اخبار خودرو جهان
با همکاری Zero Motorcycles توسعه یافت

باگی الکتریکی Ranger XP Kinetic از Polaris

یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
باگی Ranger XP Kinetic Polaris

باگی در سپتامبر سال 2020 بود که شرکت Polaris خبر آغاز همکاری 10 ساله خود را با شرکت Zero Motorcycles داد که نام این همکاری rEV Up بود. هدف از این همکاری کاملا مشخص بود، قرار است که Polaris با کمک Zero Motorcycles پیشرانه هایی تمام الکتریکی را برای نصب روی نسل جدید محصولات خودروهای الکتریکی آفرودی و اسنومبیل ها توسعه دهد. حال که در ابتدای دسامبر 2021 هستیم، اولین میوه این همکاری یعنی Ranger XP Kinetic UTV به صورت رسمی رونمایی شده است.

به گزارش خودرونویس، شرکت Zero Motorcycles از همان ابتدای همکاری اظهار کرد که زمینه فعالیت تنها توسعه باگی های آفرودی الکتریکی و اسنومبیل های الکتریکیست. بدین ترتیب نباید انتظار داشت که یک آفرودر فول سایز الکتریکی را از این کمپانی هندی مشاهده کنیم.

باگی Ranger XP Kinetic Polaris

باگی الکتریکی Ranger XP Kinetic UTV اولین میوه همکاری بین Polaris و Zero Motorcycles بوده که از یک پیشرانه الکتریکی 110 اسب بخاری با 190 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. وزن خالص این باگی الکتریکی نیز 785 کیلوگرم اعلام شده است. شرکت Polaris قصد دارد که این Ranger XP Kinetic را در دو مدل پریمیوم و آلتیمیت راهی بازار کند. حداکثر ظرفیت یدک کشی هر دو مدل 1135 کیلوگرم اعلام شده و هر یک قادر هستند 570 کیلوگرم بار را نیز حمل کنند.

باگی Ranger XP Kinetic Polaris

تفاوت نسخه پریمیوم و آلتیمیت در خصوص قابلیت های شارژ و پک باتریست. نسخه پریمیوم قابلیت شارژ شدن با شارژر 3 کیلوواتی را دارد، ولی مدل آلتیمیت می تواند با شارژر 6 کیلوواتی هم شارژ شود. همچنین رنجر XP Kinetic بسته به انتخاب مشتری می تواند با خروجی برق 120 یا 240 ولت شارژ شود.

باگی Ranger XP Kinetic Polaris

نسخه پریمیوم رنجر XP Kinetic از یک پک باتری لیتیوم یونی با 14.9 کیلووات ساعت بهره گرفته؛ ولی مدل آلتیمیت دارای یک پک باتری 29.8 کیلووات ساعتیست. مدل پریمیوم در حالت شارژ کامل می تواند بیشینه مسافت 72 کیلومتر را طی کند، ولی مدل آلتیمیت در حالت شارژ کامل می تواند 130 کیلومتر مسافت را طی کند. در خصوص زمان شارژ شرکت Polaris اظهار کرده که اگر باتری ها کاملا خالی باشند حدود 5 ساعت زمان نیاز است تا با خروجی برق 240 ولت به صورت کامل شارژ شوند.

باگی Ranger XP Kinetic Polaris

خوشبختانه شرکت Polaris باگی الکتریکی رنجر XP Kinetic را به نحوی طراحی کرده تا 95 درصد با اکسسوری های محصولات مجهز به پیشرانه درونسوز مانند رنجر XP 1000 تطبیق دارد. برچسب قیمت نسخه پریمیوم رنجر XP Kinetic چیزی معادل 25هزار دلار و نسخه آلتیمیت آن 30 هزار دلار اعلام شده است.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟