اخبار خودرو جهان
اعلام مشخصات فنی همراه با انتشار تصاویر رسمی

تیزر نسل جدید نیسان قشقایی منتشر شد

یکشنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر نیسان قشقایی

نیسان در حال آماده شدن برای رونمایی نسل جدید کراس اوور قشقایی است. ظاهرا نیسان قصد دارد که نسل جدید قشقایی را در بهار رونمایی کند و در این راستا این خودروساز بزرگ ژاپنی تیزر جدیدی را از این کراس اوور فوق محبوب منتشر کرده است. مهم تر از انتشار تیزر قشقایی جدید توسط نیسان، جزییات پیشرانه و برخی از مشخصات فنی این کراس اوور کامپکت بوده که برای نسخه بازار اروپا قشقایی منتشر شده است.

مشخصات فنی نیسان قشقایی در اروپا

به گزارش خودرونویس، این خودروساز ژاپنی بدون هیچ اشاره ای به واژه دیزل و پیشرانه دیزلی در بیانیه خود، اظهار کرده که نسل جدید قشقایی اولین محصول نیسان خواهد بود که در این قاره سبز(اروپا) به پیشرانه جدید E-Power این کمپانی مجهز می شود. این پیشرانه از یک موتور الکتریکی 1.5 لیتری بنزینی تشکیل شده که به عنوان یک ژنراتور فعالیت می کند.

تیزر نیسان قشقایی نمای عقب

این ژنراتور بنزینی وظیفه تامین انرژی برای فعالیت موتور الکتریکی قشقایی جدید را بر عهده دارد. نیسان اظهار کرده که موتور درونسوز قشقایی جدید صرفا نقش تامین انرژی موتورهای الکتریکی را بر عهده دارد؛ این بدان معناست که چرخ ها به وسیله انرژی تولید شده توسط موتور الکتریکی قشقایی به حرکت در می آیند.

نیسان اظهار کرده که پیشرانه E پاور قشقایی جدید قادر به تولید بیشینه قدرتی در حدود 190 اسب بخار بوده و عملکردی مشابه با خودروهای الکتریکی دارد؛ با این تفاوت که برای شارژ باتری ها دیگر نیازی به معطل شدن در ایستگاه شارژ نبوده و با سوختگیری در پمپ بنزین، موتور بنزینی انرژی موتور الکتریکی این خودرو را تامین می کند. بدین ترتیب قشقایی E-Power مسافت بیشتری را نسبت به خودروهای الکتریکی مرسوم با مخزن بنزین پر طی می کند.

تیزر نیسان قشقایی از کابین

نیسان قشقایی جدید دارای سه مد رانندگی اسپرت، استاندارد و بهینه داشته و نیسان قویا وعده داده که این کراس اوور شتابگیری بهتری نسبت به تمام رقبای هیبریدی خود از تمامی برندها دارد. سیستم E-Power دارای یک موتور الکتریکی بوده که بسیار مشابه نمونه نصب شده برای نیسان لیف تمام الکتریکی است. به همین دلیل امکان رانندگی تنها با یک پدال در نیسان قشقایی جدید مشابه لیف الکتریکی فراهم شده؛ به این ترتیب راننده خودرو را روشن کرده و با فشردن پدال شتاب دهنده سرعت خودرو را افزایش می دهد و با رها کردن آن و درگیر شدن سیستم ترمز موتور به منظور بازیابی انرژی، سرعت خودرو کاهش می یابد که این میزان ترمز موتور بسته به شرایط و محیط رانندگی قابل تنظیم است. نیسان اظهار کرده که این سناریو برای 90 درصد حالات رانندگی روزمره قابل اجراست.

تیزر نیسان قشقایی از کابین

سایر پیشرانه های نیسان قشقایی جدید

سیستم E-Power در ابتدا برای نیسان نوت و Serena موجود در بازار ژاپن معرفی شد. و قرار است که از سال 2022 روی نسل جدید قشقایی نصب شود. ولی نسل جدید قشقایی در ابتدا قرار است که با یک پیشرانه 1.3 لیتری بنزینی و سیستم هیبریدی ملایم در دو سطح قدرتی 140 و 158 اسب بخار راهی بازار اروپا شود. این پیشرانه به منظور انتقال قدرت می تواند با یک گیربکس دستی شش سرعته یا یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT کوپل شود. نیسان هیچ برنامه ای برای نصب پیشرانه دیزلی روی نسل جدید قشقایی ندارد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟