اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو تهران شهر آفتاب صورت گرفت

ماشین دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور رونمایی شد

عکاس: حسین شیرآقایی
سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

بهمن موتور کراس اوور دیگنیتی پرستیژ را در نمایشگاه خودرو تهران 1401 واقع در شهر آفتاب رونمایی کرد. دیگنیتی پرستیژ نسخه قدرتمندتر کراس اوور دیگنیتی پرایم بوده که در حال حاضر لقب قدرتمندترین کراس اوور چینی صفر کیلومتر در بازار ایران را یدک می کشد.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

به گزارش خودرونویس، کراس اوور دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور ازیک موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد. بعد از سالها تحمل موتورهای 1.5 لیتری در خودروهای چینی، سرانجام دیگنیتی پرستیژ سنت شکنی کرد و با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ وارد بازار ایران شده است. موتور دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور قادر به تولید 228 اسب بخار قدرت در دور 5500 و 360 نیوتن متر گشتاور است. خبر خوب دیگر این بوده که دیگنیتی پرستیژ به گیربکس اتوماتیک شش سرعته مجهز شده و خبری از گیربکس CVT برای این خودرو نیست. به همین دلیل می توان انتظار شتابگیری بسیار خوب و عملکرد بهتری را نسبت به سایر کراس اوورهای چینی از این خودرو داشته باشیم.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

جهت یادآوری بیان می کنیم که دیگنیتی پرایم از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور بهره می برد که برای انتقال قدرت به یک گیربکس اتوماتیک CVT مجهز شده است.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

هر دو نسخه دیگنیتی پرستیژ و دیگنیتی پرایم بهمن موتور با وجود اختلاف زیاد در مشخصات فنی، یک شباهت دارند و آن جلومحرک بودن هردوست. به عبارت دیگر نیروی تولیدی موتور در دیگنیتی پرستیژ هم به چرخ های جلو منتقل می شود.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

فیلم معرفی دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

 

امکانات ماشین دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

کراس اوور بهمن دیگنیتی پرستیژ یکی از لوکس ترین خودروهای چینی در بازار ایران محسوب می شود و تجهیزات کاملی را هم در زمینه رفاهی و هم در زمینه ایمنی ارائه می دهد. دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور در زمینه امکانات رفاهی دارای چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، اتوهلد، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت خودرو در سرازیری، کمکی حرکت در سربالایی، کنترل الکترونیکی پایداری خودرو، کنترل لغزش، پایش فشار باد تایرها، دوربین ثبت وقایع جلو، دوربین دید 360 درجه، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب و … است.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور در زمینه امکانات رفاهی هم دارای سانروف پانورامیک، مد رانندگی اسپرت، نرمال و برفی، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، شارژر بدون سیم تلفن همراه، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلی راننده قابلیت تنظیم در 6 جهت به همراه تنظیم گودی کمر، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در 4 جهت به صورت برقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، درب برقی فضای بار، نورپردازی داخل کابین و … است.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

قیمت دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

بهمن موتور با وجود رونمایی دیگنیتی پرستیژ به عنوان مدل قدرتمندتر دیگنیتی پرایم در نمایشگاه خودرو تهران 1401 شهر آفتاب، هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده. ولی بهمن موتور از عرضه دیگنیتی پرایم قصد پر کردن خلا موجود در بازار خودروهای صفر کیلومتر و جذب مشتریان لوکس پسند را دارد. یقینا قیمت دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم بالاتر بوده. اما سیاست گروه بهمن انتخاب منصفانه و رقابتی قیمت است. از جمله رقبای دیگنیتی پرستیژ در بازار ایران می توان به خودروی لاماری ایما آرین پارس موتور اشاره کرد که از نظر قدرت موتور به مراتب نسبت به دیگنیتی پرستیژ ضعیف تر است.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

ظاهر دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

دیگنیتی پرستیژ از نظر ظاهری تفاوت چندانی با دیگنیتی پرایم ندارد. عمده ترین تفاوت این نسخه قدرتمندتر دیگنیتی می توان به بهره بردن از رینگ های 20 اینچی به جای 18 اینچی در نسخه پرایم، سپر اسپرت تر در جلو و دیفیوزر سپر عقب با چهار خروجی اگزوز و تگ 2.0 و پرستیژ روی درب صندوق عقب دانست. دیگنیتی پرستیژ یک کراس اوور کوپه بوده که همین موضوع باعث شده نزد جوانان محبوبیت زیادی داشته باشد. تصور می کنیم پیشرانه قدرتمند 230 اسب بخاری دیگنیتی پرستیژ در کنار ظاهر اسپرت این خودرو، موجبات موفقیت نسخه پرستیژ دیگنیتی را در بازار ایران فراهم می کند.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور نمایشگاه خودرو تهران

عکس ماشین دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

5 از 10 رای

دیدگاه شما چیست؟