اخبار خودرو ایران
امکان تست درایو خودرو پیش از خرید

خرید تیگارد ایکس 35 (تیگارد X35) با یکسال گارانتی تعویض

دوشنبه - ۶ شهریور ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
خرید تیگارد ایکس 35 تیگارد X35 از اتوخسروانی

تیگارد ایکس 35 نخستین محصول سانیار موتور پارسیان بوده که مدتیست عرضه آن به بازار ایران آغاز شده است. تیگارد X35 در رده کراس اوورهای کامپکت بازار ایران قرار می گیرد و به تازگی اتوخسروانی به عنوان یک مجموعه مولتی برند، نمایندگی 1113 سانیار موتور پارسیان شده و اگر قصد خرید این خودرو را دارید، می توانید آن را با مزایای ویژه از مجموعه اتوخسروانی خریداری کنید.

تیگارد ایکس 35 نخستین محصول سانیار موتور پارسیان بوده که مدتیست عرضه آن به بازار ایران آغاز شده است. تیگارد X35 در رده کراس اوورهای کامپکت بازار ایران قرار می گیرد و به تازگی اتوخسروانی به عنوان یک مجموعه مولتی برند، نمایندگی 1113 سانیار موتور پارسیان شده و اگر قصد خرید این خودرو را دارید، می توانید آن را با مزایای ویژه از مجموعه اتوخسروانی خریداری کنید.

به گزارش خودرونویس، تیگارد ایکس 35 در فروردین سال 1401 رونمایی شد و حدود یکسال بعد یعنی اوایل سال 1402 نخستین سری آن به بازار عرضه شود. این خودرو در بازارهای جهانی با نام بایک X35 شناخته می شود که در ایران با برند تیگارد ریبج شده است.

خرید تیگارد ایکس 35 تیگارد X35 از اتوخسروانی

طراحی ظاهری تیگارد X35

تیگارد ایکس 35 یکی از زیباترین کراس اوورهای ساب کامپکت در بین رقبای چینی محسوب می شود و عناصری شبیه به محصولات پژو به خصوص پژو ۲۰۰۸ در طراحی ظاهری این خودرو دیده می شود. این شباهت در بخش طراحی گرافیک درونی چراغ ها به ویژه چراغ های عقب دیده می شود. البته این موضوع را نمی توان تقلید دانست و امروزه طراحان یک خودرو هرکاری هم که کنند نتیجه کار ما را یاد یک خودروی دیگر می اندازد! به طور کلی تیگارد X35 زبان طراحی منحصر به فردی داشته و نمی توان آن را کپی برداری شده از خودروی دیگری دانست.

خرید تیگارد ایکس 35 تیگارد X35 از اتوخسروانی

در پروفیل جلو تیگارد X35 خوشبختانه خبری از چراغ های اصلی خطی که امروزه مد شده نیست. درون سپر چراغ LED روشنایی در روز بومرنگ مانند طراحی شده و در بالاترین قسمت پروفیل جلو نیز مجموعه کامل چراغ جلو قرار گرفته است. عمده مساحت دماغه خودرو را یک جلوپنجره بزرگ پوشش داده که و سانیار موتور ترجیح داده به جای لوگوی خود، عبارت Tigard را در این قسمت نصب کند. همچنین جای خالی دوربین دید جلو نیز در این قسمت وجود دارد که نشان از این بوده که تیگارد ایکس 35 نسخه فول آپشن بایک X35 نیست.

تیگارد X35 در نمای عقب شباهت زیادی با محصولات جدید پژو از جمله 2008 در بخش گرافیک چراغ ها دارد. سانیار موتور در این قسمت هم لوگوی خود را نصب نکرده و ترجیح داده که عبارت انگلیسی Tigard را روی نواری که چراغ های عقب را به یکدیگر متصل کرده نصب کند. در قسمت پایینی سپر یک دیفیوزر ساده طراحی شده و خوشبختانه خبری از خروجی های اگزوز فیک و مصنوعی در این خودرو نیست و خروجی اگزوز در پشت سپر این خودرو مخفی شده است.

خرید تیگارد ایکس 35 تیگارد X35 از اتوخسروانی

داخل کابین تیگارد ایکس 35

نکته ای که در بدو ورود به کابین تیگارد X35 توجه شما را به خود جلب کرد طراحی آن نبود، بلکه کیفیت خوب ساخت ادوات کابین بود که به عنوان یک کراس اوور اقتصادی چینی کاملا قابل قبول است. در میان داشبورد یک نمایشگر دیجیتالی ۸ اینچی لمسی تبلت مانند برای سیستم مالتی مدیا قرار دارد و با توجه به اینکه با کراس اووری اکونومی و اقتصادی سر و کار داریم، خبری از نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان نیست. در این قسمت همان نشانگرهای آنالوگ سرعت و دور موتور با کلاستر دایره ای شکل قرار دارند که در میان آنها یک نمایشگر دیجیتالی برای کامپیوتر سفری نیز طراحی شده است.

خرید تیگارد ایکس 35 تیگارد X35 از اتوخسروانی

صندلی های تیگارد ایکس 35 دارای تودوزی ترکیبی از چرم مصنوعی و پارچه هستند. قسمت های نشیمن و تکیه گاه این صندلی ها دارای تودوزی پارچه ای بوده که باعث می شود سرنشینان در روزهای گرم تعریق کمتری داشته باشند. ضمن اینکه عمر تودوزی این خودرو نیز با این طراحی بالاتر می رود.

در قسمت میانی داشبورد تیگارد X35 پنل کنترلی سیستم تهویه طراحی متفاوتی از دیگر خودروهای رقیب دارد. در قسمت بالایی این پنل تهویه هم کلیدهایی لمسی برای کنترل سیستم صوتی تعبیه شده اند. کلید استارت/استاپ پیشرانه نیز روی جعبه فرمان و درست در جایی که سوییچ در خودروهای معمولی قرار گرفته، طراحی شده است. طراحی داشبورد تیگارد ایکس 35 از جنس پلاستیک نسبتا خشک بوده که از خودرویی اقتصادی بیشتر از این توقع نباید داشت. البته داشبورد به لطف دارا بودن تریم مشکی و نقره ای و همچنین تریم مشکی پیانویی اجرا شده در اطراف دریچه های سیستم تهویه مطبوع طراحی زیبایی دارد.

ردیف عقب تیگارد X35 فضای پا مناسبی برای سرنشینان در اختیارتان قرار می دهد و فضای سر برای سرنشینان بزرگسال با قد ۱۸۰ سانتی متر کاملا کفایت می کند. در این قسمت دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان ردیف دوم تعبیه نشده، ولی پورت USB برای شارژ در کنسول میانی وجود دارد. یکی از نکات مثبت کابین این خودرو، وجود سانروف پانورامیک بوده که در هیچ یک از رقبای این خودرو در ایران وجود ندارد.

خرید تیگارد ایکس 35 تیگارد X35 از اتوخسروانی

مشخصات فنی تیگارد ایکس 35

تیگارد X35 به یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دنده های شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود. این موتور و گیربکس برای کراس اووری که وزنی معادل 1330 کیلوگرم داشته عملکرد مناسبی را رقم می زند. تیگارد ایکس 35 علاوه بر عملکرد خوب، مصرف سوخت مناسبی هم نسبت به رقبا دارد و در هر 100 کیلومتر حدود 7.4 لیتر بنزین مصرف می کند.

تیگارد ایکس 35 در محور جلو دارای تعلیق مکفرسون و در محور عقب دارای تعلیق یکپارچه است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4325، 1830 و 1640 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن 2570 میلی متر است.

خرید تیگارد ایکس 35 تیگارد X35 از اتوخسروانی

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات تیگارد X35 به عنوان یک کراس اوور اقتصادی معقول بوده و از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمکی حرکت در سربالایی، پایش فشار باد تایرها، کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کنترل کشش و سنسور و دوربین دید عقب اشاره کرد.

از جمله امکانات رفاهی تیگارد X35  نیز باید به نمایشگر ۸ اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا، کلید استارت/استاپ موتور، غربیلک فرمان D کات با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سانروف پانوراما، چراغ های LED، رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی و … اشاره کرد.

خرید تیگارد ایکس 35 تیگارد X35 از اتوخسروانی

خرید تیگارد X35 از اتوخسروانی

اتوخسروانی یک مجموعه نمایندگی مولتی برند بوده که عاملیت فروش محصولات برندهای مختلفی را بر عهده دارد. این شرکت به تازگی نمایندگی 1113 سانیار موتور پارسیان را دریافت کرده و اکنون می توانید تجربه خرید تیگارد ایکس 35 از اتوخسروانی (خرید تیگارد X35 از اتوخسروانی) را تجربه کنید.

 

امکان تست درایو تیگارد ایکس 35 پیش از خرید در اتوخسروانی

اتوخسروانی برای کمک به انتخاب هرچه بهتر و دقیقتر خودرو، امکان تست درایو تیگارد ایکس 35 را پیش از خرید برای مشتریان فراهم کرده است. بدین ترتیب مشتریان و علاقمندان به این خودرو می توانند با مراجعه به یکی از شعب این مجموعه در سراسر تهران، نسبت به تست درایو تیگارد X35 در اتوخسروانی قبل از خرید خودرو اقدام کنند.

البته اتوخسروانی تنها تا زمان خرید همراه شما نیست. بلکه پس از خرید نیز با ارائه گارانتی ویژه اتوخسروانی روی خودرو، تجربه خریدی مطمئن و لذتبخش را برای شما رقم می زند. این شرکت تمام خودروهای صفر کیلومتر را به مدت یکسال یا 15 هزار کیلومتر گارانتی تعویض می کند و در صورتی که در این بازه مشکل فنی شامل موتور و گیربکس برای خودرو پیش آید، خودرو را به صورت رایگان برای مشتری تعویض می کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟