اخبار خودرو ایران

آمار و جزئیات تولید خودرو در مهرماه

دوشنبه - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

تغییرات تولید خودرو در شرکت‌های خودروساز در مهر ماه امسال نشان می دهد ایران خودرو در‌ این ماه تولید ۱۰ مدل خودرو در داخل کشور را متوقف کرده است.

به گزارش خودرونویس،تغییرات تولید خودرو در شرکت‌های خودروساز در مهر ماه امسال نشان می دهد ایران خودرو در‌ این ماه تولید ۱۰ مدل خودرو در داخل کشور را متوقف کرده است.

براساس جدیدترین آمار تا مهرماه امسال خودروسازان بخش دولتی و خصوصی 120 هزار و 370 خودرو تولید کردند. البته میزان تولید خودروها به صورت تجمیعی تا پایان مهر ماه امسال 762 هزار و 567 دستگاه خودرو اعلام شده که شاهد رشد 22 درصدی نسبت به سال گذشته است.

تغییرات تولید خودرو در شرکت‌های خودروساز در مهر ماه امسال نشان می دهد ایران خودرو در بخش سواری رشد 8 درصدی و سایپا در بخش سواری رشد 5 درصدی را تجربه کرده است.

مطابق این جدول در آمار تجمیع تولید خودروهای سواری در مهرماه نشان می‌دهد شرکت ایران خودرو تولید خودروهای پژو 206 تیپ دو، پژو 207 دستی پاناروما، پژو پارس معمولی، پژو 2008، سمند EF7، دنا، رانا، رانا گیربکس 6 دنده، پژو 405 دوگانه سوز، سمندLX  را متوقف کرده است. در سایت‌های خارجی نیز تولید دنا در کشور عراق متوقف شده است.

در بخش شرکت سایپا تولید کوئیک اتوماتیک، ساینا، تیبا دو، ساینا دستی متوقف شده است. شرکت مدیران نیز در آمار تجمیعی تولید خودرو در طی مهر ماه امسال تولید محصولMVM X33 را متوقف کرده است.





5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟