اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو شهر تهران صورت گرفت

ماشین هایما 7X (7 ایکس) ایران خودرو رونمایی شد

سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
هایما 7X ایران خودرو شهر آفتاب ون MPV

ایران خودرو در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران 1401 واقع در شهر آفتاب خودروی MPV هایما 7X را رونمایی کرد. هایما 7 ایکس 7X یک ون یا MPV بسیار لوکس چینی بوده که توسط ایران خودرو رونمایی شده و قرار است به زودی به بازار ایران عرضه شود.

مشخصات فنی MPV هایما 7X (7 ایکس) ایران خودرو

به گزارش خودرونویس، هایما 7X (7 ایکس) با وجود اینکه یک خودروی ون یا همان MPV بوده، ولی مشخصات فنی بسیار قابل توجهی دارد. این خودرو دارای موتور یکسانی با کراس اوور لوکس تازه رونمایی شده هایما 7X بوده که نتیجه آن یک خودروی MPV لوکس و بسیار قدرتمند شده است. هایما 7X دارای یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور پر بازده توسط یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته با قابلیت تعویض دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. با وجود وزن 1670 کیلوگرمی هایما 7X (7 ایکس)، چنین پیشرانه ای برای هایما 7X نیاز بود و انتظار داریم که عملکرد بسیار خوبی برای این خودرو به ارمغان آید.

هایما 7X ایران خودرو شهر آفتاب ون MPV

هایما 7X در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.6 لیتر بنزین مصرف می کند. هایما 7X یک MPV سایز متوسط بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4815، 1874 و 1720 میلی متر است. با توجه به ابعاد کشیده، ارتفاع به نسبت زیاد سقف و فاصله بین دو محور زیاد، کابینی بسیار جادار برای هایما 7X به ارمغان آمده است.

هایما 7X ایران خودرو شهر آفتاب ون MPV

ویدیو معرفی هایما 7X (7 ایکس) ایران خودرو

 

امکانات هایما 7X (7 ایکس) ایران خودرو

هایما 7X یک ون MPV چینی بسیار لوکس بوده و از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی تقریبا لوکس ترین خودروی چینی در بازار ایران است. هایما 7X از نظر تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، دوربین دید 360 درجه، اتوهلد، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، هشدار خروج از خط، کمکی تثبیت خطوط حرکت، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، کمکی حرکت در سربالایی، سیستم ترمز کمکی، کمکی حرکت در سرازیری، سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و موتور سوار و خودرو، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، پایش فشار باد تایرها، کمکی پارک اتوماتیک خودرو، سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب و کروز کنترل تطبیقیست.

هایما 7X ایران خودرو شهر آفتاب ون MPV

پس از لیست بلندبالای تجهیزات ایمنی، به تجهیزات رفاهی هایما 7X (7 ایکس) می رسیم. هایما 7X در زمینه تجهیزات رفاهی هم دست پر بوده و مانند کراس اوور هایما 8S یکی از لوکس ترین خودروهای چینی حال حاضر در بازار ایران است. هایما 7X دارای یک نمایشگر مالتی مدیا 12.3 اینچی در میان داشبورد با رهیاب و درگاه usb و بلوتوث، امکان نمایش اطلاعات تلفن همراه، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، صندلی برقی سرنشین جلو قابل تنظیم در 4 جهت،  گرمکن صندلی های جلو، فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سانروف پانورامیک برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای است.

هایما 7X ایران خودرو شهر آفتاب ون MPV

قیمت هایما 7X (7 ایکس) ون MPV جدید ایران خودرو

هایما 7X (7 ایکس) با وجود اینکه در نمایشگاه خودرو تهران 1401شهر آفتاب توسط ایران خودرو رونمایی شده، ولی قیمت آن هنوز اعلام نشده. با توجه به سطح بالای تجهیزات ایمنی و رفاهی هایما 7X و موتور به نسبت قدرتمند این MPV این خودرو بعید می دانیم که قیمت آن کمتر از یک میلیارد تومان اعلام شود. ایران خودرو به زودی قیمت دقیق هایما 7X و شرایط فروش و زمان عرضه هایما 7X را به بازار اعلام می کند.

هایما 7X ایران خودرو شهر آفتاب ون MPV

رقبای هایما 7X (7 ایکس) در بازار ایران

هایما 7X یک خودروی ون MPV بوده و سالهاست که به دلیل بسته بودن واردات خودرو، محصولی در این سگمنت وارد بازار ایران نشده. اما ایران خودرو برای سهم خواهی از این بازار که سالهاست خالی مانده، هایما 7X را وارد بازار ایران کرده است. همزمان با رونمایی هایما 7X، فردا موتورز هم در نمایشگاه تهران یک ون MPV بسیار لوکس به نام فردا M4 را رونمایی کرده که پیش بینی می کنیم رقابت بسیار نزدیکی را در آینده بسیار هایما 7X ایران خودرو و فردا M4 شاهد باشیم.

هایما 7X ایران خودرو شهر آفتاب ون MPV

عکس ماشین هایما 7X (7 ایکس) ایران خودرو

 

4.2 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟