اخبار خودرو ایران
رونمایی مجدد اف ام سی M4 در نصف جهان

حضور گسترده فردا موتور با محصولات FMC در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401

یکشنبه - ۶ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
فردا موتور اف ام سی FMC در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 (1)

شرکت فردا موتور یکی از خودروسازان بخش خصوصی بوده که پیشتر در زمینه واردات خودرو به بازار ایران فعالیت می کرد. اما تحریم ها این شرکت را به سمت تولید خودرو سوق داده و خودروسازی فردا موفق شده طی این سالها سبد محصولات خود را گسترش دهد. حال فردا موتورز حضور گسترده ای را با سبد محصولات اف ام سی FMC در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 داشته و محصولات این شرکت در کانون توجه ساکنان نصف جهان قرار گرفته است.

رونمایی اف ام سی M4 فردا موتور در نمایشگاه اصفهان 1401

به گزارش خودرونویس، فردا موتورز سبد محصولات متنوعی از سدان، کراس اوور اقتصادی، کراس اوور لوکس و یک مینی ون یا MPV دارد که در تمامی نمایشگاه های اخیر که در سال 1401 برگزار شده این محصولات را برای معرفی هرچه بهتر به مردم به نمایش گذاشته است. گل سرسبد غرفه فردا موتورز در نمایشگاه اصفهان مینی ون تازه رونمایی شده اف ام سی FMC M4 بود که شرکت خودروسازی فردا یکبار دیگر این مینی ون لوکس و جذاب را برای ساکنان نصف جهان رونمایی کرد.

فردا موتور اف ام سی FMC در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 (1)

اف ام سی FMC M4 یک خودروی ام پی وی MPV لوکس و خانوادگی بوده و برای خانواده های پرجمعیتی مناسب است که می خواهند در راحت ترین شکل ممکن به سفر بروند و تردد داشته باشند. کابین جادار و لوکس و با کیفیت اف ام سی M4 در کنار دیزاین جسورانه این خودرو توجه هر فردی را به خود جلب می کند. اف ام سی M4 از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می برد که قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 285 نیوتن متر است. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه Wet با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. با این مشخصات می توان FMC M4 اف ام سی ام4 را یکی از قدرتمندترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران دانست.

فردا موتور اف ام سی FMC در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 (1)

اف ام سی 511، SX5 و T5 در غرفه فردا موتورز در نمایشگاه اصفهان 1401

در غرفه شرکت فردا موتور در نمایشگاه خودرو اصفهان یک سدان به نام اف ام سی FMC 511 هم حضور داشت. این خودرو یکی از ارزانترین و محبوبترین سدان های اتوماتیک موجود در بازار کشور بوده که مناسب افرادیست که با بودجه به نسبت محدود قصد خرید یک سدان آن هم با گیربکس اتوماتیک را دارند. فردا 511 یک سدان اقتصادی و با امکانات مناسب است و پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با فناوری های NVH و DVVT بر روی آن نصب شده است. این پیشرانه بهینه قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن گشتاور بوده و تمام این از طریق جعبه دنده 5 سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ های جلوی 511 منتقل می شود. ساختار جعبه دنده فردا 511، مجهز به سامانه روغن کاری متغییر WDCT است. یکی از نکات قابل توجه این خودرو، مصرف سوخت بهینه آن است که 6.2 لیتر بنزین را به ازای هر 100 کیلومتر می سوزاند.

فردا موتور اف ام سی FMC در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 (1)

یکی دیگر از محصولات فردا موتور که در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو اصفهان هم حضور داشت، کراس اووری به نام اف ام سی FMC SX5 یا همان فردا SX5 است. فردا SX5 یک کراس اوور جمع و جور نسبتا اقتصادی محسوب می شود و از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر بهره می برد که به دلیل فقدان توربوشارژ تنها قادر به تولید بیشینه قدرت 121 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور 151 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه است. تمام این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک CVTبه چرخ های جلو منتقل می شود. نباید انتظار عملکرد خیره کننده از این کراس اوور 1345 کیلوگرمی داشت، ولی ترکیب این موتور و گیربکس برای تردد روزانه و سفر جوابگوست. فردا موتور اعلام کرده که این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.5 لیتر بنزین مصرف می کند که رقم قابل قبولی برای یک خودرو با چنین ابعادی است.

پرچمدار شاسی بلندهای فردا موتورز یک کراس اوور سایز متوسط به نام فردا T5 یا اف ام سی T5 بوده جزو لوکسترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران دسته بندی می شود. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی FMC T5 قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بوده و تمام این نیرو را به وسیله یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می کند.

هرچند هنوز شتاب FMC T5 توسط ما تست نشده، ولی می توان انتظار شتاب صفر تا 100 در حدود 10.5 ثانیه را برای این خودرو داشت. ماشین اف ام سی T5 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.4 لیتر بنزین مصرف می کند که رقم قابل قبولیست. این مشخصات فنی با توجه به وزن 1575 کیلوگرمی این خودرو قابل قبول است.

گزارش ها از این قرار بوده که فردا موتورز قصد دارد به زودی نسخه ارتقا یافته اف ام سی SX5 را با پیشرانه توربوشارژ و تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتر هم معرفی کند. ضمن اینکه باید منتظر لانچ و عرضه مینی ون لوکس و جذاب اف ام سی M4 هم به بازار ایران باشیم.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟