به گزارش خودرونویس، پس از سالها بسته بودن واردات خودرو و فقدان محصولی در سگمنت خودروهای ون یا MPV، سرانجام فردا موتورز سنت شکنی کرد و یک MPV چینی لوکس را رونمایی کرده که با تکیه به مشخصاتی که دارد، می توان فردا M4 را پرچمدار محصولات فردا موتورز در حال حاضر دانست.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

هرچند امروزه عمده مشتریان تقاضا برای خرید خودروهای کراس اوور دارند، ولی خودروسازان هنوز سگمنت خودروهای MPV و مینی ون را پول ساز می دانند و گاهی اوقات یک محصول شاخص و جذاب در این کلاس معرفی می کنند. ماشین FMC M4 یا همان فردا  (اف ام سی ام 4) یک مینی ون MPV جذاب با طراحی خاص آپشن های بسیار لوکس و متعدد بوده که با پیشرانه به نسبت توانمند، طراحی جذاب و آپشن های لوکس خود قصد دارد بخشی از مشتریان کراس اوورها و شاسی بلندها را به خود جذب کند.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

با توجه به اینکه فورتینگ Forthing M4 به تازگی در چین در نسخه تولیدی رونمایی شده و هنوز وارد خط تولید نشده، مقداری زمان می برد که این خودرو به بازار ایران عرضه شود. ولی رونمایی فردا موتورز از FMC M4 در ایران آن هم با فاصله زمانی اندکی از رونمایی در چین، اهمیت بالایی دارد.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

مشخصات فنی ماشین فردا M4 (ام4) فردا موتورز

FMC M4 اف ام سی ام 4 مشخصات فنی یکسانی با کراس اوور تازه رونمایی شده لاماری ایما Eama آرین پارس موتور دارد. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می برد که قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 285 نیوتن متر است. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه Wet با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. با این مشخصات می توان FMC M4 اف ام سی ام 4 را یکی از قدرتمندترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران دانست.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

ظاهر مینی ون فردا M4 (FMC M4 فردا موتورز)

زمانی که قصد داشته باشید توجه مشتریان را در یک کلاس خودرویی فراموش شده جذب کنید، باید دست برتر را داشته باشید. این دقیقا همان کاری هست که طراحان فورتینگ در طراحی مینی ون یا MPV M4 انجام داده اند. یک طراحی جذاب، بی نقص و خاص که توجه هر فردی را در برخورد اول جلب می کند. در نمای جلو استفاده از نوارهای کرومی در اطراف جلوپنجره در کنار یک جلوپنجره بسیار بزرگ که بیشتر پروفیل جلو را احاطه کرده چهره جذاب و خشنی به فردا M4 (FMC M4) بخشیده است. چراغ های LED جلو به زیبایی از دو طرف جلوپنجره را احاطه کرده اند و گرافیک درونی آنها با نوار کرومی جلوپنجره کاملا هماهنگ کرد.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

FMC M4 مانند همه خودروهای MPV علی رغم داشتن طول زیاد، کاپوتی کوتاه دارد و عمده طول این خودرو مربوط به کابین است. به همین دلیل کابینی بسیار جادار و راحت را برای 6 تا 7 نفر در سه ردیف صندلی متصور هستیم.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

در نمای عقب چراغ های LED با گرافیک بسیار زیبایی برای فردا M4 طراحی شده اند که گرافیک بخشی از چراغ های عقب ما را یاد محصولات آئودی می اندازد. قوس چراغ های عقب در بخش گلگیر باز هم با سبک طراحی چراغ های جلو و خطوط بدنه هماهنگی کاملی دارند.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

کابین اف ام سی ام4 (FMC M4) مینی ون جدید فردا موتورز

اشتراک مینی ون اف ام سی ام4 (FMC M4) با لاماری ایما آرین موتور تنها در مشخصات فنی نبوده و به محض ورود به کابین داشبوردی با طراحی مشابه اما تریمی متفاوت را مشاهده می کنید. روی داشبورد دو نمایشگر دیجیتالی درون یک قاب قرار گرفته اند که یکی به نشانگرهای پشت فرمان و دیگری به سیستم مالتی مدیا و سرگرمی اختصاص دارد. طراجی کنسول میانی، شیفتر دنده، دریچه های سیستم تهویه، غربیلک فرمان و کلیدهای کنترلی در کنسول وسط نیز کاملا بین FMC M4 و لاماری ایما مشترک است. اما باقی داستان متفاوت است.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

ام اف سی M4 یک مینی ون پریمیوم و بسیار لوکس بوده و مناسب افرادیست که در راحت ترین حالت ممکن قصد سفر و تردد را دارند. در این خودرو با کابینی بسیار راحت، جادار و لوکس رو به رو هستید. تریم داشبورد، رودری ها و تودوزی دو رنگ صندلی ها جذابیت کابین FMC M4 را بیشتر کرده اند. در ردیف دوم دو صندلی مجزا از هم نصب شده که از بین آنها می توانید به سادگی به صندلی های ردیف سوم دسترسی داشته باشید. فضای پا در ردیف دوم بسیار زیاد بوده و در ردیف سوم افراد بزرگسال هم می توانند فضای مناسب و جاداری داشته باشند.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

در پشت صندلی های جلو یک سینی تاشو برای سرنشینان ردیف دوم تعبیه شده که می توانید وسایل یا حتی لپ تاپ خود را بروی آن قرار دهید. در کنسول میانی هم سیستم تهویه مجزا برای سرنشینان ردیف دوم تعبیه شده که برای یک خودروی مینی ون یا MPV جز این انتظار نمی رفت.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

امکانات ماشین FMC M4 (اف ام سی M4 فردا موتورز)

مینی ون FMC M4 فردا موتورز تقریبا لوکس ترین خودروی چینی بوده که تا به امروز وارد بازار ایران شده است. حتی اگر مجذوب طراحی یا مشخصات فنی جذاب اف ام سی M4 نشوید، یقینا آپشن های متعدد این خودرو توجه شما را به خود جلب می کند. فردا موتورز برای اینکه بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند، به احتمال زیاد FMC M4 را با همین سطح تجهیزات به بازار عرضه می کند تا لوکس ترین مینی ون یا همان MPV ایران را در سبد محصولات خود داشته باشد.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

اف ام سی M4 فردا موتورز دارای تجهیزاتی مانند ترمز پارک برقی، سیستم کمکی راننده شامل هشدار خروج از خط، کمکی تثبیت خطوط حرکت، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار اضطراری، اتو پارک، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن و سردکن صندلی های ردیف دوم، سانروف پانورامیک، دوربین دید 360 درجه، رادار نقطه کور، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول و دوم، هشدار برخورد از جلو، سنسور نور، سنسور باران، ماساژور صندلی راننده، 8 کیسه ایمنی هوا، سیستم تهویه مطبوع مجزا سرنشینان ردیف اول و دوم، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و … است.

فردا اف ام سی ام4 FMC M4 فردا موتورز مینی ون MPV

رقبای ماشین فردا FMC M4

در نمایشگاه خودروی تهران 1401 دو خودرو مینی ون MPV همزمان رونمایی شد. یکی هایما 7X ایران خودرو و دیگری فردا FMC M4 بوده که هر دو رقبای سرسختی برای یکدیگر محسوب می شود و تجهیزات بسیار لوکسی دارند. هر دو خودرو در زمینه مشخصات فنی در یک رده هستند، ولی ماشین اف ام سی M4 فردا موتورز در زمینه تجهیزات رفاهی مقداری لوکس تر از هایما 7X ایران خودروست. هنوز قیمت و زمان عرضه FMC M4 فردا موتورز مشخص نیست. ولی تصور ما این بوده که قیمت این خودرو بالای 1.2 میلیارد تومان باشد.

 

عکس ماشین فردا FMC M4 (اف ام سی M4 فردا موتورز)

4.4 از 7 رای