اخبار خودرو جهان
کم مصرف و کم استهلاک

کامیون 18 تن دوو پریما محصول جدیدی از شرکت کاسپین خودرو

سه شنبه - ۱۲ مهر ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

شرکت کاسپین خودرو فرهنگ، تنها نماینده رسمی خودروهای تجاری دوو کره جنوبی در ایران، نخستین محصول خود را تحت عنوان کامیون 18 تن تک محور دوو پریما به بازار عرضه کرده است. این شرکت از سال 1399 شروع به تولید نخستین نمونه های کامیون دوو کرده و اقدامات لازم مربوط به اخذ مجوز ها را طبق استاندارد های تعریف شده را انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری خودرو نویس، تحویل و عرضه کامیون های 18 تن دوو بصورت رسمی از  دی ماه سال 1400 آغازشده که مورد استقبال خوب و بی نظیر علاقمندان قرار گرفته است. تا کنون بیش از 100 دستگاه از کامیون دوو پریما تک محور در کاربری های مختلف اعم از آتشنشانی، باری چوبی، باری فلزی، یخچالی، حمل طیور، مسقف چادری و مسقف فلزی به بازار عرضه شده است. این محصول به دلیل دارا بودن استهلاک پایین، سواری نرم و راحت، کابین لوکس و ویژگی های فنی و موتور پر قدرت خود توانسته رضایت خریداران را جلب کند و جایگاه بسیار خوبی را در میان محصولات دیگر بازار بدست بیاورد. شرکت کاسپین خودرو قصد دارد با احداث خط تولید جدید و رشد و افزایش  تیراژ تولیدات خود، پاسخگوی تقاضای علاقمندان و خریداران خودروهای تجاری باشد.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

مشخصات فنی کامیون 18 تن تک محور دوو پریما

کامیون 18 تن دوو پریما دارای موتور 5890 سی سی، شش سیلندر خطی، مجهز به سیستم توربوشارژ و اینترکولر،  ساخت شرکت معتبر دوسان (Doosan)  کره جنوبی  دارای استاندارد آلایندگی یور 5 (EEV) که جزو بالاترین استاندارد در بین خودروهای تجاری در سطح دنیاست، است. این موتور قادر به تولید حداکثر قدرت 280 اسب بخار  و 980 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولید شده توسط موتور از طریق گیربکس ZFXS100  محصول ZF اروپا از نوع  دستی( 6 دنده جلو و 1 دنده عقب )به اکسل عقب منتقل می شود. این کامیون 18 تن تک محور دوو پریما دارای دو مخزن سوخت هر کدام به گنجایش 200 لیتر و یک مخزن ادبلو به گنجایش 38 لیتر، قابلیت شیب روی 36 درصدی و حداقل شعاع گردش 9.2 متر بوده و در صورت حرکت با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت دور موتور  2000 دور بر دقیقه بوده که باعث کاهش استهلاک و صدای موتور و بهینه شدن مصرف سوخت می شود. کامیون 18 تن دوو پریما مانند عمده خودروهای تجاری دارای سیستم برقی 24 ولت بوده و به دو باتری با حداقل آمپراژ 150 ساعتی و دارای دینام 28 ولت و 80 آمپر مجهز شده است. یکی از نکات مثبت این محصول، قرار گرفتن در  رده ی A  مصرف سوخت بوده که می توان آن را کم مصرف ترین و بهینه ترین نوع در میان رقبا دانست.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

از نظر ابعاد، کامیون 18 تن دوو دارای 8700 متر طول، 2515 متر عرض و 3050 متر ارتفاع بوده  و فاصله بین دو محور آن  5550 متر اعلام شده است. طول بارخور این کامیون 6 متر است که این ویژگی باعث شده که این محصول برای انواع کاربری ها مناسب باشد. وزن خالص کامیون دوو پریما تقریبا 6 تن و حداکثر ظرفیت باربری این کامیون حدودا 11 تن است که نشان می دهد می تواند تا حداکثر 18 تن وزن ناخالص ظرفیت داشته باشد.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

سیستم پایداری و ترمز کامیون 18 تن تک محور دوو پریما

کامیون دوو پریما دارای سیستم ترمز  تمام پنوماتیکی از برند WABCO  و مجهز به سیستم ASR  و   ABS (کنترل لغزش خودرو) برای بهبود پایداری کامیون در هنگام شتاب گیری  و رانندگی در مسیرهای لغزنده و همچنین مجهز به سیستم ترمز کمکی خفه کن اگزوز بوده که موجب کنترل بهتر خودرو در سرازیری ها می شود.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

امکانات و تجهیزات کامیون 18 تن دوو پریما

کامیون 18 تن دوو پریما، دارای عایق صوتی و حرارتی، تخت خواب مجهز به گرمکن و آفتابگیر، دید گسترده و راحتی در ورود و پیاده شدن، مجهز به گرمکن صندلی راننده، super space place (سالن با فضای بزرگ)، بخاری درجا، رادیو و پخش usb port ، قفل مرکزی، کروز کنترل، تهویه مطبوع( کولر و بخاری)، مجهز به پاور ویندوز( شیشه بالابر و آینه های برقی)، مجهز به گرمکن آینه، صندلی راننده تماما بادی با قابلیت تنظیم اتوماتیک،خروجی باد در زیر صندلی راننده، سنسور است.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

شرکت کاسپین خودرو، تنها نماینده رسمی خودرو های تجاری دوو کره جنوبی

کاسپین خودرو  طی دو سال گذشته،  شروع به تولید نخستین نمونه های کامیون 18 تن دوو پریما و انجام اقدامات لازم جهت اخذ مجوز های مربوطه کرده است. خوشبختانه این محصول توانسته با وجود گوناگونی محصولات تجاری در بازار و برندها و تناژ های متفاوت، جایگاه مناسبی را  بدست بیاورد.قابل ذکر است شرکت کاسپین خودرو  قصد دارد با هدف توسعه سبد محصولات خود در آینده نزدیک، کشنده 44 تن دوو را نیز به بازار ایران عرضه کند.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، فرصتی پیش آمد تا با مهندس امیرکوروش رحیمیان، ریاست فروش شرکت کاسپین خودرو، گفت و گویی در رابطه با چگونگی برنامه های توسعه شبکه نمایندگان فروش، خدمات پس از فروش و همچنین محصولات جدید این شرکت، داشته باشیم.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

مدیرفروش کاسپین خودرو اظهار کرد که در ابتدای همکاری دوو تراکز با کاسپین خودرو، دو محصول ( کامیون 18تن و کشنده 44 تن دوو) برای تولید در نظر گرفته شده است. تقریبا یک سال است که کامیون 18 تن دوو به بازار عرضه می شود. کامیون کشنده 44 تن دوو نیز در آینده رونمایی خواهد شد و در ماه های پایانی سال جاری آماده ارائه به بازار است. کامیون 18 تن دوو پریما یکی از نیاز های بازار ایران بوده است.این محصول با بکار گیری از تکنولوژی روز دنیا، کم استهلاک، پر قدرت و مصرف بهینه سوخت بهترین گزینه میان کامیون های هم تناژ خود میباشد. این محصول با موتور 6 لیتری قدرتی برابر با کامیون های قدیمی با موتور 12 لیتری را داراست.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

وی اظهار کرد کامیون کشنده 44 تن دوو نیز که قرار است در پاییز رونمایی شود و به پیش فروش برسد، نسبت به نسخه اولیه، تغییراتی در بخش پیشرانه، گیربکس و فاینال درایو خواهد داشت که این تغییرات با هدف تقویت عملکرد و کاهش استهلاک صورت گرفته است. تحویل کشنده 44 تن، دی و بهمن ماه سال جاری صورت می گیرد.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

وی اشاره کرد محصول بعدی از برند دوو تراکز (DAEWOO TRUCKS) کامیون جفت محور خواهد بود و سپس کاسپین خودرو با عرضه کامیونت دوو به بازار خودروهای تجاری سبکتر نیز ورود پیدا خواهد کرد.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

احداث خط تولید و افزایش تیراژ محصولات شرکت کاسپین خودرو

امیرکوروش رحیمیان اظهار کرد که شرکت کاسپین خودرو برنامه تولید 300 دستگاه خودرو تجاری از برند دوو را در سال 1401 دارد که شامل 200 دستگاه کامیون 18 تن دوو پریما و 100 دستگاه کشنده 44 تن دوو است. با توجه به تفاوت محصولات این شرکت با سایر رقبا، تمایل زیادی از سوی مشتریان نسبت به کامیون و کشنده دوو وجود دارد. طی برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 1402، تیراژ تولید کامیون به بالای 500 و کشنده به بالای 300 دستگاه خواهد رسید.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

سایت تولید شرکت کاسپین خودرو در منطقه سلفچگان قرار دارد و با توجه به افزایش تولید محصولات، این شرکت قصد توسعه و احداث خط تولید جدید را دارد. همچنین رحیمان اشاره کرد که تمام مدیران فعال در شرکت کاسپین خودرو فرهنگ، سابقه حضور در شرکت های خودروسازی مختلف را داشته و ثمره تجربه آن ها در شرکت کاسپین خودرو مشهود است.

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور کاسپین خودرو

افزایش تعداد نمایندگی های کاسپین خودرو

کامیون 18 تن دوو پریما تک محور به دلیل برخورداری از امکانات، تجهیزات فنی، آپشن های گوناگون و پیشرانه پر قدرت یکی از قدرتمند ترین کامیون های باری محسوب می شود. تاکنون نزدیک به 100 دستگاه کامیون دوو در ایران به خدمت رسانی مشغول بوده و با وجود 12 نمایندگی فعال فروش و خدمات پس از فروش ( شهرهایی مانند تهران، اصفهان، رودسرف خرم آباد، بیرجند، اردبیل، زنجان، اهواز،شیراز، مشهد، یزد و بجستان در تمامی مسیرهای اصلی ترانزیتی کشور) خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهد. کاسپین خودرو قصد دارد با افزایش نمایندگی های معتبر خود سهم زیادی از رضایت مشتریان خود را بدست بیاورد.

 

عکس کامیون دوو پریما 18 تن کاسپین خودرو

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟