اخبار خودرو ایران
ایمنی بالای سریع‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در ایران

5 ستاره ایمنی یورو NCAP بر سینه فونیکس FX (اومودا 5)

پنجشنبه - ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
تست تصادف فونیکس FX چری اومودا 5 ستاره ایمنی یورو NCAP (2)

فونیکس FX که در بازارهای جهانی با نام چری اومودا 5 به فروش می رسد، به تازگی موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی در تست تصادف و ایمنی یورو NCAP شده است. اومودا 5 اولین محصول از سری جدید محصولات جهانی چری به نام اومودا بوده که به تازگی وارد بازارهای جهانی شده و در ایران نیز توسط مدیران خودرو با نام فونیکس FX به زودی عرضه می شود. چری قصد دارد که با اومودا 5 حضور گسترده ای را در بازارهای مختلف جهانی داشته باشد و سابقه حضور ضعیف با محصولات گذشته را از ذهن مخاطبان و مشتریان خود پاک کند.

به گزارش خودرونویس، حال که 5 ستاره ایمنی موسسه تست تصادف و ایمنی یورو NCAP بر سینه فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 قرار دارد، کمک زیادی به موفقیت این خودرو در بازارهای جهانی خواهد کرد. باید تاکید کنیم که فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 در موسسه تست تصادف و ایمنی CNCAP چین 5 ستاره ایمنی به دست نیاورده. بلکه این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره کامل ایمنی ENCAP یا موسسه تست تصادف و ایمنی اروپا شده است.

تست تصادف فونیکس FX چری اومودا 5 ستاره ایمنی یورو NCAP (2)

چری اظهار کرده که از ابتدا اومودا 5 یا همان فونیکس FX را با هدف کسب 5 ستاره ایمنی از یورو NCAP طراحی کرده بود و همه ما می دانیم که گرفتن 5 ستاره ایمنی آن هم از موسسه یورو NCAP بسیار سخت بوده و این موسسه در برگزاری این تست ها و استانداردها بسیار دقیق تر از موسسه CNCAP چین است.

فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 در زمینه ایمنی سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال و کودک، عابرین پیاده و سیستم های ایمنی و کمکی راننده امتیاز بالایی را از موسسه یورو NCAP دریافت کرد. این موفقیت به این دلیل برای خودرو فونیکس FX به ارمغان آمده که کاربر محور ساخته شده و چری تمرکز زیادی روی کیفیت و ایمنی آن کرده است. این موضوع در طراحی و مواد اولیه به کار رفته در ساخت فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 نیز به خوبی مشهود است.

تست تصادف فونیکس FX چری اومودا 5 ستاره ایمنی یورو NCAP (2)

یکی از دلایل موفقیت چری اومودا 5 یا همان فونیکس FX در تست تصادف موسسه تست ایمنی اروپایی ENCAP برای به دست آوردن امتیاز کامل، توجه این خودروساز چینی به خواسته ها و نیاز مصرف کنندگان در تمام بازارهای جهانی در بخش طراحی محصول و همچنین تحقیق و توسعه بوده و در واقع تعامل نزدیکی با مشتریان خود دارد و از آنها می پرسد که چه چیزی را از یک خودرو می خواهند. من به عنوان یک خبرنگار این موضوع را حداقل در ایران شاهد بوده و بارها با مدیران چینی این شرکت صحبت و تبادل نظر در خصوص محصولات چری با برند ام وی ام و فونیکس در ایران داشته ام.

جدا از این موارد، فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 در زمینه ساختار بدنه، سیستم های ایمنی و سایر موارد ایمنی نیز پیشرفت بسیار زیادی داشته و چری این کراس اوور جذاب را به نحوی توسعه داده که با تمام شرایط محیطی، جاده و دمایی سازگاز باشد و تنها به طراحی ظاهری خوب و جذاب آن بسنده نکرده، بلکه آن را جان سخت نیز طراحی کرده است.

تست تصادف فونیکس FX چری اومودا 5 ستاره ایمنی یورو NCAP (2)

فونیکس FX در سه تست سخت و طاقت فرسا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد که در شرایط محیطی بسیار سختی برگزار شده بودند. یکی از این تست ها در دمای کمتر از 40 درجه زیر صفر، دیگری در دمای نزدیک به 50 درجه و دیگری در ارتفاعات بالا در حدود 5200 متر از سطح دریا برگزار شد. همه این موارد روی هم سبب شده که فونیکس FX یا چری اومودا 5 بتواند در تست ایمنی و تصادف عملکرد بسیار خوبی را کسب کند.

78 درصد از بدنه فونیکس FX (چری اومودا 5) از فولاد با مقاومت بسیار بالا ساخته شده که می تواند تا 1800 مگا پاسکال فشار را تحمل کند. خود بدنه چری اومودا 5 نیز با دقت بالایی طراحی و ساخته شده که بتواند در زمان برخورد ساختار خود را حفظ کند. وجود این موارد در کنار سیستم ADAS که مجموعه ای از سیستم های کمکی راننده و نیمه خودران بوده ایمنی فونیکس FX را تضمین می کنند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟