تکذیب قیمت دنا پلاس تورباشارژ اتوماتیک

جمعه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
دنا پلاس توربو

روز گذشته اخباری مبنی بر تصویب قیمت قیمت دنا پلاس تورباشارژ اتوماتیک در برخی سایت ها منتشر شدکه این خبر واکنش ایران خودرو را در پی داشت معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو قیمت‌های اعلام شده از سوی برخی از سایت‌های خبری و همچنین صفحات فضای مجازی برای محصول دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک را کذب خواند.

به گزارش خودرونویس،بابک رحمانی در این باره گفت: برخی سایت‌های خبری و صفحات فضای مجازی قیمت‌هایی را برای محصول دناپلاس اتوماتیک اعلام کرده‌اند که از اساس کذب است.

وی تصریح کرد: قیمت نهایی این محصول برای موعد تحویل بهار و تابستان امسال متقاوت بوده و به محض تصویب، دعوتنامه ها برای مشتریان ارسال خواهد شد.

رحمانی ضمن عذرخواهی از مشتریان دناپلاس اتوماتیک بابت تاخیر صورت گرفته در تحویل خودرو، خاطرنشان کرد: فرآیند قیمت‌گذاری سبب تاخیر شده که به محض تصویب و تکمیل وجه توسط مشتریان، نسبت به تحویل خودرو اقدام خواهد شد.

ایران خودرو پس از عرضه فیس لیفت‌های مختلفی برای خانواده سمند اعم از LX، SE، سورن و دنا، حال به سراغ عرضه محصولی جدید باز هم بر پایه پلتفرم سمند به نام دنا پلاس رفته است؛ اما این بار تغییراتی که ایران خودرو در دیزاین دنا پلاس اعمال کرده به مراتب بیشتر از فیس لیفت‌های پیشین است. ایران خودرو برای اولین بار در دنا پلاس خط شخصیت بدنه سمند را تغییر داده که به موجب آن دیزاین درها، شیشه‌ها و لچکی به کلی نسبت به سمند و دنا تغییر کرده است. همچنین این خودرو اولین محصول تولید داخل بوده که دارای سانروف برقی است.

در پروفیل جلو و عقب هم چراغ‌های جدیدی برای دنا پلاس طراحی و نصب شده و برای اولین بار چراغ روشنایی در روز برای یکی از محصولات خانواده سمند نصب شده است. دنا پلاس نیز همانند سایر محصولات ارتقا یافته خانواده سمند در حال حاضر تنها به پیشرانه EF7 به صورت بنزینی مجهز شده است.

نصب سیستم توربوشارژ برای دنا پلاس

ایران خودرو در ابتدا سیستم توربوشارژ را برای پیشرانه EF7 سورن ELX نصب کرد. اما پس از آن دنا پلاس را نیز به این پیشرانه وطنی پر توان مجهز کرد. اما لازم به ذکر است که پیشرانه EF7 توربوشارژ نصب شده برای دنا پلاس توربو، تغییراتی مانند نصب اینترکولر بزرگتر و برنامه ریزی مجدد ای سی یو با نمونه نصب شده روی سورن توربو دارد. دنا پلاس توربوشارژ قدرتمندترین خودروی تولید داخل در حال حاضر بوده و پرچمدار محصولات خانواده سمند نیز محسوب می شود. عملکرد خوب این خودرو باعث شده تا گروه سنی جوان که علاقه به عملکرد خوب و شتاب به نسبت زیاد دارند، جذب آن شوند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟