اخبار خودرو جهان

آغاز به کار نمایشگاه خودرو توکیو

شنبه - ۶ آبان ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

نمایشگاه خودرو توکیو که یکی از پنج نمایشگاه برتر اتومبیل در دنیا نحسوب می‌شود، از امروز (ششم آبان) رسما آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خودرونویس،نمایشگاه خودرو توکیو که یکی از پنج نمایشگاه برتر اتومبیل در دنیا نحسوب می‌شود، از امروز (ششم آبان) رسما آغاز به کار خواهد کرد.

این نمایشگاه فرصتی به خودروسازان ژاپنی برای افزایش حضور خود در صحنه‌ جهانی خودروهای برقی و به نمایش گذاشتن ابتکارها و برنامه‌های آینده خود می‌دهد.

نمایشگاه خودرو توکیو، در سال ۲۰۲۱ به دلیل فراگیری بیماری کووید ۱۹ لغو شد و پس از چهار سال مجددا بازگشایی شده است.

ژاپن در سال‌های اخیر از رقبای دیگر خود در حوزه تولید خودروهای برقی عقب افتاده است. دلیل این امر تا حدودی تولید خودروهای دو گانه‌سوز، نظیر مدل پریوس تویوتاست که سوخت دوگانه گازوئیل و برق دارد.

این در حالی است که ایالات متحده در آمریکا و چین بخش بزرگی از این بازار را در شرق آسیا به تولیدات خود اختصاص داده‌اند.

توجه ژاپن به خصوص به افزایش شدید تقاضای خودروی برقی در چین جلب شده است چرا که یک سوم خودروهای فروشی در چین برقی هستند و شرکت خودروسازی چینی «بی وای دی» سال گذشته بیش از ۱.۸۵ میلیون دستگاه خودروی برقی فروخته است. شرکت تسلا نیز سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی تحویل خودرو، ۱.۳۱ میلیون دستگاه تولید کرد.

 

شرکت‌های خودروسازی بزرگ آمریکایی نظیر فورد و جنرال موتور در این نمایشگاه حضور ندارند و چند سالی است که دیگر در آن شرکت نمی‌کنند.

چرا که مدل‌های آمریکایی حضور کمرنگی در بازار ژاپن دارند و آنها به سختی می‌توانند با شرکت‌های محلی رقابت کنند. اما شرکت‌های اروپایی نظیر مرسدس بنز که در ژاپن دوستداران زیادی دارد در این نمایشگاه حضور دارند.

مدل‌هایی که در نمایشگاه امسال توکیو دیده می‌شوند، مدل‌های مفهومی خودرو و روندهای آینده و طرح‌های جامع صنعت خودروسازی را نشان می‌دهد. به طور مثال خودروهای شاسی‌بلند سبک که طرح آنها با مدل‌های کوچک ترکیب شده است تا کم‌مصرف‌تر باشد. برخی کارشناسان حاضر می‌گویند نمونه‌های خودروی عرضه شده تغییرات رانندگی را در سال‌های آینده نشان می‌دهند.

همشهری نوشت، این نمایشگاه تا یکشنبه چهاردهم آبان ( ۵ نوامبر) پذیرای عموم خواهد بود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟