اخبار خودرو جهان
مجهز به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک

کیا K8 جانشین کادنزا به صورت کامل معرفی شد

شنبه - ۷ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کیا K8

کیا در ماه فوریه بود که با انتشار تصاویر سدان لوکس K8 به ما نشان داد که نسل جدید کادنزا و به نوعی جانشین کیا K7 چه استایلی دارد؛ حال این خودروساز کره ای رسما مشخصات فنی کیا K8 را به همراه تصاویری بیشتر و با جزییاتی دقیق تر منتشر کرده است.

مشخصات فنی کیا K8 یا کادنزا

به گزارش خودرونویس، کیا K8 همانطور که گفته شد جانشین لوکس تر و بزرگتر کادنزا یا همان K7 بوده که از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی با 300 اسب بخار قدرت در نسخه های فول آپشن بهره می برد. البته برای کیا K8 امکان سفارش یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی هم با 195 اسب بخار قدرت وجود دارد. همچنین برای کیا K8 امکان سفارش یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر LPI (پروپان مایع) هم وجود دارد که قادر به تولید 240 اسب بخار قدرت است. در ادامه نیز کیا یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ برای مدل های پایه این خودرو معرفی خواهد کرد.

نمای عقب کیا K8

نیروی تولیدی تمامی این پیشرانه های توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود که کیا ادعا کرده این گیربکس تا شش درصد مصرف سوخت پیشرانه شش سیلندر کیا K8 را بهبود بخشیده است. برخلاف بسیاری از سدان های پریمیوم که به گیربکس های دو کلاچه اتوماتیک برای عملکرد بهتر مجهز شده اند، کیا تصمیم به استفاده از گیربکس اتوماتیک معمولی با مبدل گشتاور گرفته است. به گفته کیا این گیربکس باعث شتابگیری آرام تر و کاهش ضربه در حین تعویض دنده شده که سواری زیباتری را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

نمای جانبی کیا K8

یکی از بزرگترین مزایای کیا K8 در مقایسه با کادنزا و کیا K7، امکان سفارش آن به صورت تمام چرخ محرک است. کیا K8 در مدل مجهز به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر بنزینی 300 اسب بخاری امکان سفارش به صورت تمام چرخ محرک (جلومحرک پایه) را دارد. کیا K8 به سیستم تعلیق الکترونیکی هم مجهز شده که بسته به نیاز راننده می تواند سواری بسیار نرم و راحت و یا اسپرت را برای شما به ارمغان آورد. ولی تمرکز کلی کیا در طراحی این سیستم تعلیق افزایش سطح راحتی بوده است. برای اینکه کابین این خودرو ساکت تر شود، کیا ضرایب گیربکس را افزایش داده و از عایق بندی بهتری برای کابین استفاده کرده است.

 

کابین کیا K8

کابین کیا K8 طراحی مدرن و در عین حال بسیار زیبایی دارد و برای صندلی ها سیستم گرمکن و سردکن در نظر گرفته شده است. تمرکز کیا در طراحی کابین افزایش راحتی بوده و برای این مهم کیا K8 را با سیستم Comfort Stretch راهی بازار کرده است. سیستم تهویه این خودرو دارای یک فیلتر هوا بوده که همواره کیفیت هوای درون کابین را مانیتورینگ می کند. این فیلتر همچنین به بهبود کیفیت هوای ورودی کابین و سیستم تهویه مطبوع کمک می کند که این یعنی بوی بهتر کابین در مسیرهای طولانی مدت.

کابین کیا K8

کیا K8 دارای یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 12.3 اینچی در میان داشبورد به منظور سیستم مالتی مدیا و اطلاع رسانی و سرگرمی است. این خودرو همچنین دارای یک هد آپ دیسپلی 12 اینچی بوده که اطلاعاتی مانند سرعت، سیستم های کمکی راننده، تابلوهای مسیر و … را روی شیشه جلو خودرو پروجکت می کند و به راننده نشان می دهد.

کیا امکان کنترل بسیاری از سیستم های خودرو را فرمان پذیری صوتی امکان پذیر کرده است. برای علاقمندان به موسیقی نیز یک سیستم صوتی قدرتمند از برند Meridian با 14 بلندگو در کابین کیا K8 نصب شده است.

کابین کیا K8

هیچ سدان پریمیومی بدون بهره بردن از سیستم های پیشرفته کمکی راننده کامل نمی شود. این شامل سیستم های کمکی راننده در آزادراه ها و بزرگ راه ها، پیشگیری کننده از برخورد جلو، کروز کنترل هوشمند تطبیقی و کمکی پارک از راه دور است. این سیستم ها در بسیاری از موارد به هدایت کیا K8 کمک می کنند و باعث می شوند که این خودرو فاصله خود را از وسایل نقلیه کناری حفظ کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟