اخبار خودرو جهان
انتخاب هم وطنان در بازارهای غیرانحصاری

خودروهای محبوب ایرانیان مقیم کانادا در سال 2020

سه شنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
فورد F-150 2021

اگر تصور می کنید که سلیقه رکن اصلی در انتخاب خودرو توسط مشتری است، بد نیست بدانید که اشتباه می کنید. رکن مهم تر در خرید خودرو موجود بودن و در دسترس بودن و همچنین بودجه است. مشتری همواره با توجه به بودجه خود و از بین خودروهای موجود در بازار یکی را برای خرید انتخاب می کند که می تواند لزوما این خودرو چندان مورد علاقه وی هم نباشد. همین موضوع سبب شده که در بازار ایران مردم لزوما خودروی مورد علاقه خود را انتخاب نکنند؛ ولی ایرانیان مقیم خارج به خصوص کانادا به دلیل تنوع گزینه های پیش رو و همچنین درآمد بالاتر به خودروهای متنوع تری دسترسی دارند. در این مطلب قصد معرفی خودروهای محبوب ایرانیان مقیم کانادا را در 2020 داریم.

به گزارش خودرونویس، چندین سال است که مشتریان در تمام بازارهای جهانی حتی ایران خودمان گرایش بیشتری به خرید خودروهای کراس اوور، اسیووی و پیکاپ داشته اند و این موضوع سبب شده که آمار فروش این سه سگمنت هر سال نسبت به خودروهای سدان و کوپه رشد داشته باشد. همین موضوع سبب شده که پیکاپ ها و اسیووی ها جایگاه های مربوط به پرفروش ترین خودروها در تمام بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

در ادمه قصد معرفی تعدادی از خودروهای محبوب ایرانیان مقیم کانادا را داریم اتفاقا تمامی آنها جزو لیست 10 خودروی پرفروش بازار کانادا در سال 2020 هستند.

 

رتبه اول-فورد F-150

فورد F-150 2021

فورد با معرفی دو نسل اخیر پیکاپ F-150، موفقیت های زیادی را به دست آورد. لازم است بدانید که F-150 اولین خودروی پیکاپی بوده که عنوان پرفروش ترین خودرو در بازار آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داده و جزو پرطرفدارترین پیکاپ های موجود در بازارهای جهانی است. طرفداران خودروهای آمریکایی در ایران هم تعداد کمی ندارند و این موضوع نشان دهنده علاقه زیاد ایرانیان به خودروهای آمریکایی است. به همین دلیل فورد F-150 محبوب ترین خودرو از نظر ایرانیان مقیم کانادا هم انتخاب شده است.

 

رتبه دوم-تویوتا راو4

تویوتا راو4

همانطور که طرفداران خودروهای آمریکا در ایران تعداد بالایی دارند، خودروهای ژاپنی از جمله تویوتا نیز کم طرفدار ندارند. تویوتا راو4 پرفروش ترین کراس اوور این خودروساز ژاپنی در جهان بوده که در ایران هم کم طرفدار ندارد. این خودرو در کنار تمام ضعف هایی که در پایداری و حرکت های اسلالوم دارد، ولی باز هم به عنوان کراس اووری با قابلیت بالا و کم استهلاک مشتریان خود را در بازارهای جهانی دارد. از این رو راو4 دومین خودروی محبوب ایرانیان مقیم کانادا بوده که اتفاقا در لیست پرفروش ترین خودروهای کانادا در سال 2020 جایگاه سوم را بعد از پیکاپ رم 1500 به خود اختصاص داده است.

 

رتبه سوم-هوندا CR-V

هوندا CR-v

هوندا نیز یکی دیگر از برندهای ژاپنی پرطرفدار در بازار ایران و در جهان بوده که در دهه 90 میلادی دوران طلایی در بازار ایران سپری کرد. ولی پس از یک وقفه طولانی با سه مدل آکورد، سیویک و CR-V بار دیگر به بازار ایران بازگشت که اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شد؛ ولی تحریم ها نفس هوندا در بازار ایران را برید. جدا از ناکامی هوندا در بازار ایران، کراس اوور CR-V آن طرفداران بسیار زیادی در بازارهای جهانی دارد و به عنوان یک خودروی زیبا، کاربردی با تجهیزات رفاهی مناسب آمار فروش قابل توجهی را کسب کرده است. هوندا CR-V سومین خودروی محبوب ایرانی ها در کانادا بوده که اتفاقا در بین پرفروش ترین خودروهای بازار کانادا در سال 2020 جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

 

رتبه چهارم-نیسان ایکس تریل(روگ)

نیسان ایکس تریل 2020

نیسان هم یکی از خودروسازان ژاپنی پرطرفدار در بازار ایران و جهان بوده که با دو مدل پاترول و ماکسیما در ایران گرد و خاک زیادی به پا کرد. سایر محصولات این برند ژاپنی در ایران پیکاپ، رونیز، تینا، قشقایی، سرانزا و خودروهای وارداتی مانند جوک و ایکس تریل بود که متاسفانه تحریم ها پای نیسان را از بازار ایران قطع کرد. ایکس تریل یک کراس اوور با ابعاد متوسط از نیسان بود که در ایران با توجه به سابقه خوبی که اسیووی پاترول و رونیز در ذهن مخاطب ایجاد کرده بود، فروش خوبی را به نسبت زمان حضور تجربه کرد. نیسان روگ یا همان ایکس تریل چهارمین خودروی پرطرفدار در بین ایرانی های مقیم کانادا بوده که باز هم در بین لیست پرفروشترین محصولات بازار این کشور در سال 2020 جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

 

رتبه پنجم-تویوتا کرولا

تویوتا کرولا 2020

تویوتا کرولا یکی از مهم ترین و پرفروش ترین سدان های این خودروساز ژاپنی در بازار جهانی بوده، ولی با توجه به تمایل مشتریان برای خرید خودروهای اسیووی و کراس اوور، هرساله آمار خرید کرولا در بازار جهانی کم و کمتر می شود. کرولا در ایران هم سابقه حضوری طولانی دارد و یکی از تویوتاهای بی حاشیه، محبوب و به نسبت پرفروش است؛ ولی در سال های اخیر در سایه رقبای کره ای خود قرار داشته است. کرولا به واسطه قیمت ارزان خود پنجمین خودروی محبوب ایرانی ها در کانادا بوده که در لیست خودروهای پرفروش این کشور جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.

 

سخن پایانی

اگر در ایران هم واردات خودرو آزاد می شد و سطح در آمد مردم هم رشد می کرد، یقینا به جای خرید خودروهای غیراستاندارد و قدیمی داخلی با سطح تجهیزات بسیار پایین، مشتریان خودروهای هم رده و یا گرانتر خارجی را انتخاب می کردند. امید است که با آزاد شدن واردات خودرو و حذف گمرک یا رساندن آن به حداقل مقدار خود، بازار خودروی ایران از انحصار دو خودروساز اصلی کشور خارج شود و بازار خودروی رقابتی و پررونق مانند سایر کشورهای جهان داشته باشیم.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟