اخبار خودرو جهان
با طولی کمتر از چهار متر و ویژه بازار پرتقاضا هند

نسخه تولیدی رنو کیگر معرفی شد

شنبه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
رنو کیگر 2021

از آنجا که تمایز سگمنت دیگر معنای خود را از دست داده و کراس اوورها تنها به خودروهایی با ابعاد بزرگ محدود نمی شوند، رنو تصمیم به عرضه کراس اووری سوپرمینی به نام کیگر گرفته است. این کراس اوور کوچک زیبا قرار است در سگمنت پرتقاضا خودروهای کوچک با طول کمتر از چهار متر در هند عرضه شود. در اروپا، رنو قاجار هم کراس اووری کامپکت محسوب می شود که اتفاقا طول آن 459 میلی متر بیشتر از کیگر است. به عبارت دیگر تعریف مینی و کوچک در بازارهای خودروهای مختلف متفاوت است.

به گزارش خودرونویس، رنو کراس اوور کیگر را در نوامبر سال 2020 به عنوان یک خودروی نمایشی معرفی کرد و حال از نسخه تولیدی این خودرو پرده برداشته است. جالب است بدانید که همین کیگر یک پله نسبت به کراس اوور کوچکتر کویید در بازار هند جایگاه بالاتری دارد. برای اینکه این خودرو متناسب با نیاز مشتریان در بازار هند طراحی شده باشد، فاصله کف آن از سطح زمین را تا حد ممکن زیاد درنظر گرفته اند. رنو کیگر به لطف فاصله 205 میلی متری از سطح زمین به خوبی از پس ناهمواری های بد جاده ها و خیابان های دومین کشور پرجمعیت جهان بر می آید.

نمای عقب رنو کیگر 2021

طراحی ظاهری و کابین رنو کیگر

دیزاین بیرونی کیگر ترکیبی از چند محصول مختلف رنو است؛ طراحی پروفیل جلوی این خودرو شبیه نمونه لوکس تر شده رنو کویید بوده و طراحی پروفیل عقب به خصوص چراغ های C شکل عقب مشابه رنو کپچر جدید طراحی شده اند. رنو برای کیگر چراغ هایی LED در جلو و عقب در نظر گرفته است؛ نسخه لوکس تر این خودرو هم به صورت استاندارد دارای رینگ هایی 16 اینچی با تریم مشکی رنگ است. با وجود اینکه کیگر یک محصول ارزان و اقتصادی است، مشتریان می توانند آن را با تم ظاهری دو رنگ سفارش دهند.

سقف رنو کیگر 2021

طراحی کابین کیگر هم آشنا به نظر می رسد؛ به خصوص نمونه کلیدهای دایره ای شکل مربوط به تنظیم سیستم تهویه در سایر محصولات رنو و داچیا بارها و بارها دیده شده اند. همچنین کلید استارت/استاپ پیشرانه و نمایشگر هفت اینچی نصب شده در پشت فرمان این خودرو شبیه نمونه های نصب شده روی سایر محصولات گروه خودروسازی رنو هستند. در میان داشبورد هم یک نمایشگر هشت اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسمی مشابه یک تبلت نصب شده است.

کابین رنو کیگر 2021

با وجود اینکه کیگر کراس اووری بسیار کوچک است، اما فضای باری معادل 405 لیتر در پشت صندلی های ردیف دوم دارد که با خواباندن صندلی های ردیف دوم این فضای بار تا 879 لیتر نیز افزایش می یابد که به اعتقاد رنو بیشترین فضا در این سگمنت است. همچنین 29 لیتر فضای برای قرار دادن اشیا و وسایل کوچک درون کابین این خودرو در دسترس بوده که این فضا به لطف داشبورد بزرگ و جادار این خودرو فراهم شده است.

 

مشخصات فنی رنو کیگر

رنو کیگر روی همان پلتفرمی طراحی شده که رنو ویژه تولید خودروهای زیر چهار متر برای بازار هند توسعه داده است؛ پیشتر روی این پلتفرم مینی ون رنو تریبر هم معرفی شده بود. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی نصب شده که قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به محور جلو منتقل می شود.

دریچه تهویه عقب رنو کیگر 2021

علاوه بر این پیشرانه توربوشارژ، یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی هم برای این خودرو در دسترس بوده که قادر به تولید 72 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه هم با یک گیربکس پنج سرعته دستی کوپل شده است. شاید این پیشرانه بسیار ضعیف به نظر می رسد، اما به خوبی جوابگوی وزن 1012 کیلوگرمی رنو کیگر است. نکته جالب اینجاست که رنو کیگر دارای یک حالت رانندگی اسپرت بوده که با فعال کردن آن پاسخ پیشرانه نسبت به فشردن پدال گاز تیزرتر و تعویض دنده ها سریع تر می شوند.

 

سخن پایان

رنو با عرضه کیگر به بازار هند رقیب سرسختی را برای خودروهایی همچون نیسان مگنیت، کیا سونت و هیوندای ونیو را به بازار این کشور فرستاده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟