اخبار خودرو ایران
توسط فردا موتورز صورت گرفت

ماشین اف ام سی FMC T5 رونمایی شد + قیمت و مشخصات

شنبه - ۹ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
اف ام سی FMC T5 فردا موتورز

پس از انتشار تصاوير محصول جديد خودروسازي فردا در تبليغات اين گروه خودرويي، سرانجام روز جمعه 8 بهمن ماه، فردا موتورز طی مراسمی پرچمدار محصولات خود كراس‌اوور FMC T5 (اف ام سی T5) را به صورت رسمي رونمايي کرد. قرار است که فروش FMC T5 طی یک ماه آینده آغاز شود و برای آن قیمتی در محدود یک میلیارد تومان را باید متصور بود.

به گزارش خودرونویس، فردا موتورز که از مدتی پیش خبر رونمایی نزدیک محصولاتی متفاوت را داده بود، سرانجام روز گذشته طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه FMC T5 اف ام سی T5 را رسما رونمایی کرد. ماشین FMC T5 کراس اووری لوکس و شهری محسوب شده که پرچمدار محصولات فعلی این شرکت خودروسازی داخلیست. این خودرو یکی از محصولات شرکت دانگ فنگ چین بوده که در ایران با برند شرکت خودروسازی فردا عرضه می شود.

اف ام سی FMC T5 فردا موتورز

ظاهر ماشین FMC T5

FMC T5 کراس اوور سایز متوسط شهری و خانوادگی بوده که به ترتیب دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل 4460، 1820 و 1720 میلی متر است. فاصله بین محور اف ام سی T5 هم 2720 میلی متر اعلام شده است. به لطف ابعاد مناسب، FMC T5 هم برای مصارف درون شهری و هم برای سفرهای بین شهری خودروی بسیار مناسبیست. فاصله زیاد بین دو محور FMC T5 نسبت به رقبا باعث شده که فضای پا برای سرنشینان ردیف دوم بسیار مناسب باشد. همچنین ارتفاع زیاد به نسبت رقبا باعث شده فضای سر برای سرنشینان در هر دو ردیف کاملا مناسب باشد.

اف ام سی FMC T5 فردا موتورز

FMC T5 چهره مدرن و در عین حال سنتی دارد. به عبارت دیگر در پروفیل جلوی آن جلوپنجره ای بزرگ با الگوی زیبا در مشبندی دیده می شود که از دو طرف با چراغ های اصلی احاطه شده است. در این خودرو شاهد استفاده از چراغ های اصلی در بالاترین قسمت پروفیل جلو هستیم. همچنین چراغ های LED روشنایی در روز نیز به صورت یکپارچه درون قاب چراغ های اصلی طراحی شده اند. نکته ای که چهره جلو FMC T5 را خاص تر کرده، سبک طراحی مه شکن های جلوست. در هر دو طرف سپر، سه چراغ دایره ای شکل به صورت عمودی در یک قاب مشکی رنگ به عنوان مه شکن طراحی شده اند.

دماغه FMC T5 حالتی صاف داشته و به لطف استفاده از خطوط برجسته در کاپوت، می توان گفت چهره ای عضلانی و خشن برای این خودرو به خصوص در نمای جلو به ارمغان آمده است. در نمای جانبی کابین بلند و فاصله بین دو محور کشیده جلب توجه می کنند. یک خط شخصیت برجسته از چراغ عقب این خودرو آغاز شده که تا قسمت جلو امتداد یافته که رفته رفته برجستگی آن کمتر شده است.

اف ام سی FMC T5 فردا موتورز

در قسمت عقب مانند 90 درصد خودروهای روز، یک نوار LED چراغ های اصلی را به یکدیگر متصل کرده است. گرافیک C شکل چراغ های LED عقب بی شباهت به محصولات پل استار و ولوو نیست. یک نوار کرومی هم در زیر این نوار LED نصب شده که در میان آن لوگوی فردا موتورز قرار دارد.

 

کابین FMC T5

کابین ماشین اف ام سی FMC T5 فردا موتورز طراحی مینیمال و در عین حال مدرنی دارد. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی 12 اینچی به عنوان سیستم مالتی مدیا و لمسی نصب شده است. این نمایشگر برخلاف بسیاری از خودروها، حالتی ایستاده مشابه محصولات تسلا دارد و بسیاری از امکانات و قابلیت های FMC T5 توسط همین نمایشگر لمسی کنترل می شود. در کنار این نمایشگر نیز دو دریچه سیستم تهویه به صورت عمودی طراحی شده اند. مقداری پایین تر هم کلیدهای میانبری برای دسترسی سریع تر به قابلیت های این خودرو قرار دارند.

به طور کلی باید گفت که کابین FMC T5 طراحی راننده محور دارد. یعنی تمام ادوات و کلیدها در دسترس راننده قرار دارند و با کمترین حواس پرستی می توان به تمام قابلیت ها و تنظیمات خودرو دسترسی داشت. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل قرار دارند. در پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی به جای نشانگرهای آنالوگ برای کامپیوتر سفری تعبیه شده که امکان شخصی سازی دارد. به طور کلی سعی شده درون کابین FMC T5 از کلیدهای فیزیکی کمتری استفاده شود، ولی با این وجود در اطراف شیفتر گیربکس چندین کلید فیزیکی برای ترمز پارک برقی، اتوهلد و همچنین مد گیربکس قرار دارد.

اف ام سی FMC T5 فردا موتورز

مشخصات اف ام سی FMC T5

وجه مشترک بیشتر خودروهای چینی حاضر در بازار ایران یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که همین موتور ساخت میتسوبیشی روی اف ام سی FMC T5 هم نصب شده است. مشخصات فنی FMC T5 با این پیشرانه با توجه به وزن 1575 کیلوگرمی اش قابل قبول است. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی FMC T5 قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بوده و تمام این نیرو را به وسیله یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می کند.

هرچند هنوز شتاب FMC T5 توسط ما تست نشده، ولی می توان انتظار شتاب صفر تا 100 در حدود 10.5 ثانیه را برای این خودرو داشت. ماشین اف ام سی T5 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.4 لیتر بنزین مصرف می کند که رقم قابل قبولیست.

امکانات FMC T5 فردا موتورز

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم FMC T5 یک کراس اوور چینی لوکس بوده و در حال حاضر نقش پرچمدار محصولات فردا موتورز را ایفا می کند. این خودرو دارای تجهیزات ایمنی کاملی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل خودرو در سربالایی و سرایزیری، کنترل الکترونیکی پایداری خودرو، کنترل هرزگردی در شروع حرکت، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از رو به رو، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، اتوهلد، ترمز پارک برقی و … است.

در زمینه تجهیزات رفاهی نیز FMC T5 کاملا دست پر به میدان آمده و دارای سانروف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی 12 اینچی برای سیستم مالتی مدیا، نمایشگر 7 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 8 جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، ترمز پارک برقی، درب برقی صندوق عقب و نورپردازی با قابلیت تعویض رنگ درون کابین است.

با ورود FMC T5 به بازار باید شاهد رقابت جذاب این خودرو با چینی های دیگری مانند فیدلیتی، دیگنیتی، تیگو 7 و KMC K7 باشیم.

 

قيمت اف م سی FMC T5

محمدرضا آريان ‌نژاد، مدير بازاريابي فرداموتورز، در مراسم رونمايي FMC T5 با اعلام بازه قيمتي 900 ميليون تا يك ميليارد توماني براي كراس‌اوور جديد اين شركت، گفت: تمام تلاش مديران گروه خودرويي فردا انتخاب محصولي با امكانات مناسب و قيمتي پايين‌ تر از ساير رقبا بود تا شرايط براي خريد محصولي درخور براي مشتريان عزيز فراهم شود.

اف ام سی FMC T5 فردا موتورز

آريان نژاد با اشاره به اينكه فرداموتورز در حال بازارسنجي و انجام مراحل اوليه آغاز عرضه محصول به بازار است، افزود: قيمت اف ام سی FMC T5 همزمان با آغاز فروش  اين محصول در ماه آينده از سوي فرداموتورز اعلام خواهد شد.

عکس FMC T5 فردا موتورز

4 از 12 رای

دیدگاه شما چیست؟