اخبار خودرو ایران
با احداث خطوط تولید بدنه و خط رنگ جدید محقق می شود

تیراژ تولید بهمن موتور به سالانه 60 هزار دستگاه می رسد

سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
تیراژ تولید خط رنگ بدنه بهمن موتور 1401

در دومین روز از چهارمین دوره نمایشگاه خودرو، نشست خبری شرکت بهمن موتور با محوریت برنامه های آتی این شرکت برگزار شد. مدیران بهمن موتور در این نشست خبری از برنامه‌ های سال جاری در خصوص تولید خودروهای دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی پرستیژ و رسپکت خبر دادند.

به گزارش خودرونویس، محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور، علی پورابراهیم رئیس هیات مدیره بهمن موتور، امیر میرمنصف رئیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش و پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. بهمن موتور در اواخر سال گذشته بود که ون اینرودز را با هدف تغییر سیستم حمل و نقل سبک رونمایی کرد که در نمایشگاه خودرو تهران تا حد زیادی مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. همچنین بهمن موتور همانطور که وعده داده بود دو محصول جدید دیگر در نمایشگاه خودرو تهران 1401 واقع در شهر آفتاب به نام های کراس اوور دیگنیتی پرستیژ و سدان بهمن رسپکت را رونمایی کرده که قرار است در سه ماه دوم سال جاری به بازار ایران عرضه کند.

کمبود تراشه بحران جدی صنعت خودرو جهانی

محمد ضرابیان، مدیرعامل بهمن موتور با تاکید بر اهمیت وضعیت فعلی بازار جهانی خودرو گفت: چیپست و بردهای الکترونیکی مساله مهم خودروساز‌های دنیا شده است. به نظر می ‌رسد این بحران تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد. دنیای خودرو در سال‌های اتی با مسایل اساسی روبرو خواهد شد. کمبود چیپست موجب کاهش تولید خودروسازان بزرگ جهانی و همچنین به تعویق افتادن تحویل بسیاری از خودروها در بازار جهانی شده است. وی اظهار کرد در این شرایط بعید است که وعده های دولت مبنی بر واردات خودرو تا شهریور ماه محقق شود.

استقبال بهمن موتور از واردات خودروهای خارجی

ضرابیان در پاسخ به سوالی درباره طرح واردات خودرو گفت: ما نه تنها مخالف نیستیم بلکه استقبال هم می‌کنیم. ما از شرایط رقابتی استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم این مساله تاثیری روی قیمت خودرو ندارد. در بهمن موتور با طراحی خط بدنه و رنگ جدید تولید سالانه ۶۰هزار خودرو محقق می شود. ورود خودروهای وارداتی ضمن رقابتی تر کردن فضا، باعث می شود شرکای خارجی نیز با یکدیگر برای حضور در بازار ایران رقابت کنند و این موضوع نه تنها به نفع مصرف کننده بلکه به نفع خودروسازان هم خواهد بود.

وی سپس به اهمیت ساخت خودروی اینرودز برای قشر خاصی از بازار خودرو اشاره کرد و سپس از عرضه خودروی سدان رسپکت و دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ در سال ۱۴۰۱ خبر داد. بهمن موتور قصد دارد نسخه جدیدی از فیدلیتی پرایم را با فیس متفاوت و گیربکس جدید و در ادامه نیز نسخه لوکس تر فیدلیتی پرستیژ را به بازار ایران عرضه کند. در سال 1402 نیز بهمن موتور قصد عرضه خودروی فیدلیتی برقی را به بازار دارد.

افزایش داخلی سازی محصولات بهمن موتور در آینده

علی پورابراهیم، رئیس هیات مدیره شرکت بهمن در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای گروه بهمن گفت: در سال‌های گذشته همواره به دنبال افزایش تولید بوده‌ایم. در حال حاضر ساخت بدنه و رنگ را به نحوی طراحی کرده ‌ایم که بتوانیم سالانه ۶۰هزار خودرو داشته باشیم. وی در همین رابطه افزود: به زودی قالب برخی محصولات در داخل اجرا خواهد شد.

پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور در این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص بومی سازی خودرو در کشور گفت: از ابتدای پروژه فیدلیتی ساخت قطعات آن در داخل در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: تاکنون  ۲۵درصد ساخت داخل شده و بومی سازی فیدلیتی نیز با سرعت بالاتری انجام می‌شود.  هدف نهایی در خصوص داخلی سازی فیدلیتی رسیدن به مرز 30 درصد تا پایان سال جاری و رسیدن به 40 درصد تا پایان سال 1402 است.

نوری با اعلام خبر برنامه بهمن برای طراحی خودروی برقی گفت: خودروی فیدلیتی پرستیژ و خودروی برقی نیز در دستور کار آینده نزدیک گروه بهمن قرار گرفته است.

افزایش قیمت خودرو به دلیل تغییر نرخ نهادهای دولتی

محمد ضرابیان در پاسخ به سوالی درباره تغییر قیمت محصولات بهمن گفت: اقبال به محصولات ما نشان دهنده قیمت مناسب آن است. در عمل ۳۰درصد هزینه پرداختی مربوط به سازمان ‌های دولتی می‌شود. وی در همین رابطه افزود: ما نمی‌خواهیم هزینه نقدینگی را با فروش بلند مدت از جیب مشتری بدهیم.

ضرابیان در خصوص هفتاد درصد باقیمانده قیمت خودرو گفت: با تغییر نرخ تعرفه گمرکی، ارز مرجع و حقوق و دستمزد هزینه تولید تغییرات چشمگیری کرد.  وی در تشریح این بحث گفت: بخشی از این هزینه‌ ها مربوط به سیستم فروش و خدمات پس از فروش است. برای مثال تعهد ده ساله برای تامین قطعات نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است که هزینه‌های خودش را دارد.

مخالفت جدی بهمن موتور با فروش خودرو به روش قرعه کشی

امیر میرمنصف طرح قرعه‌ کشی وزارت صمت را در شان مشتریان خود ندانست و گفت: در شان مشتریان نیست که محصولی که خودروی اول مشتری نیست با قرعه کشی عرضه شود. معتقدیم با این سیستم  چرخه تولید محصول را معيوب می‌شود.

وی اضافه کرد: روش‌های فعلی فروش خودرو که در ایران اجرا می‌شود در هیچ جای دنیا نیست. در دنیا فروش خودرو مبتنی بر بازاریابی است. ما روش جاری را قبول نداریم. شرایط فروش فعلی خودرو در ایران ارتباطی به خودروسازان ندارد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟