طراحی فردا FMC T5

به گزارش خودرونویس، اف ام سی T5 فردا موتورز کراس اووری لوکس بوده که در حال حاضر پرچمدار خودروهای این شرکت محسوب می شود. ماشین FMC T5 کراس اووری سایز متوسط بوده که هم امکان استفاده درون شهری و برون شهری را داشته و هم فضای بسیار مناسبی را برای پنج سرنشین به همراه فضای بار کافی ارائه می دهد. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4460، 1820 و 1720 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2720 میلی متر است. به لطف همین ابعاد ماشین اف ام سی T5 فردا موتورز در فضاهای تنگ و باریک شهری نیز مانور پذیری خوبی دارد و به لطف فاصله زیاد بین دو محور نسبت به طول کلی، فضای پا زیادی برای سرنشینان در ردیف دوم حاصل شده است.

اف ام سی FMC T5 خودروسازی فردا موتورز

اف ام سی T5 خودروسازی فردا کراس اووری استایلیش با طراحی سنتیست. منظور از طراحی سنتی این بوده که برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی که طرح های عجیب و اغراق آمیزی دارند، این خودرو دیزاینی متناسب و سنتی دارد. در پروفیل جلوی این خودرو جلوپنجره بزرگی با مش بندی زیبا طراحی شده که از دو طرف با چراغ های اصلی احاطه شده است. چراغ های LED روشنایی در روز نیز به صورت یکپارچه با چراغ های اصلی و درون قاب آنها با گرافیک زیبایی طراحی شده اند. در راستای لبه چراغ دی لایت، یک نوار کرمی افقی درون جلوپنجره طراحی شده که در میان آن لوگوی شرکت خودروسازی فردا نصب شده است. در دو گوشه سپر نیز مه شکن های جلو درون قابی مشکی رنگ طراحی شده اند. هر مه شکن دارای سه المان روشنایی بوده که به صورت عمودی روی یکدیگر جانمایی شده اند.

اف ام سی FMC T5 خودروسازی فردا موتورز

در طراحی FMC T5 سعی شده از خطوط عمیق و زاویه دار اجتناب شود. پروفیل جلو طراحی ساده و مدرنی دارد. اما کاپوت دارای خطوطی برجسته بوده که از ستون A آغاز شده و رفته رفته تا لبه کاپوت از عمق آنها کاسته شده. همین موضوع باعث شده که اف ام سی FMC T5 حالتی عضلانی و پرابهت تر در نمای جلویی به خود بگیرد. در لبه آرک چرخ ها هم فندرهای پلاستیکی مشکی رنگی نصب شده که تیپیکال خودروهای کراس اوور بوده که باعث می شود مقداری ظاهر خودرو آفرودی تر جلوه کند.

 

کابین  FMC T5 فردا موتورز

امروزه سبک طراحی مینیمال جای طراحی های پیچیده را برای کابین خودروها گرفته است. ماشین FMC T5 هم از این قاعده پیروی می کند. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی 12 اینچی به صورت عمودی نصب شده که ابعاد بزرگی داشته و عمده قابلیت ها و تجهیزات این خودرو به وسیله همین نمایشگر کنترل می شود. این نمایشگر لمسی عمودی توسط دو دریچه سیستم تهویه مطبوع که آنها هم حالتی ایستاده دارند احاطه شده است. در قسمت پایینی داشبورد هم کلیدهای میانبری برای دسترسی به بخش های مختلف این نمایشگر و سیستم های خودرو تعبیه شده اند.

اف ام سی FMC T5 خودروسازی فردا موتورز

کابین FMC T5 طراحی مدرن و راننده محور دارد و تمام ادوات با هدف در دسترس بودن برای راننده طراحی شده اند تا وی با کمترین حواس پرتی و زحمت بتواند به تمام قسمت های خودرو دسترسی داشته باشد. FMC T5 دارای یک غربیلک فرمان D شکل بوده که کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن قرار دارند. در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی به جای نشانگرهای آنالوگ طراحی شده است.

 

مشخصات فنی اف ام سی FMC T5 خودروسازی فردا

بیشتر کراس اوورهای چینی حاضر در بازار ایران از پیشرانه 1.5 لیتری ساخت میتسوبیشی بهره می برند و تنها توان تولیدی آنها متفاوت است. کراس اوور FMC T5 فردا موتورز هم از همین پیشرانه بهره برده که تقریبا یکی از پربازده ترین و قویترین پیشرانه های 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را در میان رقبا دارد. موتور اف ام سی T5 قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بوده که با توجه به وزن 1570 کیلوگرمی این کراس اوور سایز متوسط شهری مناسب به نظر می رسد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود و عملکرد مناسبی را برای این خودرو رقم زده است.

اف ام سی FMC T5 خودروسازی فردا موتورز

موتور FMC T5 فردا موتورز دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و در هر 100 کیلومتر مسافت 7.5 لیتر بنزین مصرف می کند.

تجهیزات  FMC T5 فردا موتورز

ماشین FMC T5 لوکس ترین محصول فعلی شرکت خودروسازی فرداست. اف ام سی T5 با تجهیزات ایمنی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل خودرو در سربالایی و سرازیری، کنترل الکترونیکی پایداری خودرو، کنترل هرزگردی در شروع حرکت، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از رو به رو، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، اتوهلد، ترمز پارک برقی به بازار عرضه می شود.

در زمینه امکانات رفاهی نیز FMC T5 فردا موتورز یکی از لوکس ترین کراس اوورهای چینی بازار بوده و دارای سانروف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی 12 اینچی برای سیستم مالتی مدیا، نمایشگر 7 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 8 جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، ترمز پارک برقی، درب برقی صندوق عقب و نورپردازی با قابلیت تعویض رنگ درون کابین است.

 

4.2 از 10 رای