اخبار خودرو ایران
حضور جتا در کنار پسرعموهای آلمانی

خودروهای جتا به شوروم مرکزی ماموت خودرو رسید

سه شنبه - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
خودروهای جتا در شوروم مرکزی ماموت خودرو Jetta

خودروهای وارداتی جتا به تازگی به شوروم مرکزی ماموت خودرو رسیده و در این محل به نمایش گذاشته شده اند. ماموت خودرو نماینده رسمی فولکس واگن در ایران بوده که به تازگی اقدام به واردات جتا و سه محصول جتا VA3، جتا VS5 و VS7 را کرده است.

به گزارش خودرونویس، خودروهای جتا به شوروم مرکزی ماموت خودرو در تهران رسیدند. این شرکت مدتی پیش اعلام کرده بود که قصد واردات محصولات جتا که زیربرند فولکس واگن و حاصل جوینت ونچر فولکس واگن با FAW که یکی از شرکای چینی این برند در چین بوده را دارند. سه محصول جتا VA3، جتا VS5 و  جتا VS7 قرار است توسط ماموت خودرو به ایران عرضه شوند که پیشتر در مطالبی جداگانه به معرفی این سه خودرو پرداخته بودیم.

خودروهای جتا در شوروم مرکزی ماموت خودرو Jetta

طبق تصاویری که به دست ما رسیده، جتا VS5 و VS7 در شوروم مرکزی ماموت خودرو در کنار فولکس واگن تیگوآن قرار دارند. به عبارتی دو خودرو که همزاد یکدیگر هستند و از یک پلتفرم استفاده کرده اند در کنار یکدیگر قرار دارند که شباهت ظاهری آنها با یکدیگر کاملا مشهود است.

خودروهای جتا در شوروم مرکزی ماموت خودرو Jetta

مشخصات فنی جتا VS5 حاضر در شوروم ماموت خودرو

جتا VS5 از پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر TSI فولکس واگن موسوم به EA211 بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. البته جتا VS5 در بازار چین نسخه دنده ای هم دارد، اما بعید است که ماموت خودرو جتا VS5 را با گیربکس دنده ای وارد کند. این خودرو روی پلتفرم MQB A1 توسعه پیدا کرده که بدین ترتیب پلتفرم مشترکی با سئات آتکا و فولکس واگن تیگوآن دارد.

 

 

مشخصات فنی جتا VS7 موجود در شوروم ماموت خودرو

یکی دیگر از خودروهای جتا که در شوروم ماموت خودرو دیده شده، کراس اوور جتا VS7 بوده که بزرگترین محصول این برند است. این خودرو از نظر ظاهری شباهت زیادی نسبت به جتا VS5 دارد و صرفا مقداری طول بیشتری دارد و تفاوت بین این دو خودرو در بخش ظاهری را می توان از سبک طراحی ستون عقب پی برد.

 

 

جتا VS7 دارای پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ TSI فولکس واگن بوده که با کد EA211 شناخته می شود. این پیشرانه قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو در رده کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4624، 1841 و 1633 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2730 میلی متر است.

خودروهای جتا در شوروم مرکزی ماموت خودرو Jetta

لازم به ذکر است که جتا VS7 مشخصات فنی یکسانی با جتا VS5 دارد و تنها به دلیل ابعاد بزرگتر حدود 100 کیلوگرم وزن بیشتری دارد. این خودرو هم مانند دو محصول دیگر این برند دارای پیشرانه ای از برند فولکس واگن بوده و لوگوی این برند آلمانی روی پیشرانه مشخص است. این خودرو روی پلتفرم MQB A2 فولکس توسعه پیدا کرده و بدین ترتیب المان های مشترکی با خودروهایی همچون سئات تاراکو، فولکس واگن تیگوآن Allspace و اشکودا کودیاک دارد.

خودروهای جتا در شوروم مرکزی ماموت خودرو Jetta

یکی دیگر از محصولات وارداتی این برند دو رگه آلمانی چینی، سدانی جتا VS3 بوده که تصاویر این خودرو بین خودروهای جتا موجود در شوروم ماموت خودرو منتشر نشده است. البته این به معنی انصراف ماموت خودرو از عرضه جتا VA3 نیست.

خودروهای جتا در شوروم مرکزی ماموت خودرو Jetta

مشخصات فنی جتا VA3

جتا VA3 دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی از پیشرانه های فولکس واگن بوده که قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در بازار چین با گیربکس 5 دنده دستی و همچنین 6 سرعته اتوماتیک نیز عرضه می شود که ظاهرا ماموت خودرو قصد واردات جتا VA3 را با گیربکس اتوماتیک دارد. این سدان اقتصادی با همین موتور و گیربکس طی 11 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

حضور خودروهای جتا در شوروم ماموت خودرو به این معنی بوده که این سه محصول دورگه آلمانی چینی یک قدم دیگر به عرضه نزدیکتر شده اند. در صورت تخصیص ارز و تسهیل فرآیند واردات خودرو، شاهد ورود این خودروها و دیگر خودروهای وارداتی و سپس قیمت گذاری و عرضه آنها خواهیم بود.

4.8 از 11 رای

دیدگاه شما چیست؟