اخبار خودرو ایران
نسخه لوکستر و کاملتر لاماری ایما

لاماری ایما ایکس (لاماری ایما X) چه مشخصاتی دارد؟

یکشنبه - ۸ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
معرفی رونمایی لاماری ایما ایکس لاماری ایما X فول آپشن

لاماری ایما ایکس (لاماری ایما X) نسخه لوکستر کراس اوور لاماری ایما بوده که به زودی قرار است رونمایی و عرضه شود. لاماری ایما نخستین محصول مونتاژی آرین پارس موتور بوده که مدتیست به بازار عرضه شده و به دلیل طراحی ظاهری جوانپسند و هماهنگی مناسب بین موتور و گیربکس، طرفداران زیادی را در بازار پیدا کرده است.

به گزارش خودرونویس، لاماری ایما ایکس (لاماری ایما X) نسخه لوکستر کراس اوور لاماری ایما بوده که به زودی قرار است رونمایی و عرضه شود. لاماری ایما نخستین محصول مونتاژی آرین پارس موتور بوده که مدتیست به بازار عرضه شده و به دلیل طراحی ظاهری جوانپسند و هماهنگی مناسب بین موتور و گیربکس، طرفداران زیادی را در بازار پیدا کرده است.

معرفی رونمایی لاماری ایما ایکس لاماری ایما X فول آپشن

آرین پارس موتور طی بازخوردهایی که از مشتریان مبنی از عرضه نسخه لوکستر لاماری ایما گرفته بود، اکنون پس از گذشت بیش از یکسال از عرضه این خودرو تصمیم به عرضه نسخه لوکستر این خودرو را با پسوند X به نام لاماری ایما ایکس گرفته است.

معرفی رونمایی لاماری ایما ایکس لاماری ایما X فول آپشن

طراحی ظاهری لاماری ایما X

لاماری ایما ایکس (لاماری ایما X) از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. اما به دلیل اضافه شدن دوربین دید 360 درجه، دوربین هایی در زیر آینه های جانبی و جلوپنجره علاوه بر دوربین دنده عقب نصب شده که با دیدن این دوربین ها می توان نسخه لوکستر لاماری را از مدل معمولی آن تشخیص داد.

مشخصات لاماری ایما ایکس (لاماری ایما X)

مشخصات فنی لاماری ایما ایکس

لاماری ایما X از نظر مشخصات فنی هیچ تفاوتی با نسخه پیشین نداشته است. این خودرو همچنان از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره گرفته است. این موتور قدرتمندترین انجین 1.5 لیتری نصب شده استاندارد روی خودروهای صفر کیلومتر داخل ایران بوده و قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته دو کلاچه Wet به چرخ های جلو منتقل می شود. یکی از نقاط ضعفی که به لاماری ایما وارد بود، فقدان حالت تعویض دنده دستی یا تیپترونیک برای گیربکس بوده است. اما خوشبختانه این قابلیت به لاماری ایما ایکس اضافه شده و گیربکس این خودرو اکنون قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را هم دارد.

معرفی رونمایی لاماری ایما ایکس لاماری ایما X فول آپشن

لاماری ایما ایکس سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت دارد و سفتی و نرمی فرمان نیز در سه حالت نرمال، کامفورت و اسپرت به وسیله نمایشگر میان داشبورد تنظیم می شود.

معرفی رونمایی لاماری ایما ایکس لاماری ایما X فول آپشن

تفاوت امکانات لاماری ایما ایکس با نسخه معمولی

لاماری ایما ایکس هرچند در بخش مشخصات فنی و طراحی تغییرات چندانی نسبت به نسخه معمولی نداشته، اما در بخش امکانات ایمنی و رفاهی به مراتب کاملتر شده است. این خودرو اکنون دارای دوربین دید 360 درجه، رادار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، چراغ های LED اصلی جلو، امکان تنظیم هر دو صندلی جلو (راننده و سرنشین) به صورت برقی، گرمکن صندلی های جلو، سردکن صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، درب برقی صندوق عقب، سنسور پارک جلو، امکان شخصی سازی نمایشگر پشت فرمان، نورپردازی داخل کابین و کلیدهای تنظیم صندلی سرنشین جلو از ردیف عقب موسوم به Boss Key به این خودرو اضافه شده اند.

معرفی رونمایی لاماری ایما ایکس لاماری ایما X فول آپشن

 

بدین ترتیب لاماری ایما X تمام کمبودهای نسخه اولیه را جبران کرده و با تکیه به لیست کامل آپشن های ایمنی و رفاهی خود، می تواند برای لوکسترین کراس اوورهای مونتاژی بازار ایران خط و نشان بکشد.

معرفی رونمایی لاماری ایما ایکس لاماری ایما X فول آپشن

در کنار آپشن های ذکر شده، لاماری ایما ایکس تجهیزاتی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب را در بخش ایمنی از نسخه قبلی به ارث برده است. در بخش رفاهی هم لاماری ایما X نیز این خودرو سانروف برقی پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس را از نسخه اولیه به ارث برده است.

معرفی رونمایی لاماری ایما ایکس لاماری ایما X فول آپشن

بدین ترتیب دیگر هیچ ضعفی را نمی توان به این خودرو در زمینه تجهیزات ایمنی و رفاهی وارد دانست و اکنون با یکی از کاملترین کراس اوورهای مونتاژی بازار ایران سر و کار داریم. خبرها حاکیست که آرین موتور به زودی قصد رونمایی این خودرو را دارد.

 

نویسنده: یحیی دادگر
5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟