اخبار خودرو جهان
مجهز به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به جای CVT!

نسل جدید نیسان پتفایندر 2022 معرفی شد

سه شنبه - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
نیسان پتفایندر 2022

نیسان به تازگی نسل جدید پتفایندر 2022 را رونمایی کرده که در طراحی آن از خودروهای اسیووی واقعی الگوبرداری کرده است. همین موضوع سبب استایل با ابهت تر، پروفیل جلو گیراتر و چهره جذاب تر پتفایندر 2022 شده است.

مشخصات فنی نیسان پتفایندر 2022

به گزارش خودرونویس، در حالی که ممکن است چهره ظاهری پتفایندر 2022 بارزترین تغییر در نسل جدید این خودرو قلمداد شود، نباید نصب گیربکس جدید، دیفرانسیل با ضرایب و نسبت های جدید و تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در کابین این خودرو را از یاد برد. نیسان برای پتفایندر جدید یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر را نصب کرده است.

نیسان پتفایندر 2022

این پیشرانه قادر به تولید 284 اسب بخار قدرت و 351 نیوتن متر گشتاور است؛ همانطور که اظهار کردیم نیسان از خودروهای اسیووی واقعی در طراحی پتفایندر جدید الهام گرفته و همین موضوع سبب شده که دیگر شاهد نصب گیربکس خسته کننده و کسل کننده CVT برابی انتقال قدرت در این خودرو نباشیم؛ به جای آن شاهد نصب یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به منظور انتقال قدرت هستیم که یقینا موجب بهبود عملکرد و مصرف سوخت این خودرو هم می شود.

نیسان پتفایندر جدید به لطف دارابودن هفت مد رانندگی استاندارد، اسپرت، اکو، برقی، ماسه، گل و یدک کشی عملکرد خوبی در بیراهه نوردی از خود نشان می دهد و یقینا نام پرآوازه خود را زنده نگه می دارد. نیسان اظهار کرده که عملکرد خوب در بیراهه نوردی، تنها توجه این شرکت در طراحی نسل جدید پتفایندر نبوده است. لازم به ذکر بوده که پتفایندر 2022 قادر به یدک کشی جسمی با وزن 2721 کیلوگرم است.

نمای عقب نیسان پتفایندر 2022

طراحی کابین

نیسان پتفایندر جدید دارای کابینی با سه ردیف صندلی و ظرفیت حمل هشت سرنشین است؛ البته اگر صندلی های راحتی جدا از هم را برای ردیف دوم انتخاب کنید یک نفر از ظرفیت کابین این خودرو کم می شود. نیسان برای اینکه مطمئن شود تمام سرنشینان در رفاه کامل هستند، خروجی های USB را در قسمت های مختلف کابین و برای هر سه ردیف صندلی تعبیه کرده است.

برای صندلی ها امکان سفارش تودوزی پارچه، چرم و ترکیب پارچه و چرم در رنگ بندی های متفاوتی وجود دارد تا طراحی داخلی این خودرو همانند استایل بیرونی آن چشمگیر باشد. در میان داشبورد هم یک نمایشگر 9 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی نصب شده و یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 هم در پشت فرمان این خودرو نصب شده است.

کابین نیسان پتفایندر 2022

نیسان در زمینه کاهش صدا و نویز ورودی به کابین تلاش های زیادی کرده که این مهم به لطف استفاده از شیشه های لمینت، شیشه ضخیم تر عقب و عایق بندی بهتر کف کابین و درها حاصل شده است. همه اینها در کنار هم باعث شده تا ورود نویز و صدای پیشرانه به کابین این خودرو تا 60 درصد کمتر از نسل پیشین باشد.

نیسان برای پتفایندر جدید به صورت آپشنال سیستم صوتی Bose را تدارک دیده که دارای 13 بلندگوست؛ همچنین سیستم مالتی مدیا این خودرو به صورت آپشنال از درگاه اندروید اتو، اپل کار پلی و نیسان کانکت به صورت استاندارد پشتیبانی می کند.

کنسول وسط نیسان پتفایندر 2022

نیسان پتفایندر جدید دارای سیستم کمکی راننده PrePilot در دو نسخه S و SV است. این سیستم در واقع ترکیبی از سیستم های کمکی فرمان و کروز کنترل تطبیقی بوده که نه تنها خودروهای مقابل شما را رصد می کند، بلکه شتابگیری و ترمزگیری خودروهای جلویی را نیز بررسی می کند.

 

ابعاد بدنه

نیسان روی پلتفرم پتفایندر، پیکاپ فرانتیر را هم توسعه داده است. لازم به ذکر است که این پلتفرم در واقع همان پلتفرم نسل پیشین بوده تا حد زیادی ارتقا یافته است. نیسان پتفایندر جدید 3.7 سانتی متر نسبت به نسل پیشین طول کمتر  و 1.2 سانتی متر عرض بیشتری دارد که تغییرات سنجیده ای محسوب می شود. به طور کلی نسخه 2022 نیسان پتفایندر دارای طول، عرض و و ارتفاعی به ترتیب برابر با 5004، 1979و 1778 میلی متر است؛ همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2901 میلی متر اعلام شده که نوید بخش کابینی راحت و جادار است.

نیسان پتفایندر 2022

نیسان پتفایندر به لطف دارابودن کابینی جادار، می تواند برای رقبای بزرگتر نیز مشکل ساز شود. همچنین به لطف تریم دو رنگ بدنه نیز چهره ظاهری پتفایندر واقعا جذاب شده است. جزییات بیشتر در خصوص پتفایندر 2022 از جمله قیمت، شتاب و عملکرد در تابستان و همزمان با عرضه منتشر خواهد شد.

4.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟