وکالتی ماشین نخرید

چهارشنبه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
خرید خودرو

سرهنگ رمضانی گفت:تا جایی که مردم می‌توانند خرید و فروش‌های حوزه وسایل نقلیه به ویژه خودرو شخصی خود را از طریق وکالت نامه‌ انجام ندهند.

به گزارش خودرونویس، سرهنگ رمضانی معاون اجرایی پلیس راهور ناجا درباره خرید خودرو گفت:تا جایی که مردم می‌توانند خرید و فروش‌های حوزه وسایل نقلیه به ویژه خودرو شخصی خود را از طریق وکالت نامه‌ها انجام ندهند.

وی گفت: این نوع خرید و فروش مسائل خاص خودش را به همراه دارد و می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند، اما اگر ناچار شدید که از طریق وکالت نامه اقدام به نقل و انتقال خودرو کنید حتما از فروشنده تقاضا کنید که در زمان شیوع کرونا مدت زمان وکالت نامه را بیشتر در نظر بگیرد تا اگر برای خدمات پلیس زمان بیشتری را نیاز داشتند در فرایند انتقال خودرو با مشکل مواجه نشوید.

 

برگ سبز خودرو برای انتقال کافی است

همچنین سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور استان مازندران گفت: ثبت معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی مصداق رأی شماره ۱۸۶۳ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است.

او افزود: برابر این رای قانونگذار در مواد ۴۶ و ۴۷ قانون ثبت اسناد و املاک مصوب ۱۳۱۰ موارد ثبت اجباری معاملات را ذکر کرده است و سایر موارد از جمله ثبت معاملات راجع به اموال منقول مانند خودرو اختیاری بوده و الزامی برای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور استان مازندران به شهروندانی که قصد خرید و یا فروش خودرو را دارند، توصیه کرد برگ سبز خودرو همان سند مالکیت خودرو بوده که در زمان تعویض پلاک از سوی پلیس راهور به نام مالک خودرو صادر می‌شود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟