اخبار خودرو ایران

فروش اولین خودروی برقی مونتاژی در ایران

سه شنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

با توجه به استقبال از فروش خودروی برقی اسکای ول ET5مرحله دوم فروش ويژه اسفند ماه آغاز شد .

آغاز مرحله دوم فروش خودروی برقی اسکای ول ET5 خارج از سامانه_ اسفند 1402

با توجه به استقبال از فروش خودروی برقی اسکای ول ET5 مرحله دوم فروش ويژه اسفند ماه آغاز شد .

در این طرح فروش خودرو اسکای ول ET5 با قیمت مصوب (درب کارخانه) 21,233,908,291 ریال به صورت نقدی در مدل 1402 قابل خرید است. زمان تحویل خودرو 30 روز کاری خواهد بود. جریمه تاخیر در تحویل خودرو 30 درصد سالیانه (2.5 درصد ماهیانه) اعلام شده است.

این خودرو در رنگ‌های سفید صدفی، مشکی متالیک، سورمه ای متالیک، بادمجانی متالیک عرضه می‌شود.

هزينه يكبار شارژ اين خودروی برقي با باتري ٧١.٩٨٤ كيلووات ٣٩،٣٨٤ تومان است.

بر أساس آيين نامه تعرفه هاي تكميلي برق از طرف مدير عامل شركت توانير ، تعرفه برق واحدها تجاري ٣٠ هزار ريال است.

با مشخص شدن تعرفه شارژ مي توان خودروي برقي أسكاي ول با ٥٢٠ كيلومتر مسافت به ازاي هر كيلو وات ٥٤٧ تومان شارژ كرد.

شرایط فروش اسکای ول ET5

در حالی که هیاهوی عرضه خودروهای برقی طی یک سال اخیر در بازار ایران اوج گرفته، اما اولین عرضه خودرو برقی اسکای ول با استقبال کم نظیری روبه رو شد و ظرفیت فروش این خودرو در همان ساعات اولیه تکمیل شد.

به گزارش خودرونویس، شرکت نبکا اعلام کرده است که با توجه به استقبال کم نظیر از عرضه این خودرو، برای سال آینده برنامه ریزی گسترده ای در خصوص پوشش تقاضای بازار صورت خواهد گرفت.

فروش خودروهای برقی در ایران از امروز وارد مرحله جدیدی شد. اسکای ول ET5 اولین محصول مونتاژی برقی است که از امروز فروش آن توسط شرکت نبکا شروع شده است.

اگر به دنبال خرید خودروهای برقی باشید گزینه‌های زیادی در ایران در دسترس نیست. با وجود این که تمرکز وزارت صمت روی خودروهای برقی است اما همچنان امکان انتخاب مدل‌های مختلف برای مردم وجود ندارد. اما در این میان شرکت نبکا به عنوان اولین تولیدکننده خودروهای برقی پا را فراتر از انتظار گذاشته است. این شرکت محصول مونتاژی و برقی خود که اسکای ول ET5 است را از امروز به فروش گذاشته است.

شرایط فروش اسکای ول ET5

سایت ثبت نام: https://nebkaev.ir

قیمت نهایی: ۲ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان

موعد تحویل: ۲۰ روز کاری

باز هم فروش خارج از سامانه یکپارچه

اسکای ول ET5 نیز همانند بسیاری از خودروهای دیگر خارج از سامانه یکپارچه و در سایت خودروسازی نبکا عرضه می‌شود. آنطور که به نظر می‌رسد فروش خودرو خارج از سامانه یکپارچه افزایش یافته است. البته باید منتظر ماند و دید که آیا تکمیل ظرفیت این خودرو نیز سریع انجام می‌شود یا فروش همچنان ادامه خواهد داشت.

مشخصات فنی ET5

این خودرو از پیشرانه برقی با حداکثر توان ۲۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن.متر بهره می‌برد. با استفاده از این پیشرانه محصول برقی نبکا می‌تواند در مدت زمان ۹.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نکته مهم درباره خودروهای برقی میزان مسافت قابل پیمایش بعد از یک بار شارژ کامل است که این عدد برای اسکای ول ET5 روی حدود ۵۲۰ کیلومتر قرار دارد. نکته قابل توجه دیگر این است که این خودرو از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و در مدت زمان ۳۵ دقیقه شارژ آن از ۲۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

پکیج باتری‌ این خودرو نیز از نوع ۷۲ کیلووات ساعتی است و گیربکس آن تک سرعته اتوماتیک است.

 

آپشن‌های محصول برقی نبکا

همانطور که از اکثر خودروهای چینی انتظار می‌رود این محصول برقی نیز از امکانات رفاهی قابل قبولی بهره می‌برد. از جمله آپشن‌های مهم اسکای ول می‌توان به ۶ کیسه هوا، سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده و ترمز پارک برقی اشاره کرد.

سخن پایانی

پیش بینی شرایط فروش و استقبال از این خودروی برقی بسیار سخت است. با توجه به کم بودن تعداد این خودروها در ایران قطعا نبکا به عنوان اولین مونتاژ کننده خودروهای برقی شرایط سختی را در پیش دارد. اما با این وجود می‌توان امیدوار بود که در صورت ارائه خدمات پس از فروش مناسب و همچنین بهبود وضعیت زیرساخت‌های استفاده از خودروهای برقی در کشور شاهد گسترش استفاده از این محصولات باشیم.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟