به گزارش خودرونویس، جتور یکی از زیربرندهای تازه تاسیس کمپانی چری چین بوده و تمام محصولاتش را بر پایه پلتفرم های چری طراحی و توسعه می دهد. جتور ایکس 70 یا همان فیدلیتی پرایم یکی از کراس اوورهای موفق این خودروساز تازه تاسیس چینی بود. جتور که از موفقیت ایکس 70 رضایت داشت، تصمیم به عرضه نسخه بروزرسانی شده این خودرو با نام ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus گرفت. بهمن موتور هم قصد دارد این خودرو را با نام فیدلیتی پرستیژ به بازار ایران عرضه کند که یکی از لوکس ترین کراس اوورهای چینی در بازار ایران خواهد بود.

فیدلیتی پرستیژ جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus

ظاهر فیدلیتی پرستیژ (جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus)

فیدلیتی پرستیژ یا همان جتور ایکس70 پلاس Jetour X70 Plus یک کراس اوور سایز متوسط از این زیربرند تازه تاسیس چری بوده که دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4749، 1900 و 1720 میلی متر است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2745 میلی متر اعلام شده که کابینی جادار را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. فیدلیتی پرستیژ (جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus) در مدل های 5، 6 و 7 نفره قابل سفارش است. صندلی های ردیف دوم این خودرو نیز قابلیت حرکت به جلو و عقب را دارند تا سرنشینان بتوانند در راحتی کامل باشند.

فیدلیتی پرستیژ جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus

فیدلیتی پرستیژ (جتور ایکس 70 پلاس) در مقایسه با فیدلیتی پرایم (جتور X70) چهره به مراتب مدرن تر و شکیل تری دارد و استایل ظاهری آن به خصوص در پروفیل جلو خشن تر شده است. این به لطف نصب جلوپنجره بزرگ کرومی و چراغ های LED عمودی درون سپر حاصل شده است. طراحی نمای جانبی جتور ایکس 70 پلاس (فیدلیتی پرستیژ) نیز به لطف خطوط برجسته حالتی عضلانی داشته و در نمای عقب نیز به لطف وجود چهار خروجی اگزوز و نوار LED سرتاسری شاهد طراحی اسپرتی هستیم.

 

کابین فیدلیتی پرستیژ (جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus)

فیدلیتی پرستیژ یا همان جتور ایکس 70 پلاس ضمن اینکه دارای استایل بیرونی زیباتر و شکیل تری نسبت به نسخه قبلیست، کابینی به مراتب لوکس تر هم دارد. طراحی قسمت بالایی داشبورد جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus از محصولات جدید مرسدس بنز الگوبرداری کرده و طراحی نیمه پایینی آن مشابه با محصولات رنج روور و آئودی و اجرا شده است. دیزاین کنسول میانی نیز تا حدودی ما را یاد برخی از محصولات ب ام و می اندازد. به طور کلی طراحی کابین فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور (جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus) به مراتب پریمیوم تر و شکیل تر از فیدلیتی پرایم یا جتور ایکس 70 اجرا شده است.

فیدلیتی پرستیژ جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus

از جمله برخی امکانات فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور می توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی راننده هوشمند یا همان ADAS شامل تشخیص چهره، ترمز اضطراری هوشمند فعال، تثبیت خطوط حرکت، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، دوربین دید 360، پارک خودکار، سیستم نظارت بر هوای داخل کابین و هشدار برخورد از جلو اشاره کرد.

فیدلیتی پرستیژ جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus

مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ (جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus)

جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus در بازارهای جهانی با دو موتور مختلف عرضه می شود. نسخه پایه دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیستم توربوشارژ مشابه فیدلیتی پرایم و نسخه معمولی جتور ایکس 70 بوده که قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. این موتور برای انتقال قدرت به یک گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه کوپل می شود.

فیدلیتی پرستیژ جتور ایکس 70 پلاس Jetour X70 Plus

اما نسخه قدرتمندتر جتور ایکس 70 پلاس دارای یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI بوده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته Wet به چرخ های جلو این خودرو منتقل می شود. بهمن موتور هم قصد عرضه همین نسخه جتور ایکس 70 پلاس را با نام فیدلیتی پرستیژ داشته که به مراتب قدرتمندتر از فیدلیتی پرایم است.

 

4.2 از 4 رای