اخبار خودرو ایران
در مراسم لانچ‌ برند جیکو و اومودا صورت گرفت

چری اومودا C5 برقی همزاد فونیکس FX رونمایی شد

جمعه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
چری اومودا C5 برقی

چری اومودا C5 همزاد برقی فونیکس FX بوده که شب گذشته در مراسم لانچ دو برند اومودا و جیکو رونمایی شد. با توجه به تمرکز برند فونیکس روی لاکچری پایدار و سازگار با محیط زیست و عرضه خودروهایی پلاگین هیبریدی و برقی، احتمال ورود این خودرو در آینده به ایران وجود دارد.

به گزارش خودرونویس، برند اومودا Omoda که نخستین محصول آن کراس اوور اومودا 5 بوده مدتیست که در بازار ایران با نام فونیکس FX عرضه شده است. فلسفه طراحی این برند هنر در حرکت Art in Motion بوده و سعی شده با طراحی و المان های بصری که در آن رعایت شده، توجه قشر جوان یا نسل Z به محصولات این برند جلب شود. همین سیاست در چری اومودا C5 هم دیده می شود.

چری اومودا C5 برقی

این برند با شعار Cross Future توسعه یافته که در واقع می توان آن را به عنوان مسافری از آینده یا وسیله نقلیه ای برای آینده قلمداد کرد. برند اومودا و جیکو قرار است که بازوی چری در بازارهای جهانی باشند و به همین دلیل روی بحث ایمنی آنها تمرکز زیادی شده و تمامی محصولات ذیل این برند با ۵ ستاره ایمنی از موسسات مختلف تولید خواهند شد.

چری اومودا C5 برقی

لازم به ذکر است که همین خودروی اومودا ۵ (فونیکس FX) توانسته پنج ستاره ایمنی را از موسسه تست تصادف اروپا ENCAP دریافت کند.

چری اومودا C5 برقی

اومودا C5 همزاد برقی فونیکس FX رونمایی شد

با استناد به صحبت هایی که در این مراسم انجام شد، کمپانی چری اینترنشنال قصد دارد با برند اومودا محصولات درونسوز، پلاگین هیبرید و برقی را عرضه کند. اولین گام این شرکت خودروی اومودا C5 بوده که در واقع نسخه برقی فونیکس FX یا همان اومودا ۵ محسوب می شود که در نمایشگاه خودرو شانگهای نیز در غرفه چری حضور داشت.

چری اومودا C5 برقی

طراحی ظاهری اومودا C5 (فونیکس FX برقی)

استایل اومودا C5 دقیقا مشابه با نسخه بنزینی طراحی شده، ولی‌ چون موتور بنزینی دیگر در زیر کاپوت قرار ندارد جلوپنجره آن کاملا بسته است. چری به خوبی می داند که برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند تغییر بوده و این تغییر همان توسعه خودروهای پاک و برقیست. در واقع چری با توسعه برندهای جیکو‌ و اومودا سعی کرده که خود را به یک خودروساز مرجع تبدیل کند و صاحب سبک در طراحی خودرو باشد.

چری اومودا C5 برقی

مشخصات فنی چری اومودا C5

ضریب مقاومت هوای اومودا C5 با وجود اینکه یک‌ کراس اوور بوده 0.293 اعلام شده که رقم مناسبی است. این خودرو دارای پک باتری ۶۱ کیلووات ساعتی بوده و دارای موتور برقی با توان ۱۶۵ کیلووات است. این موتور برقی در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت حدود ۱۵ کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند و در حالت فول شارژ ۴۵۰ کیلومتر مسافت طی می کند.

چری اومودا C5 برقی

اومودا C5 دارای ساختار الکتریکی ۴۰۰ ولتی بوده و از شارژ سریع پشتیبانی می کند و طی ۳۵ دقیقه شارژ سطح انرژی باتری های آن به ۸۰ درصد می رسد. به لطف گشتاور آنی موتورهای برقی نیز شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۸ ثانیه اعلام شده است.

چری اومودا C5 قادر به یدک کشی جسمی با وزن ۷۵۰ کیلوگرم بوده و دارای قابلیت V2L بوده که می تواند انرژی مورد نیاز سایر وسایل الکترونیکی را در کمپ تامین کند.

چری اومودا C5 برقی

نمایشگرهای دیجیتالی دوگانه، سیستم صوتی سونی، نورپردازی کابین در ۶۴ رنگ، شارژر بدون سیم ۵۰ واتی موبایل از جمله تجهیزات این خودرو هستند.

چری اومودا C5 برقی

محصولات آتی برند اومودا

طبق نقشه راه اومودا که در کنفرانس خبری چری نشان داده شد، این برند در آینده نزدیک دارای محصولاتی از جمله اومودا C3، اومودا C5، اومودا C7 و S5 خواهد بود. اومودا C3 همان ام وی ام ایکس ۳۳ کراس بوده که قرار است نخستین بار در ایران لانچ شود و اقشار جوان و دنبال کننده فشن و تکنولوژی و جذابیت را هدف قرار داده است.

همچنین خودرو اومودا S5 همان سدان آریزو ۵ GT بوده که طراحی اسپرت تری هم در ظاهر و هم در کابین دارد و موتور قدرتمندتری هم برای آن نصب شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟