اخبار خودرو جهان
در جستجوی خودران‌های چینی

سرمایه ‌گذاری رنو نیسان میتسوبیشی در استارتاپ چینی

دوشنبه - ۷ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
سرمایه گذاری نیسان و رنو و میتسوبیشی در weride

وی راید (WeRide) نام یک کمپانی تازه تاسیس چینی و فعال در صنعت خودروسازی است. این شرکت چینی به تازگی خبر از جمع‌آوری 310 میلیون دلار سرمایه با مشارکت اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی به منظور تحقیق و توسعه فناوری ‌های مرتبط به تکنولوژی رانندگی خودکار و سیستم خودران و گسترش کاربرد آن در بازارهای هدف داده است. براساس گزارش رویترز سرمایه گذاری جدید اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی مجموع ارزش کل دارایی‌های کمپانی وی راید را به 3.3 میلیارد دلار رسانده است.

به گزارش خودرونویس، تونی ‌هان به عنوان یکی از رهبران و بنیان گذاران کمپانی وی راید در این باره می‌گوید که Alliance Ventures به عنوان بازوی اجرایی و استراتژی رنو، نیسان و میتسوبیشی به عنوان سرمایه گذار اصلی در استارتاپ وی راید حاضر شده است. وی راید در حال حاضر مشغول تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی به منظور ارتقاع استانداردهای سطح 4 رانندگی خودران است.

سرمایه گذاری رنو نیسان در weride

در سطح یادشده خودرو در اکثر موارد نیازی به دخالت انسان نداشته و تمام وجوه مرتبط به رانندگی را کنترل می‌کند. دفتر مرکزی وی راید در شهر گوانگژو واقع در جنوب کشور چین بوده و این شرکت در حال حاضر مشغول انجام آزمایشاتی برروی وسایل نقلیه در کالیفرنیا ایالات‌ متحده آمریکا است. در بیانیه کمپانی وی راید اشاره شده است که از مجموع سرمایه گذاری 310 میلیون دلاری یادشده، به غیر از اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی، صندوق اصلاحات ساختاری چین نیز حضور دارد. اما وی راید مشخص نکرده است که میزان تامین سرمایه از طرف هر کدام از سرمایه گذاران مزبور چه میزان است. مدیر اجرایی و عضو هیات مدیره کمپانی نیسان موتور، آشوانی گوپتا در این باره گفته است: « در حالی که چین در خط مقدمِ تعریف آینده و تحرک به سوی آن ایستاده، ما خوش حال هستیم که با وی راید همکاری می‌کنیم تا فناوری و خدمات نوآورانه ‌تری را به منظور بهبود زندگی مردم در چین ارائه دهیم».

 

خودروسازان و استارتاپ‌ های نوآور میلیاردها دلار را صرف سرمایه گذاری روی تکنولوژی رانندگی خودکار و سیستم های خودران کرده و می‌خواهند در آینده پیشتاز باشند. در گوانگژو یعنی جایی که در هفته ‌های اخیر مواردی از ابتلا به کووید 19 گزارش شده است؛ کمپانی‌های وی‌ راید و چندین شرکت مستقل و فعال در حوزه رانندگی خودکار از جمله کمپانی Pony.ai با حمایت تویوتا کالاهای اساسی مبتلایان را با استفاده از وسایل نقلیه خودران به مردم قرنطینه شده تحویل می ‌دهند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟