری آیکار 03 قرار است که در سه ماه چهارم سال جاری میلادی به بازار عرضه شود که در نسخه برقی قادر به پیمایش 500 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل است. ظاهرا این خودرو یک نسخه رنج اکستندر هم دارد که در حالت ترکیبی قادر به پیمایش 1000 کیلومتر مسافت است. این خودرو دارای سیستم رانندگی نیمه خودران سطح 2 بودخ و نهایت قدرت آن در حد یک موتور بنزینی 2.5 لیتری توربوشارژ بنزینی اعلام شده که عدد دقیق آن هنوز مشخص نیست.

Chery-iCar-03-چری آیکار 03 (1)

طراحی کابین چری آیکار 03 iCar

صندلی های جلو این خودرو طراحی اسپرت دارند و پشت سری ها به صورت یکپارچه با پشتی صندلی ها طراحی شده اند و تکیه گاه جانبی صندلی ها نیز مناسب به نظر می رسد. به طور کلی این صندلی ها شبیه به چری تیگو 7 پلاس هستند. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر لمسی بزرگ برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی نصب شده و غربیلک فرمان نیز کلیدهای کنترلی متعددی دارد. در کنسول میانی این خودرو شاهد پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، دو جالیوانی و تکیه گاه آرنج هستیم. همچنین دو دستگیره روی ستون های جلو نصب شده که به آیکار 03 حس یک اسیووی آفرودی می دهد. با توجه به فاصله بین دو محور زیاد به نسبت ابعاد، در ردیف دوم این خودرو فضای پا بسیار زیادی را شاهد هستیم.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟