اخبار خودرو جهان
فردا رونمایی می شود

آخرین تیزر مرسدس بنز EQA منتشر شد

سه شنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر کابین مرسدس بنز EQA

مرسدس بنز یک بار دیگر تیزر کراس اوور الکتریکی جدید خود به نام EQA را منتشر کرده و این بار تمرکز مرسدس در تیزرها بیشتر روی جزییات کابین بوده است. این کمپانی قصد دارد که مرسدس بنز EQA الکتریکی را روز چهارشنبه 20 ژانویه رونمایی کند و قرار است که فروش آن در بازار اروپا از بهار آغاز شود.

مشخصات فنی مرسدس بنز EQA

به گزارش خودرونویس، مرسدس بنز EQA 250 اولین نسخه این کراس اوور الکتریکی بوده که به بازار عرضه می شود. این خودرو از یک موتور الکتریکی با بیشینه قدرت 188 اسب بخار بهره می برد. همچنین یک نسخه قدرتمندتر نیز برای EQA در آینده عرضه می شود که دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و دو موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 268 اسب بخار است.

مرسدس بنز در این لحظه جزییاتی در خصوص بیشینه مسافت قابل پیمایش EQA مطلبی را عنوان نکرده؛ ولی نسخه کانسپت این خودرو که در سال 2017 رونمایی شده بود به یک پک باتری 60 کیلووات ساعتی مجهز بود که به کمک آن در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی در حدود 400 کیلومتر بود.

عکس جاسوسی مرسدس بنز eqa

طراحی کابین مرسدس بنز EQA

با استناد به تیزر منتشر شده باید اظهار کرد که مرسدس بنز EQA کابینی با طراحی مینیمال دارد. قسمت های تیره رنگ زیادی با نورپردازی آبی رنگ در تصاویر مشاهده می شود. در قسمت بالایی کنسول میانی یک نمایشگر نصب شده که در زیر آن سه دریچه دایره ای شکل با نورپردازی آبی رنگ قرار دارند. مرسدس بنز تایید کرده که تجهیزات استاندارد EQA شامل سیستم رهیاب با هوش مصنوعی بوده که سریع ترین راه برای رسیدن به مقصد را با درنظر گرفتن میزان شارژ موجود در باتری ها و همچنین وجود ایستگاه شارژ در مسیر به راننده پیشنهاد می دهد.

 

استایل ظاهری مرسدس بنز EQA

تصاویر جاسوسی منتشر شده دید خوبی را نسبت به استایل ظاهری EQA به ما می دهند. همانند سایر محصولات خانواده EQ محصولات مرسدس، این کراس اوور الکتریکی نیز دارای طراحی ساده در پروفیل جلو بوده که دارای جلوپنجره ای بسته و یک تکه است. چراغ های افقی باریکی در قسمت بالایی پروفیل جلوی EQA دیده می شود و در قسمت بالایی چراغ ها نیز LED های روشنایی در روز به صورت نواری طراحی شده اند. مهندسین مرسدس بنز تلاش زیادی برای مخفی کاری پروفیل عقب این کرده اند؛ ولی با این حال چراغ های کوچک پروفیل عقب و همچنین تریم فلزی نصب شده در قسمت پایینی سپر عقب از دوربین عکاسان مخفی نمانده است.

عکس جاسوسی مرسدس بنز eqa

سخن پایانی

مرسدس بنز در کنار EQA در حال توسعه کراس اوور الکتریکی دیگری به نام EQB است. این خودرو کراس اووری الکتریکی با استایل جعبه ای شکل تری بوده که همین موضوع باعث افزایش حجم فضای داخلی کابین به دلیل وجود سقفی صاف تر و با شیب کمتر شده است. ابعاد کلی هر دو خودرو تقریبا یکسان است. مرسدس بنز قصد دارد که EQB را هم در سال 2021 رونمایی کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟