اخبار خودرو جهان
برخورد نزدیک با HB-02 کانسپت

هاوال HB-02 قوی‌تر و اقتصادی‌تر

سه شنبه - ۶ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 6 دقیقه
هاوال

هاوال با نمایش این خودرو در نمایشگاه پکن، چشم اندازی از محصولات آینده خود به نمایش گذاشت. هاوال که به طور ویژه بر تولید خودروهای کراس‌اوور و شاسی بلند تمرکز دارد، با ارائه کانسپت HB-02، آینده این دست خودروهای را به نمایش گذاشت.

به گزارش خودرونویس، هاوال با استفاده از چرم آلکانترا، چوب، قطعه‌های تزیینی طلایی رنگ و استفاده گسترده از کلید‌های لمسی، به خوبی فضایی آینده نگرانه در کابین این کانسپت خود ایجاد کرده است. توجه به جزییات در HB-02 به اندازه‌ای است که می‌توان آن را هم تراز کانسپت‌های خودروسازان صاحب نام دانست.

استفاده از تم تیره در چراغ‌های جلو، دستگیره‌های مخفی درها و استفاده به قاعده از نوارهای کرومی و همچنین خطوط مینیمال، طراحی این کانسپت را در رده‌ رقیب‌های غیرچینی‌اش قرار می‌دهد.

هاوال برای این کانسپت خود از نشان آبی رنگش استفاده کرده است، اما این رنگ آبی ارتباطی با هیبریدی بودن آن ندارد. در حقیقت هاوال نشان آبی را ایجاد کرده تا طیف تازه‌ای از مشتری‌ها را که جوان‌تر هستند هدف قرار دهد.

 

هاوال HB-02

این مفهومی از سامانه پلاگ‌این هیبرید استفاده می‌کند. یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ در ترکیب با یک موتور الکتریکی گشتاوری حدود 450 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد که قدرتی قابل توجه برای این خودرو است. این در حالی است که مصرف این خودرو از سوی هاوال 2.1 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

یک باتری 13 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی پیشرانه الکتریکی 127 اسب بخاری با گشتاور 278 نیوتن‌متر این خودرو را تغذیه می‌کند که HB-02 تنها با استفاده از آن می‌تواند تا 65 کیلومتر حرکت کند.

با این پیشرانه، هاوال HB-02 کانسپت می‌‌توان در 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و به بیشینه سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این نخستین خودروی پلاگ‌این هیبرید هاوال است که پیش‌بینی می‌شد در سال 2017 برای ورود به بازار آماده شود، اما هنوز به خط تولید نرسیده است.

 

هاوال HB-02

نکته جالب در مورد این محصول کمپانی هاوال این است که این خودرو 65 کیلومتر را بدون تولید ذره‌ای از آلایندگی‌ها طی خواهد کرد.کانسپت HB-02 یک جانور کاملا خوش تیپ بوده که از پلاگین هیبریدی هوشمندانه هاوال بهره می‌برد. پیشرانه این خودرو یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و توربوشارژ بوده و یک موتور الکتریکی هم که بر روی محور جلو سوار شده، آن را یاری می‌کند. روی هم رفته توان کلی و گشاور HB-02 حدود 450 نیوتن‌متر خواهد بود.

پلاگین مدرن هاوال نیز مانند سایر کمپانی‌ها چندین حالت مختلف برای رانندگی ارائه می‌کند. حالت پیش فرض در HB-02 ترکیبی بوده و از قدرت موتور بنزینی و الکتریکی به طور هم زمان استفاده می‌شود. در این حالت به نهایت قدرت HB-02 خواهید رسید و می‌توانید تنها در 9 ثانیه، از سکون کامل به سرعته 100 کیلومتر در ساعت برسید.

چشمگیرترین حالت رانندگی با HB-02؛ رانندگی تمام الکتریکی است. در این حالت قدرت از باتری‌های لیتوم‌یون 13 کیلوواتی انتهای خودرو تامین شده و می‌توانید 65 کیلومتر را بدون تولید آلاینده طی کنید. در این حالت خودرو 127 اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاوری حدود 205 پوند فوتی دارد.

 

 

هاوال HB-02

باتری HB-02 را می‌توان در چهار ساعت و با استفاده از یک پریز دیواری شارژ کرد. با این همه تمام این ویژگی‌ها و گفته‌ها در حد ادعاست و باید منتظر عرضه HB-02 بود؛ البته باید توجه داشت که تولید چنین خودرویی مانند رها کردن یک گربه در بین چندین کبوتر است!

از رقبای کنونی HB-02 می‌توان به BMW X5 xDrive40e اشاره کرد که در حالت تمام الکتریکی، تنها 31 کیلومتر را طی می‌کند. XC90 T8 کمپانی ولوو نیز حرفی برای گفتن در برابر HB-02 ندارد، زیرا این خودرو تنها 40 کیلومتر را بدون دخالت موتور بنزینی می‌پیماید. هاوال ادعا می‌کند که HB-02 در 100 کیلومتر پیمایش، تنها 2.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

4.5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟