اخبار خودرو ایران
در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 رونمایی شد

بایک BJ40 جیپ چینی در غرفه دیار خودرو

شنبه - ۵ آذر ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
بایک BJ40 نمایشگاه خودرو اصفهان دیار خودرو (1)

شرکت دیار خودرو به همراه دیگر زیرمجموعه خود یعنی تیگارد موتور در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 حضور پیدا کرده است. دیار خودرو در این رویداد دو اسیووی بایک BJ40 را در دو مدل چهار درب با پسوند C یا نام Honor و مدل دو درب با پسوند C رونمایی کرده است. همچنین تیگارد موتور هم کراس اوور تیگارد X35 را در غرفه خود به نمایش گذاشته که طی دو هفته آتی قصد دارد فروش آن را آغاز کند. بایک BJ40 دیار خودرو به دلیل شباهت ظاهری به خودرویی همچون جیپ رانگلر تا حد زیادی توجه بازدیدکنندگان از نمایشگاه را به خود جلب کرد و در کانون توجه مردم و مشتریان قرار داشت.

به گزارش خودرونویس، دیار خودرو که پیشتر هم سابقه عرضه محصولات مختلفی از بایک اعم از بایک سابرینا و بایک سنوا و همچنین بایک X25 را در کارنامه خود داشته، اینبار به سراغ عرضه یک اسیووی آفرودی شاسی مستقل رفته تا در سطوح بالای بازار با لوکس ترین خودروهای چینی و همچنین شاسی بلندهای وارداتی رقابت کند. به همین منظور دیار خودرو اینبار به سراغ بایک BJ40 رفته تا این اسیووی آفرودی را به بازار عرضه کند.

بایک BJ40 نمایشگاه خودرو اصفهان دیار خودرو (1)

به گفته محمد خانلو مدیرعامل دیار خودرو اولین سری از اسیووی بایک BJ40 در آخرین هفته های سال جاری روانه بازار می شود. بدین ترتیب اولین سری فروش آن در زمستان انجام خواهد شد. دیار خودرو به خوبی از افزایش علاقه مردم و مشتریان نسبت به خودروهای آفرودی و در عین حال لوکس آگاه بوده و به همین منظور جدیدترین محصول خود را بایک BJ40 انتخاب کرده تا طرفداران خودروهای آفرودی و بیراهه نوردی را به خود جذب کند.

بایک BJ40 نمایشگاه خودرو اصفهان دیار خودرو (1)

مشخصات فنی بایک BJ40 دیار خودرو

بایک Bj40 دارای دو مدل دو درب و چهار درب بوده که جز استایل ظاهری، فاصله بین دو محور و طول کلی، تفاوت دیگری با هم ندارند. هر دو مدل بایک BJ40 دارای یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که قادر به تولید 225 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی در حالت نرمال به چرخ های عقب و در دو حالت چهار چرخ سبک و چهار چرخ سنگین به هر دو محور این خودرو منتقل می شود. نسخه دو درب و چهار درب بایک BJ40 در هر 100 کیلومتر به ترتیب 9.6 و 10.1 لیتر بنزین مصرف می کنند که برای یک اسیووی آفرودی جعبه ای شکل با این قدرت موتور کاملا مناسب به نظر می رسد.

بایک BJ40 نمایشگاه خودرو اصفهان دیار خودرو (1)

بایک BJ40 دیار خودرو در مدل دو درب دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4350، 1925 و 1851 میلی متر با فاصله بین دو محوری معادل 2465 میلی متر است. نسخه چهار درب بایک BJ40 دیار خودرو هم دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4654، 1925 و 1871 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2745 میلی متر اعلام شده است. بایک BJ40 یک اسیووی آفرودی بوده و در تمام اسیووی های آفرودی فاصله کف خودرو از سطح زمین فاکتور مهمی محسوب می شود. بایک BJ40 در حالت استاندارد بدون کیت لیفت یا لاستیک سایز بزرگ از سطح زمین فاصله 210 میلی متری دارد که بسیار بیشتر از کراس اوورها و اسیووی های چینیست.

بایک BJ40 دارای سه مد رانندگی اسپرت، اکو و برف بوده و چراغ های عقب دارای قفل دیفرانسیل هستند که این ویژگی به بهبود قابلیت های بیراهه نوردی با این خودرو به ویژه در شرایطی که خودرو سه چرخ می شود کمک شایانی می کند.

بایک BJ40 نمایشگاه خودرو اصفهان دیار خودرو (1)

ظاهر بایک BJ40 دیار خودرو

بایک BJ40 دارای دو مدل دو درب و چهار درب بوده که هنوز مشخص نیست کدام نسخه به بازار ایران عرضه می شود. شاید هر دو نسخه این خودرو راهی بازار ایران شوند، ولی در نهایت هرکدام تقاضای بیشتری از سوی مشتریان داشته باشد راه به بازار ایران پیدا می کنند. با توجه به اینکه امروزه تقاضا برای خرید اسیووی های خانوادگی و بزرگ بیشتر شده، شانس حضور نسخه چهار درب بایک BJ40 در بازار ایران بیشتر است. نسخه چهار درب دارای سقف قابل برداشتن بوده که با برداشتن سقف با یک اسیووی کاملا بدون سقف رو به خواهید بود. البته میله هایی برای محافظت از سرنشینان و بدنه در صورت واژگونی تعبیه شده است. این ویژگی بایک BJ40 دقیقا از اسطوره آفرود دنیا یعنی جیپ رانگلر الگوبرداری شده است. البته شباهت بایک BJ40 به جیپ تنها در همین یک مورد خلاصه نشده و با اولین برخورد با این خودرو تصور می کنید که با یک جیپ ولی با برند یک خودروساز چینی رو به هستید.

بایک BJ40 نمایشگاه خودرو اصفهان دیار خودرو (1)

بایک سعی کرده طراحی نمای جلو BJ40 را متفاوت از جیپ طراحی کند و برای طراحی چراغ ها، سپر جلو، جلوپنجره و کاپوت وقت زیادی گذاشته است. اما اگر از نمای جانبی به بایک BJ40 به خصوص در مدل چهار درب نگاه کنید، ممکن است آن را با جیپ رانگلر اشتباه بگیرید. یکی از نکاتی که استایل ظاهری بایک BJ40 را جذابتر کرده گلگیرهای حجم پردازی شده بوده که به دلیل عرض زیاد اکسل ها اینگونه طراحی شده اند که چهره این اسیووی چینی را عضلانی تر جلوه می دهد.

بایک BJ40 نمایشگاه خودرو اصفهان دیار خودرو (1)

بایک BJ40 در نمای عقب به ویژه قالب چراغ ها هم به جیپ رانگلر شباهت زیادی دارد. نسخه دو درب این خودرو دارای کابینی بسته بوده و از فضای پشت راننده و سرنشین می توان به عنوان فضایی برای حمل بار مانند یک وانت دم کوتاه استفاده کرد.

 

امکانات بایک BJ40 دیار خودرو

بایک BJ40 ضمن اینکه یک اسیووی آفرودی محسوب می شود، می توان از آن به عنوان یک شاسی بلند لوکس نیز استفاده کرد. این خودرو لیست کاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی را به شما ارائه می دهد.

بایک BJ40 نمایشگاه خودرو اصفهان دیار خودرو (1)

از جمله امکانات ایمنی بایک Bj40 دیار خودرو می توان به دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ترمز خودکار در ترافیک، اتوهلد، کنترل خودرو در سرازیری، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، ترمز پارک برقی و رولبار برای افزایش استحاکم ساختار بدنه در مقابل واژگونی اشاره کرد.

بایک BJ40 نمایشگاه خودرو اصفهان دیار خودرو (1)

از جمله امکانات رفاهی بایک Bj40 می توان به سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، سقف با قابلیت برداشتن، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی در میان داشبورد، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، گرمکن سه حالته صندلی های جلو، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، سنسور نور، تودوزی چرمی صندلی ها، فرمان با پوشش چرمی با کلیدهای کنترلی، آینه های تاشو برقی گرمکن دار، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت و سیستم صوتی با هشت بلندگو اشاره کرد.

 

قیمت بایک BJ40 دیار خودرو

دیار خودرو هنوز قیمتی برای بایک BJ40 اعلام نکرده، ولی با توجه به توان موتور، تجهیزات رفاهی و ایمنی و قابلیت های بایک BJ40 نباید تصور کرد که این خودرو با قیمت اقتصادی به دست مشتریان می رسد. تصور ما این است که قیمت بایک BJ40 در محدود یک میلیارد و 600 تا دو میلیارد تومان باشد.

 

تیگارد Tigard X35 بایک سانیار موتور

 

آغاز فروش تیگارد X35 از دو هفته آینده

محمد خانلو مدیرعامل دیار خودرو اظهار کرد که فروش کراس اوور تیگارد X35 که محصول تیگارد موتور بوده از دو هفته آینده آغاز می شود. تیگارد X35 اولین محصول تیگارد موتور بوده که چند ماه پیش به عنوان یک کراس اوور جمع و جور و نیمه لوکس معرفی شد و حال اولین شرایط فروش آن به زودی اعلام خواهد شد. بهزاد چریک مدیرعامل تیگارد موتور اعلام کرد که هنوز قیمت دقیق تیگارد X35 مشخص نشده، ولی تصور ما بر این بوده که قیمت تیگارد ایکس 35 در حدود 900 میلیون تومان باشد. خانلود در ادامه صحبت های خود بیان کرد که موعد تحویل تیگارد X35 دو ماهه خواهد بود و فعلا برنامه تولید تیگارد موتور برای تولید این کراس اوور روزانه 10 دستگاه بوده و از سال آینده تیراژ تولید آن افزایش خواهد یافت. خانلو اظهار کرد که عرضه تیگارد X35 در بورس کالا انجام می شود.

 

دیار خودرو پیکاپ دوکابین از برند کیتون را  به بازار عرضه می کند

خانلو اظهار کرد که دیار خودرو برای عرضه یک پیکاپ دو کابین به عرضه بازار ایران برنامه ریزی کرده که عرضه آن به بازار ایران از اواخر سال جاری آغاز می شود. پیکاپ دیار خودرو از برند کیتون انتخاب شده که به پیشرانه 4K22 مجهز شده که پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی است. این پیکاپ دارای دو فاصله بین دو محور کوتاه و بلند بوده و هر دو نسخه آن با گیربکس دنده ای و اتوماتیک وارد بازار خواهد شد. دیار خودرو ابتدا قصد دارد این پیکاپ را با گیربکس دنده ای به بازار عرضه کند و دو ماه پس از آن نسخه اتوماتیک آن را به بازار عرضه خواهد کرد.

خانلو در ادامه صحبت های خود افزود که دیار خودرو قصد خرید پلتفرم یک سدان و واردات قالب ها و پلتفرم آن برای عرضه به بازار ایران را در خرداد سال آینده دارد تا سبد محصولات خود را کامل کرده باشد. وی اظهار کرد که در مجموع سبد محصولات دیار خودرو متشکل از سه کراس اوور، اسیووی بایک BJ40، یک سدان و یک ون خواهد بود.

خانلو اظهار کرد که یک ون هم به زودی توسط دیار خودرو به بازار عرضه می شود که پلتفرم آن برای دیار خودرو بوده و به زودی به بازار عرضه می شود. این ون در دو طول مختلف 4.8 و 5.2 متر به بازار عرضه می شود و هدف دیار خودرو از عرضه آن بیشتر برای سرویس های حمل و نقل است. بسته به طول خودرو و نیاز مشتری، این ون دیار خودرو می تواند از 4 تا 12 صندلی را داخل کابین داشته باشد.

 

عکس بایک BJ40 دیار خودرو

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟