اخبار خودرو جهان
23 فوریه رونمایی می شود

تیزر نسل جدید مرسدس بنز C کلاس 2022

سه شنبه - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر مرسدس بنز C کلاس 2022

عکاسان در سراسر دنیا تا به امروز چندین بار موفق به شکار و ثبت عکس از نسل جدید مرسدس بنز C کلاس در حال تست شده اند. هرچه مراحل طراحی این خودرو بیشتر پیش می رفت، مرسدس از استتار کمتری برای مخفی کردن قسمت های مختلف بدنه C کلاس جدید استفاده می کرد. این خودروساز همچنین کابین رادیکالی C کلاس جدید را هم چندین بار در تیزرها و تصاویر جاسوسی نشان داده است. با توجه به اینکه چیز زیادی به رونمایی رسمی از این خودرو در تاریخ 23 فوریه باقی نمانده، مرسدس بنز تیزری از نسل جدید C کلاس را منتشر کرده که در آن به نسخه سدان و استیشن این خودرو اشاره شده است.

به گزارش خودرونویس، این تیزر متشکل از عکس پروفیل جانبی هر دو خودرو بوده که C کلاس سدان در جلوی نسخه استیشن قرار دارد. این تیزر جزییات کمی از این دو مدل C کلاس را به ما نشان می دهد و بیشتر خطوط کلی و استایلی کلی کابین را نمایش می دهد. در این تیزر نسخه استیشن C کلاس مقداری بلندتر از نمونه سدان بوده که ممکن است به نسخه شبه کراس All-Terrain این خودرو اشاره داشته باشد. شاید هم مرسدس به این منظور نسخه استیشن را بلندتر نشان داده که این دو خودرو از یکدیگر قابل تشخیص باشند.

 

طراحی ظاهری، ابعاد و کابین

به طور کلی این تیزر دو خودرو را به ما نشان می دهد که طراحی مشابهی با نسخه های فعلی C کلاس دارند؛ ظاهرا مرسدس قصد دارد تا حد ممکن استایل بیرونی نسل جدید C کلاس را مشابه با نمونه فعلی طراحی کند و بیشتر تغییرات در کابین و زیر کاپوت رخ داده است.

ضمن این ظاهر آشنای C کلاس جدید، باید اظهار کنیم که نسل جدید این خودرو مقداری رشد در ابعاد داشته است. طول کلی C کلاس جدید حدود 6.5 سانتی متر نسبت به نسخه پیشین بیشتر شده و فاصله بین دو محور آن نیز حدود 2.5 سانتی متر رشد داشته است. این افزایش ابعاد منجر به افزایش جزیی حجم داخل کابین شامل افزایش 2.5 سانتی متری فضای پا در ردیف عقب و 1.5 سانتی متر افزایش فضای سر شده است.

مرسدس برای طراحی داخلی C کلاس جدید، از نسل جدید سدان پرچمدار اس کلاس الگوبرداری کرده است؛ بدین ترتیب یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر دیجیتالی لمسی 12.8 اینچی برای سیستم سرگرمی در میان داشبورد این خودرو نصب شده که از نسل دوم نرم افزار MBUX مرسدس پشتیبانی می کند.

 

مشخصات فنی

مرسدس قصد دارد برای C کلاس جدید انواع پیشرانه های چهار سیلندر با قدرت های تولیدی مختلف را نصب کند؛ چراکه محفظه کاپوت این خودرو به حد کافی جادار نیست که پیشرانه شش سیلندر خطی در آن بتوان نصب کرد. این قاعده شامل مدل های جذاب AMG هم می شود و این نسخه های قدرتمند C کلاس از پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی توربوشارژ بهره خواهند برد که قدرتی فراتر از 500 اسب بخار تولید خواهند کرد. سیستم هیبریدی و موتور الکتریکی مشکل کمبود سیلندر را به خوبی در این خودرو جبران می کنند. تغییر دیگر در مشخصات فنی C کلاس جدید به گیربکس آن مربوط می شود که جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک تنها گزینه قابل نصب روی این سدان لاکچری کامپکت است. مرسدس نسل جدید C کلاس را در تاریخ 23 فوریه رونمایی خواهد کرد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟