اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور توربودیزل 247 اسب بخاری با 600 نیوتن متر گشتاور

فورد رنجر پلاتینیوم 2023 رونمایی شد

پنجشنبه - ۱۰ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
ford-ranger-platinum-فورد رنجر پلاتینیوم 2023 پیکاپ (1)

نسل جدید پیکاپ فورد رنجر در حال عرضه به بازار اروپا و سایر بازارهای جهانیست و در سال 2023 نیز به وطن خود یعنی آمریکا عرضه می شود. فورد به تازگی تصمیم به گسترش نسخه های پیکاپ رنجر گرفته و یک نسخه جدید به نام پلاتینیوم را برای این خودرو رونمایی کرده است. فورد رنجر پلاتینیوم لوکس ترین نسخه این خودرو بوده که تا به امروز تولید شده است.

به گزارش خودرونویس، فورد رنجر پلاتینیوم ظاهر به خصوصی داشته و چهره آن تاحدودی نسبت به سایر مدلهای این خودرو متمایز است. همچنین یک پیشرانه قدرت شش سیلندر V شکل توربودیزل در زیر کاپوت آن نصب شده است. فورد رنجر پلاتینیوم قرار است که در کنار سایر نسخه های این پیکاپ آمریکایی سایز متوسط اعم از رنجر راپتور، رنجر معمولی، رنجر Wildtrak، رنجر لیمیتد، رنجر XL و رنجر XLT به بازارهای جهانی عرضه شود.

ford-ranger-platinum-فورد رنجر پلاتینیوم 2023 پیکاپ (1)

مشخصات فنی پیکاپ فورد رنجر پلاتینیوم 2023

فورد رنجر پلاتینیوم به یک پیشرانه شش سیلندر توربودیزل مجهز شده که وجه تمایز آن با سایر مدلها در اصل به همین موتور جذاب مربوط می شود. این پیشرانه که به صورت استاندارد برای رنجر پلاتینیوم نصب می شود قادر به تولید 247 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس اتوماتیک 10 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می شود. راننده به وسیله یک سیستم الکترونیکی می تواند نحوه انتقال قدرت چهار چرخ محرک دائم فورد رنجر پلاتینیوم را کنترل کند.

ford-ranger-platinum-فورد رنجر پلاتینیوم 2023 پیکاپ (1)

گیربکس فورد رنجر پلاتینیوم دارای پایه ها و دسته گیربکس هایی جدبد بوده که با هدف کاهش نویز و لرزش داخل کابین بازطراحی شده اند. نتیجه بهبود عملکرد و سواری تحت هر شرایطی شده است.

ford-ranger-platinum-فورد رنجر پلاتینیوم 2023 پیکاپ (1)

 

ظاهر و کابین فورد رنجر پلاتینیوم 2023

فورد رنجر پلاتینیوم 2023 از سایر نسخه های این پیکاپ چهره متمایزی دارد. این خودرو دارای رینگ های 20 اینچی ماشین کاری شده، جلوپنجره زیباتر با استایلی پریمیوم تر و چراغ های روشنایی در روز LED متفاوتی از سایر نسخه هاست. این چراغ های روشنایی در روز LED به صورت یکپارچه با قاب چراغ های اصلی ماتریکس طراخی شده اند که یکی از تجهیزات استاندارد این نسخه محسوب می شوند. از جمله دیگر تجهیزات استاندارد فورد رنجر پلاتینیوم می توان به شیشه های دودی، قابلیت آرام بند درب حوض بار و تودوزی چرمی صندلی ها اشاره کرد.

ford-ranger-platinum-فورد رنجر پلاتینیوم 2023 پیکاپ (1)

از جمله ویژگی های کابین فورد رنجر پلاتینیوم می توان به صندلی های جلو با قابلیت تنظیم در 10 جهت به صورت الکترونیکی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و نورپردازی لوکستر و زیباتر کابین اشاره کرد.

ford-ranger-platinum-فورد رنجر پلاتینیوم 2023 پیکاپ (1)

فورد رنجر پلاتینیوم دارای سیستم های کمکی راننده متعددی بوده که البته این سیستم ها صرفا محدود به این خودرو نیستند و روی سایر مدل های این خودرو نیز نصب شده اند. سیستم های ایمنی و کمکی راننده فورد رنجر پلاتینیوم شامل کمکی پارک فعال، هشدار نقطه کور با قابلیت هشدار ترافیک در جلو و عقب با قابلیت پشتیبانی از تریلر، هشدار خروج از خط، دوربین دید 360 درجه و … است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟