اخبار خودرو ایران
فروش به صورت نقدی و تحویل 60 روز کاری

تیگارد X35 با قیمتی بین 950 میلیون تا یک میلیارد و 50 به بازار عرضه می شود

یکشنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
قیمت زمان عرضه تیگارد X35 سانیار موتور (1)

تیگارد X35 نخستین محصول شرکت سانیار موتور پارسیان (تیگارد موتور) بوده که در روزهای پایانی فروردین امسال رونمایی شد. طی این ماه ها تیگارد موتور مشغول فراهم کردن زیرساخت ها، افتتاح نمایندگی، اخذ مجوزها و دیگر موارد بوده و حال که در روزهای پایانی سال 1401 هستیم، این شرکت خبر از آغاز عرضه تیگارد X35 در آینده نزدیک داده است.

به گزارش خودرونویس، امین مهرزاد کارشناس ارشد بازاریابی تیگارد موتور اظهار کرد که خط تولید تیگارد موتور (سانیار موتور پارسیان) برای تولید تیگارد X35 هم اکنون فعال بوده و تا این لحظه نزدیک به 200 دستگاه از این خودرو در رنگ های عمدتا سفید و مشکی تولید شده است.

قیمت زمان عرضه تیگارد X35 سانیار موتور (1)

طی نشست خبری که بعد از ظهر امروز در تیگارد موتور در خصوص برنامه های آتی این شرکت جهت عرضه تیگارد X35 برگزار شده بود، مدیر خدمات پس از فروش این شرکت یعنی امیرحسین اسفندیاری اظهار کرد که اکنون تیگارد موتور در سه شهر ایران یعنی شیراز، تهران و بابل نمایندگی افتتاح کرده است. وی تاکید کرد که با توجه به روند تولید و فروش، توسعه شبکه خدمات پس از فروش تیگارد موتور در دستور کار قرار دارد. اما تا زمانی که شبکه خدمات این شرکت پوشش گسترده تری را در ایران داشته باشد، تیگارد موتور قراردادی را با هیات اتومبیلرانی و جهانگردی منعقد کرده تا در صورت خرابی خودرو تیگارد X35 در شهرهایی که نمایندگی این شرکت در آنها وجود ندارد، خودرو به رایگان به نزدیکترین نمایندگی تیگارد موتور حمل شود و در آنجا خدمات مورد نظر به مشتری ارائه گردد.

قیمت زمان عرضه تیگارد X35 سانیار موتور (1)

از جمله شهرهایی که در سال آینده نمایندگی خدمات تیگارد موتور در آنها تاسیس می شود می توان به اصفهان، تبریز و مشهد اشاره کرد.

سارا غفاری مدیر فروش تیگارد موتور اظهار کرد که تیگارد موتور به صورت تک محصولی فعالیت نخواهد کرد و در حال مذاکره با شرکای خارجی جهت عرضه محصولی جدید در کنار تیگارد X35 هستیم. اما هنوز مذاکرات نهایی نشده و محصول قطعی نشده است. وی تاکید کرد که تیگارد موتور قصد داشت که ابتدا در تابستان خودرو تیگارد X35 را پیش فروش کند. اما در نهایت تصمیم بر این شد که فروش به صورت نقدی و تحویل فوری باشد و در واقع خودرویی به مشتری فروخته شود که اکنون در کارخانه موجود باشد. برای همین چنین تاخیری پیش آمد.

قیمت زمان عرضه تیگارد X35 سانیار موتور (1)

قیمت تیگارد X35

وی در ادامه بیان کرد که تا پیش از پایان سال جاری بین 200 تا 300 دستگاه خودرو تیگارد X35 به صورت فروش نقدی با تحویل حداکثر 60 روزه فروخته می شود. قیمت تیگارد X35 هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و با توجه به عدم ثبات ارز حتی برای یک لحظه نمی توان قیمت دقیقی برای آن متصور بود. اما مدیر فروش سانیار موتور پارسیان اظهار کرد که تیگارد X35 با قیمتی در حدود 950 میلیون تا یک میلیارد و 50 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

غفاری ضمن اشاره به اینکه اکنون به اندازه 400 تا 480 دستگاه پک قطعات تیگارد X35 در کارخانه دیار خودرو موجود است تاکید کرد که در سال آینده برای تیگارد X35 تیراژ تولیدی در حدود دو هزار دستگاه را متصور هستیم.

تیگارد X35 اکنون با داخلی سازی 14 درصدی و در ادامه با داخلی سازی 20 درصدی به بازار عرضه می شود. تیگارد X35 با سه سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی به بازار عرضه می شود

قیمت زمان عرضه تیگارد X35 سانیار موتور (1)

مشخصات فنی تیگارد X35 سانیار موتور پارسیان

تیگارد X35 دارای یک موتور 1.5 لیتری توربو بوده که قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است و این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی به چرخ های جلوی این کراس اوور کامپکت منتقل می شود. تیگارد X35 در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.4 لیتر بنزین مصرف می کند. هرچند نیروی تولیدی این پیشرانه چندان چشمگیر نیست، ولی با توجه به وزن 1330 کیلوگرمی این خودرو مناسب به نظر می رسد و عملکرد خوبی را برای این خودرو در مسیرهای شهری و جاده ای رقم خواهد زد.

تیگارد X35 در اکسل جلو دارای تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق مولتی لینک است. وجود تعلیق مولتی لینک موجب بهبود کیفیت سواری و نرمی بیشتر تیگارد X35 و همچنین پایداری بهتر در پیچ ها و مانورهای ناگهانی می شود. تیگارد X35 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4325، 1830 و 1640 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2570 میلی متر است.

قیمت زمان عرضه تیگارد X35 سانیار موتور (1)

امکانات و آپشن های تیگارد X35

تیگارد X35 جزو کراس اوورهای اقتصادی و رده متوسط سگمنت B قرار می گیرد و دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمکی حرکت در سربالایی، پایش فشار باد تایرها، کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کنترل کشش و سنسور و دوربین دید عقب در بخش ایمنی و نمایشگر 8 اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا، کلید استارت/استاپ موتور، غربیلک فرمان D کات با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سانروف پانوراما، چراغ های LED، رینگ های آلیاژی 17 اینچی، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی در بخش رفاهی است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟