اخبار خودرو جهان
هر دو دیزلی ولی یک مجهز به گیربکس دستی و دیگری دارای گیربکس اتوماتیک

مقایسه فورد رنجر و تویوتا هایلوکس در آفرود

چهارشنبه - ۱۶ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
مقایسه تویوتا هایلوکس و فورد رنجر آفرود درگ ریس

نسل جدید فورد رنجر به تازگی به بازارهای جهانی عرضه شده و در قامت رقیبی سرسخت برای سایر پیکاپ های موجود در بازارهای جهانی ظاهر شده است. یکی از قدرتمندترین رقبای فورد رنجر در بازارهای جهانی پیکاپ تویوتا هایلوکس است که اتفاقا فروش بسیار بالایی هم دارد. از آنجایی که مقایسه تویوتا هایلوکس و فورد رنجر در پیست آسفالت کار بیهوده ای محسوب می شود، گروه Carwow درگ ریسی را بین فورد رنجر و تویوتا هایلوکس در مسیر آفرودی برگزار کرده است. به نظر شما کدام خودرو برتر است؟

به گزارش خودرونویس، به تازگی درگ ریسی در یک مسیر آفرودی بین تویوتا هایلوکس و فورد رنجر برگزار شده است. اگر تا به امروز در خصوص درگ ریس آفرودی مطلبی نشنیده اید، باید اظهار کنیم که چنین درگ ریس هایی بهترین راه برای مقایسه عملکرد دو خودروی آفرودی و کار و تجاریست. چراکه هدف پشت خرید چنین خودروهایی قطعا عملکرد بالا در پیست آسفالت نیست.

این ویدیو به مراتب بیشتر از برگزاری درگ ریس بین فورد رنجر و تویوتا هایلوکس برای بالارفتن از تپه گلی است. بلکه در مجموع شش چالش آفرودی بین این خودرو برگزار شده تا در نهایت بتوان اظهار کرد که کدام یک از این دو پیکاپ عملکرد بهتری در بیراهه نوردی و آفرود دارد. البته این دو پیکاپ در بخش مشخصات فنی کاملا متفاوت از یکدیگر هستند که در ادامه به آن می پردازیم.

 

ویدیو مقایسه فورد رنجر با تویوتا هایلوکس

 

مشخصات فنی فورد رنجر

فورد رنجر به یک پیشرانه 2 لیتری توربودیزل مجهز شده که قادر به تولید 205 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه دیزلی چهار سیلندر برای انتقال قدرت به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل شده و نیروی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می کند. برای عملکرد بهتر در مسیرهای بیراهه نیز این پیکاپ به قفل دیفرانسیل عقب مجهز شده است.

 

مشخصات فنی تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس به یک پیشرانه حجیمتر 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز شده که قادر به تولید 204 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. در واقع برخلاف حجم بیشتر موتور، گشتاور آن به مراتب از فورد رنجر کمتر است. این نیرو به کمک گیربکس شش دنده دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود و برای آن مدهای رانندگی مختلفی تعبیه شده است. تویوتا هایلوکس هم مانند فورد رنجر به قفل دیفرانسیل عقب مجهز شده است.

توصیه می کنیم که این ویدیو رقابت آفرودی تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را مشاهده کنید. اما قبل از آن بگویید که به نظر شما کدام یک از این دو پیکاپ در آفرود عملکرد بهتری دارد؟

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟