نگهداری خودرو

مایع شیشه شوی اصلی خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

یکشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مایع شیشه شور خودرو

بسیاری از رانندگان بر این باورند که مایع درون مخزن شیشه شور، از جمله کم اهمیت ترین مایعات درون خودرو بوده و مشکلی ندارد که درون این مخزن آب خالی یا مایع شیشه شور تقلبی ریخته شود. این افراد به دلیل عدم آگاهی و با توجه به شرایط اقتصادی موجود،خریدار قطعات و لوازم ارزان هستند که در بیشتر مواقع اسفاده از اینگونه از قطعات مشکلات مالی و جانی را در پی خواهند داشت.

به گزارش خودرونویس، در مایع شیشه شوی اصلی از الکل اتانول استفاده می شود؛ ولی مایع شیشه شوی تقلبی دارای متانول است که قیمتی به مراتب ارزان تر دارد. بسیاری از رانندگان گول همین ارزانی مایع شیشه شورهای تقلبی را می خورند که استفاده از آنها در گذر زمان باعث آسیب رسیدن به خود تیغه های برف پاک کن، شیشه جلو و رنگ خودرو می شود.

شیشه شوی اصلی اصلی مانند شیشه شوی ایساکو دارای ترکیباتی هستند که در هر دمای هوا، بهترین اثر پاک کنندگی را داشته باشند و با کمترین پاشش و حرکت تیغه ها شیشه خودرو را تمیز کند. همچنین تماس با شیشه شوی های غیر استاندارد احتمال عوارض پوستی و تنفسی را هم در پی دارد.

یکی دیگر از مواردگی که در صورت استفاده از شیشه شوی های تقلبی با آن مواجه می شوید، یخ زدگی مایع درون مخزن و عدم امکان تمیز کردن شیشه در دمای زیر صفر درجه و کدر شدن تدریجی شیشه در صورت استفاده در شیشه شورهای تقلبی در دماهای زیر صفر و سرد است. همچنین در صورت یخ زدن مایع درون مخزن شیشه شور، آسیب های جدی به پمپ آب شیشه شوی وارد می کند و ممکن است که باعث ترکیدگی آن شود.

 

سخن پایانی

شیشه شوی های اصلی مانند شیشه شوی ایساکو دارای ترکیباتی بوده که در هر شرایطی اعم از هوای گرم و هواهای بسیار سرد زیر صفر درجه، شیشه خودرو را به بهترین شکل تمیز کند و همچنین ترکیبات آن به گونه ای انتخاب شده تا در هواهای سرد هم فریز نشود. بهتر است برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به شیشه و رنگ خودرو و افزایش عمر تیغه های برف پاک کن، از مایع های شیشه شوی اصلی استفاده شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟