اخبار خودرو ایران
سفری شش روزه و 2300 کیلومتری با حضور 60 خودرو دو دیفرانسیل

حضور دایون Y5 ایلیا موتور در رالی خزر تا خلیج فارس

چهارشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
دایون Y5 ایلیا موتور رالی خزر تا خلیج فارس

دایون Y5 ایلیا موتور در نخستین رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس شرکت کرده است. در این سفر که مسیری 2300 کیلومتری برای آن تعریف شده بود و 6 روز هم به طول انجامید، بیش از 60 خودروی دو دیفرانسیل و 120 نفر حضور داشتند و نقطه شروع از دریای خزر و پایان مسیر در جزیره زیبای کیش بود.

به گزارش خودرونویس، لازم به ذکر است که رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران برگزار شده و خودروهای دو دیفرانسیل مختلفی از برندهای مختلف در آن شرکت کرده اند که یکی از آنها همین اسیووی دایون Y5 بوده که مدتیست توسط ایلیا موتور به بازار ایران عرضه شده است.

دایون Y5 ایلیا موتور رالی خزر تا خلیج فارس

از جمله دیگر خودروهای حاضر در این رالی می توان به پیکاپ کی ام سی T8، نیسان رونیز، تویوتا لندکروزر، رنج روور، لندروور دیفندر، شورولت بلیزر، تویوتا هایلوکس، تویوتا اف جی کروزر و پیکاپ کلوت و … حضور داشته اند. هر خودرو با دو سرنشین (یک راننده و یک نقشه خوان) در این رالی شرکت کرده است.

دایون Y5 ایلیا موتور رالی خزر تا خلیج فارس

این رالی از روز نهم اردیبهشت ماه در ساحل چمخاله آغاز شده و شرکت کنندگان بر اساس نقشه ای که در اختیار دارند باید از استان های گیلان، قزوین، البرز، قم، اصفهان، فارس عبور کرده و خود را به استان هرمزگان برسانند و از آنها از طریق لندیگراف به جزیره کیش بروند. با توجه به اینکه تمام خودروهای حاضر در این رالی خزر تا خلیج فارس دو دیفرانسیل هستند مسیرهای انتخاب شده برای این برنامه صرفا آسفالت نخواهد بود و بخش هایی از مسیر از جاده و بیراهه انتخاب شده است. به عنوان مثال بخش هایی از مسیر چمخاله به استان قزوین آفرودی بوده و شرکت کنندگان از کویر متین آباد نیز عبور می کنند.

دایون Y5 ایلیا موتور رالی خزر تا خلیج فارس

این رالی 2300 کیلومتری باهدف شناختن بیشتر و بهتر طبیعت ایران و با رعایت اصول رانندگی، مراقبت از طبیعت، معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و همچنین با رویکرد هوش، نقشه‌خوانی و مسیریابی درست و به‌دوراز توجه به‌سرعت همانند رالی‌های قهرمانی برگزار می‌ شود.

دایون Y5 ایلیا موتور رالی خزر تا خلیج فارس

مشخصات فنی دایون Y5

دایون Y5 یکی از اسیووی های حاضر در رالی خزر تا خلیج فارس بود که در حال حاضر جزو معدود اسیووی های آفرودی شاسی مستقل بازار ایران قرار می گیرد. این خودرو از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت میتسوبیشی بهره می برد که قادر به تولید 202 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور است. نیروی این موتور توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیزین و ترانسفر کیس بورگ وارنر در حالت نرمال به چرخ های عقب و در شرایط مورد نیاز به هر چهار چرخ منتقل می شود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟