اخبار خودرو جهان

رونمایی از خودرو گلکسی E8 در نمایشگاه CES

دوشنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

جیلی به صورت رسمی از خودروی گلکسی E8 در نمایشگاه CES رونمایی کرد. جیلی قیمت خودرو گلکسی E8 را ۲۴٬۷۵۲ دلار اعلام کرده است.

گروه خودروسازی جیلی به صورت رسمی از خودروی گلکسی E8 در نمایشگاه CES رونمایی کرد. جیلی قیمت خودرو گلکسی E8 را ۲۴٬۷۵۲ دلار اعلام کرده است که رقیبی سرسخت برای خودروی برقی محبوب BYD Han محسوب می‌‌شود.

به گزارش خودرونویس، گلکسی E8 جدیدترین عضو از خانواده‌ی محصولات گلکسی جیلی است که روی پلتفرم SEA ساخته شده است. جیلی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در مجموع هفت مدل معرفی کند که همگی نمونه‌های هیبریدی و الکتریکی را شامل می‌شوند.

خودروی گلکسی E8 یک سدان الکتریکی سایز متوسط است که ۵ متر طول، ۱٫۹ متر عرض و ۱٫۴ متر ارتفاع دارد و فاصله‌ی محوری آن ۲٫۹ متر است.

جری گن، مدیرعامل جیلی، تاکید می‌کند که هدف گلکسی E8 کسب بیش‌ترین سهم بازار در بخش رقابتی خودروهای برقی است و علاقه‌مندان به خودروهای پلاگین هیبریدی و تماما الکتریکی را هدف قرار داده است.

خودروی جدید جیلی دارای سیستم محرکه‌ی الکتریکی سیلیکون کاربید با عملکرد بالا و دو موتور الکتریکی با توان ۴۷۵ کیلووات است. نسخه‌ی فول آپشن بر پایه‌ی پلتفرم ۸۰۰ ولت، با ۵ دقیقه شارژ به برد قابل توجه ۱۸۰ کیلومتر دست پیدا می‌کند و تنها در ۳٫۴۹ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی مذکور به تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۹۵ و صفحه‌نمایش بزرگ ۴۵ اینچی با وضوح 8K در داخل کابین مجهز شده است.

به گزارش زومیت، جیلی با گلکسی E8 قصد دارد نه تنها فروش خود را افزایش دهد، بلکه خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در چشم‌انداز رو به تکامل خودروهای برقی معرفی کند و به سلطه‌ی خودروسازانی مانند BYD در دسته سدان‌های کلاس B پایان دهد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟