به گزارش خودرونویس، ژاپن همچنان سگمنت سوپرمینی خودروهای Kei خود را حفظ کرده است. در این سگمنت تمامی خودروهای باید طولی معادل 3.4 متر داشته باشند و مالک از مزایای بیمه و مالیایی بهره می برد. یکی از اعضای سگمنت خودروهای Kei ژاپن سوزوکی جیمنی بوده که البته نسخه قابل عرضه در بازارهای بین المللی آن ابعادی به مراتب بزرگتر از نسخه موجود در بازار ژپن دارد. در هند نیز خودروهایی که طولی کمتر از 4 متر داشته باشد مشمول مالیات کمتری می شوند و این سگمنت نیز طی سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

 

رنو Kiger

نزدیک به یک ماه پیش نیسان خودروی کامپکت مگنیت را معرفی کرد؛ حال نوبت رنو رسیده که کراس اووری کامپکت با برند خود را برای عرضه به بازار دومین کشور پرجمعیت جهان و بازار پرتقاضای هند معرفی کند. این کراس اوور کامپکت رنو کیگر نام دارد و در حالی که فعلا در قالب یک خودروی نمایشی معرفی شده، ولی نسخه تولیدی این خودرو نیز استایلی مشابه با نمونه نمایش داده شده خواهد داشت که البته بعید است رنو رینگ های 19 اینچی و همچنین چراغ های LED هوشمند این مدل نمایشی را روی نسخه تولیدی حفظ کند.

رنو کیگر 2021

همچنین به نظر می رسد که نسخه تولیدی بدون این ترین سبز رنگ نئونی و فندرهای پلاستیکی حجیم روی گلگیرها و آرک چرخ ها به بازار عرضه شود. ولی انتظار می رود که استایل کلی این خودروی نمایشی در نمونه تولیدی نیز حفظ شود.

رنو کیگر قرار است که در سال 2021 به بازار رو به رشد پرتقاضای هند عرضه شود و یک پله نسبت به کویید جایگاه بالاتری دارد. لازم به ذکر است که رنو در بازار هند، علاوه بر کویید و کیگر، یک خودروی کامپکت دیگر با طول کمتر از چهار متر نیز دارد که مینی ون تریبر نام دارد. لازم به ذکر است که رنو از سال 2005 به بازار هند وارد شده و علاوه بر محصولات ذکر شده، داچیا داستر را با لوگوی خود یعنی رنو به بازار این کشور عرضه می کند. این دقیقا همان سیاستی است که رنو در خصوص عرضه داستر و سیمل(لوگان) به بازار ایران در پیش گرفته بود.

 

تفاوت های احتمالی نسبت به مدل مفهومی

رنو اظهار کرده که طراحی کلی این نسخه نمایشی کیگر تا 80 درصد با نمونه تولیدی مشابه است؛ بدین ترتیب می توان انتظار داشت که چراغ های خطی و باریک جلو و عقب این مدل در نسخه تولیدی نیز وجود دارد. تصور می کنیم که این دستگیره های عجیب موجود در این مدل مفهومی جای خود را به دستگیره های معمولی تری در نمونه تولیدی بدهند. همچنین بعید به نظر می رسد که رنو نسخه تولیدی کیگر را با چنین روف راکی به بازار عرضه کند.

نمای عقب رنو کیگر 2021

طراحی کابین

در این لحظه تصاویر رسمی از کابین رنو کیگر در دسترس نیست؛ ولی به نظر می رسد که کابین این خودرو یک یا دو المان مشترک با مینی ون تریبر داشته باشد. این کراس اوور سوپر مینی مشابه نیسان مگنیت روی پلتفرم CMF-A+ توسعه یافته و فاصله کف آن از سطح زمین 210 میلی متر طراحی شده تا مناسب جاده های ناهموار و خیابان های هند باشد.

 

مشخصات فنی رنو کیگر

از آنجایی که نیسان مگنیت و رنو کیگر عملا یک خودرو با دو طراحی متفاوت هستند، پس تعجبی ندارد که مشخصات فنی یکسانی داشته باشد. بدین ترتیب کیگر نیز با پیشرانه 1 لیتری تنفس طبیعی و همچنین توربوشارژ با همان حجم قابل سفارش است. پیشرانه تنفس طبیعی این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 72 اسب بخار بوده و به احتمال زیاد بسته به تریم انتخابی به گیربکس دستی و یا اتوماتیک AMT مجهز می شود. نسخه توربوشارژ این پیشرانه نیز قارد به تولید بیشینه قدرت 95 اسب بخار بوده که برای انتقال قدرت آن به چرخ ها یک گیربکس دستی و یا اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است.

نمای جانبی رنو کیگر 2021

سخن پایانی

همانند نیسان مگنیت، رنو کیگر تنها ویژه بازار هند نبوده و این برند فرانسوی قصد عرضه این کراس اوور ارزان قیمت کامپکت را به سایر بازارهای جهانی در حال توسعه دارد.

منبع motor1
4.3 از 3 رای