اخبار خودرو جهان
در فستیوال سرعت گودوود 2023 صورت گرفت

کاترهام پروجکت V خودروی برقی اسپرت سبک وزن با پلتفرم لوتوس رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۱ تیر ۱۴۰۲
خواندن 2 دقیقه
caterham-project-v- کاترهام پروجکت V

کاترهام پروجکت V یک خودروی برقی اسپرت بوده که امروز در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شده است. همانند کاترهام سون Seven، این خودرو نیز بر پایه لوتوس Seven توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، کاترهام پروجکت V یک خودروی الکتریکی اسپرت بسیار سبک با سیستم انتقال قدرت عقب محرک است. برخلاف نسخه سون Seven، این مدل دارای موتور تمام برقی بوده و از اواخر سال 2025 وارد بازارهای جهانی می شود.

caterham-project-v- کاترهام پروجکت V

مشخصات فنی خودرو کاترهام پروجکت V

این خودرو توسط آنتونی جانارلی مدیر طراحی جدید کاترهام طراحی شده و از همان ابتدا با هدف تمام برقی بودن شکل گرفته است. این خودرو دارای یک موتور برقی 268 اسب بخاری بوده که روی محور عقب قرار گرفته و برای تامین نیروی آن یک باتری 55 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی نصب شده است. کاترهام پروجکت V با این مشخصات قادر است مسافتی در حدود 400 کیلومتر را در حالت شارژ کامل طی کند و در صورت اتصال به شارژر سریع 150 کیلوواتی این خودرو طی 15 دقیقه میزان شارژ باتری هایش از 20 به 80 درصد می رسد.

caterham-project-v- کاترهام پروجکت V

کاترهام جدا از اینکه همیشه زبان طراحی ساده ای در محصولات خود رعایت کرده، خودروی اسپرت ساده و سبک وزنی را تولید کرده است. کاترهام پروجکت V وزنی معادل 1190 کیلوگرم داشته که به لطف شاسی فیبر کربنی و آلومینیومی حاصل شده است. این خودرو در محور جلو دارای تعلیق کاملا قابل تنظیم و در اکسل عقب دارای تعلیق دوجناقی بوده و سیستم فرمان نیز از نوع کمکی برقیست. این خودرو قادر است طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن 235 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

caterham-project-v- کاترهام پروجکت V

ویژگی های جذاب کاترهام پروجکت V

این خودرو دارای چیدمان صندلی 2+1 بوده و به صورت آپشنال می توان آن را به صورت 2+2 سفارش داد. کاترهام ادعا کرده این چیدمان راحتی بیشتری برای سرنشین در ردیف عقب فراهم می کند. داشبورد کاترهام پروجکت V طراحی مینیمالی دارد و دو نمایشگر دیجیتالی دایره ای شکل در پشت فرمان تعبیه شده است. یک سری کلید هم در کنسول میانی قرار دارد که به راننده اجازه می دهد مدهای رانندگی را بین نرمال، اسپرت و اسپرینت تغییر دهد که با تغییر هر یک از این مدها شتاب، تعلیق و فرمان پذیری نیز تغییر می کند. سیستم مالتی مدیا هم بسیار ساده بوده و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه را هم دارد.

caterham-project-v- کاترهام پروجکت V

فستیوال سرعت گودوود 2023 از امروز آغاز شده و این خودرو نیز یکی از محصولاتیست که ضمن رونمایی و نمایش اولیه در این رویداد جذاب، قرار است مسیر پیست گودوود را طی کند و به انتها برساند.

 

4.8 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟