نگهداری خودرو

مانیتور ماشین و سیستم‌های عامل جدید

سه شنبه - ۵ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مانیتور خودرو

برای خرید یک مانیتور خوب و با کیفیت برای خودروی خود باید بدانید که چه انتظارات و خواسته های از مانیتور دارید. مانیتوری که می خواهید چه ویژگی های داشته باشد. باید بدانید که چه کاری می خواهید با مانیتور انجام دهید؟ چقدر می خواهید هزینه کنید؟

مانیتور خودرو یکی از آپشن هایی است که مشتریان زیادی دارد، از آنجا که بسیاری از خودروهای تولید داخل و حتی نمونه‌های خارجی، به طور پیش‌فرض دارای مانیتور نیستند؛ طبیعی است که چنین محصولی مشتریان زیادی داشته باشد.

برای خرید یک ماینتور خوب و با کیفیت برای خودروی خود باید بدانید که چه انتظارات و خواسته های از مانیتور دارید. مانیتوری که می خواهید چه ویژگی های داشته باشد. باید بدانید که چه کاری می خواهید با مانیتور خودرو انجام دهید؟ و چقدر می خواهید هزینه کنید؟

نصب یک مانتیور فابریک پیشرفته در خودرو یک آپشن ضروری است تا شما را در طول سفر سرگرم کند و همچنین در جهت یابی مناسب خودرو خود کمک کند. جدیدترین و بهترین مارک های مانیتور ماشین سرگرمی کامل را در حال حرکت ارائه می دهند، فیلم های فول اچ دی را می توانید با استفاده از USBیا کارت حافظه، روی صفحه نمایش ماشین تماشا کنید. دوربین عقب و سیستم حسگر خود را، برای نمای کامل 180 درجه معکوس، روی صفحه نمایش ماشین متصل کنید، یا از اتصال بلوتوث برای پاسخگویی به تماس ها و گوش دادن به آهنگ ها استفاده کنید.

مانیتور خودرو

اصلی ترین معیارهای انتخاب سیستم مالتی مدیا خودرو:

سیستم عامل و قابلیت‌های نرم‌افزاری

مانیتورها یا بهتر است بگوییم پخش کننده تصویری خودرو با سیستم عامل‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند که اندروید هم بخشی از آن است. استفاده از این وسیله با سیستم عامل اندروید باعث می‌شود تا هماهنگی زیادی با گوشی موبایل شما داشته باشد.

با چنین سیستم عاملی می‌توانید انواع نرم افزار مکان یابی(GPS) و چیزهایی که درون خودرو به کار شما خواهند آمد را روی آن نصب کرده و از آنها استفاده کنید. استفاده از اندروید همچنین باعث می‌شود تا شما با یک صفحه نمایش لمسی در اختیار داشته باشید که کنترل آن هم ساده‌تر خواهد بود. خواندن نقشه با چنین صفحه نمایشی واقعاً به دردتان خواهد خورد.

هر چه قابلیت‌های نرم افزاری که یک نمایشگر ماشین در اختیارتان قرار دهد بیشتر باشد، کنترل بیشتر و بهتری روی عملکردهای خود و حتی خودرو خواهید داشت.

اندازه صفحه نمایش

صفحه نمایش برای مانیتور ماشین در اندازه‌های 8 تا 12 اینچ وجود دارد که هر چه اندازه صفحه بزرگتر باشد مطمئناً تاثیر خیلی بهتری از آن دریافت خواهید کرد.

البته این موضوع به خودرو هم وابسته است. ممکن است جایی که برای قرار دادن مانیتور در نظر گرفته شده مناسب نباشد که در این صورت یک راهکار ساده این است که بخش جلویی داشبورد را به صورت کلی تعویض کنید که متناسب با سایز نمایشگر اندازه مناسب را در اختیارتان قرار دهد.

قابلیت اتصال دوربین خودرو

اگر که قرار است برای خرید نمایشگر خودرو هزینه کنید پیشنهاد می‌کنم که حتما مدلی انتخاب کنید که قابلیت اتصال دوربین عقب خودرو را داشته باشد و مجبور نباشید تا برای داشتن دید از عقب خودرو یک وسیله دیگری را خریداری کنید.

امکانات خاص

امکانات خاص در یک مانیتور کاملاً به نوع خودرو وابسته است. به عنوان نمونه اگر از یک خودروی به‌روز استفاده می‌کنید، می‌توانید قابلیت‌هایی مثل کنترل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را در اختیارتان قرار دهد.

یا اینکه بخواهید کنترل دقیق تری با گوشی خود روی آنها داشته باشید؛ در این مدل‌ها با قابلیت mirror link و وای‌فای می‌توانید به مانیتور متصل شده و نهایت کنترل روی مانیتور را داشته باشید.

ظرفیت حافظه و پشتیبانی انواع حافظه

شاید هنوز فکر کنید که دوره‌ی استفاده از CD و انواع DVD به پایان رسیده است. اما برخی همچنان تمایل به استفاده از این نوع دیسک‌های حافظه را دارند

مانیتورهای داخل ماشین دارای حافظه داخلی هم هستند تا بتوانید نرم افزارهای مختلفی را روی آنها نصب کنید. علاوه بر این به کمک پورت USB می‌توانید از حافظه فلش استفاده کنید. همچنین پورت‌هایی مثل AUX نیز کمک می‌کنند تا با گوشی خود موسیقی را از طریق سیستم ضبط خودرو پخش کنید.

مانیتور ویندوز ماشین

مانیتور ویندوز ماشین که مدل های روتین و قدیمی تر بازار هستند شاید بهترین مارک مانیتور ماشین نباشد اما دارای نسخه ویندوز CE6 هستند که این سیستم دارای سیستمی قدیمی و امکانات کمتر است همچنین سخت افزار مانیتور ویندوز ماشین دارای قابلیت های پایین تری هستند نظیر رم 256 الی 512 مگابایت، و پردازنده یک یا دو هسته ای، و ظرفیت حافظه آن بین یک تا چهار گیگابایت است همپنین رزولوشن صفحات مانیتور ویندوز ماشین 600*800 است و تاچ آنها حالت فشاری دارد .

مانیتور خودرو اندروید

قدرت و قابلیت های زیاد سیستم عامل اندروید و همچنین محبوبیت این سیستم بین مردم, باعث توسعه و تولید مانیتورهای پیشرفته خودرو با سیستم عامل اندروید گردیده است.

این نوع از مانیتورها عملکردی مشابه گوشی های موبایل اندروید دارند و دارای امکانات فوق العاده ای همچون:

_قابلیت اتصال به WiFi و اینترنت

_قابلیت نصب اپلیکیشن های اندرویدی از پلی استور, کافه بازار و…

_امکان نصب و استفاده از رهیاب های افلاین و آنلاین همچون ویز, بلد, نشان و…

_پخش فرمت های مختلف موزیک و فیلم

و بیشر امکاناتی که دریک موبایل اندرویدی وجود دارد,  است.

لازم به ذکر است دو سیستم پخش تصویری اندروید و ویندوز از حیث ظاهر لزوما متفاوت نبوده و امکان شباهت 100% ظاهری در دو مانیتور برای خودروی مشخص وجود دارد. جهت اطلاع از نوع عامل نرم افزاری نیاز به مطالعه اطلاعات فنی روی دستگاه و یا جعبه آن و یا روشن نمودن Car Screen است.

مانیتور-ماشین
خرید مانیتور ماشین چقدر هزینه دارد؟

برای خرید مانیتور اندروید خودرو حتما به سراغ فروشندگان مجاز و معتبر بروید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده نمایید.

این شما هستید که باید متناسب با میزان بودجه و البته انتظاراتی که از مانیتور خود دارید به سراغ خرید یک محصول باکیفیت و ساخته شده توسط برندهای نام آشنای موجود در بازار بروید.

فقط به دو اصل مهم در خرید این قبیل از تجهیزات صوتی و تصویری خودرویی توجه کنید و اولا محصول خود را از فروشگاه های قابل اعتماد خریداری کنید و ثانیا حتما به گارانتی محصول و خدمات تحت پوشش آن دقت لازم را داشته باشید.

اگر هیچ شناختی از مانیتور خودرو ندارید بهتر است با کمی مطالعه و دریافت مشاور از فروشندگان لوازم یدکی و جانبی خودرو با آگاهی کامل نسبت به خرید خود اقدام کنید. نکته دیگر اینکه برای نصب مانیتور خودرو به جاهایی مراجعه کنید. که تجربه و دانش لازم در این زمینه را داشته باشد.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید مانیتور خودرو قیمت تعدادی از برندهای مانیتور را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

عنوان

قیمت (تومان)

مانیتور فابریک اندروید پژو پارس/405 برند وینکا مدل RL855/RL5627 سری S300

۵,۵۵۰,۰۰۰

مانیتور اندروید فابریک پژو 206 clasonic

۵۶,۰۰۰

دستگاه پخش اندروید لیفان Car MultiMedia Android Lifan X50 کلاسونیک

۶۰,۰۰۰

مانیتور فابریک اندروید تیبا 1/2/پلاس FLY DYT

۲,۶۹۹,۰۰۰

مانیتور فابریک اندروید پژو ۲۰۶

۲,۶۵۰,۰۰۰

مانیتور فابریک ساینا اندروید

۲,۷۰۰,۰۰۰

مانیتور فابریک اندروید پژو پارس 405

۲,۷۳۰,۰۰۰

مانیتور اندروید خودرو فول اچ دی 11 اینچ Android car monitor

۲,۷۸۰,۰۰۰

مانیتور فابریک اندروید ساینا و کوییک/آر FLYDYT

۲,۶۹۹,۰۰۰

مانیتور اندروید پژو پارس – مالتی میدیا اندروید پژو 405 clasonic

۲,۴۸۰,۰۰۰

مانیتورماشین

معرفی انواع مختلفی از مانیتورهای خودرو

مدل فابریک: مانیتور خودرو فابریک در حقیقت همان صفحه نمایشگرهایی هستند که از سوی کمپانی های خودروساز داخلی و یا خارجی از اول و در پروسه تکمیل آپشن های اتومبیل بر روی آن نصب و تعبیه می شوند. این مدل از مانیتورها همیشه در قسمت کنسول میانی واقع شده و بسته به مدل خودرو و صد البته توانایی های خود اجازه کنترل قسمت های مختلفی از خودرو را به راننده می دهند.

مدل پشت سری: مدل دیگری از مانیتورهای خودرو آنانی هستند که از قابلیت نصب بر روی قسمت پشت سری صندلی های جلوی اتومبیل برخوردارند. این مانیتورها بواسطه یک کابل به مانیتور مرکزی خودرویتان در پنل وسطی آن نصب می شود و سبب سرگرم شدن سرنشینان عقب ماشین تا رسیدن به مقصد می گردد.

ناگفته نماند امروزه مانیتورهای پشت سری از قابلیت های جذابی برخوردار شده اند و می توانند بصورت جداگانه اقدام به پخش موسیقی و یا فیلم مورد علاقه هر کدام از سرنشینان عقب با توجه به سلیقه و نظر آنان کنند!

مدل سقفی: خب همانطور که از نام این مدل مانیتورها نیز مشخص است، آن ها از قابلیت نصب شدن بر روی سقف داخل کابین خودروی شما خریداران عزیز برخوردارند و بیشتر نیز مناسب استفاده برای خودروهایی هستند که از اتاق بزرگی برخوردارند؛ هر چند که امروزه خودروهایی با اتاق کوچک نیز از آن ها استفاده می کنند.

این مدل از مانیتورها بیشتر مناسب کسانی هستند که از صندلی های عقب خودرو امکان رویت نمایشگر میانی وسیله نقلیه را نداشته و به همین خاطر با نصب این مدل مانیتور دید بهتری نسبت به محتوای در حال پخش دستگاه پیدا می کنند.

معرفی بهترین برند مانیتور خودرو

وستر، ونیکا و اسمارتک در لیست برندهای معروف مانیتور خودرو قرار می گیرند که با وجود اینکه تنها چند سالی است که به بازار عرضه شده اند ولی به دلیل کیفیت عالی، خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب توانستند خیلی زود جای خود در بازار رقابتی برندهای مانیتور خودرو  محکم کنند.

5 از 10 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • احمد زنگنه | 5 بهمن 1400 - 10:42 ب.ظ

    خیلی خفن بودا