اخبار خودرو جهان
همزاد یوآز 469

BAW BJ212 اولین اسیووی چینی

چهارشنبه - ۱ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
اسیووی BAW BJ212

هر ماه حداقل شاهد معرفی چند خودروی جدید و ظهور چند برند تازه تاسیس در صنعت خودروسازی چین هستیم و با وجود تعدد خودروهای الکتریکی جدید و کراس اوورهایی که توسط خودروسازان چینی راهی بازار می شوند، شمارش این خودروهای جدید تقریبا از دستمان در رفته است. اما سالها پیش از آنها خودروسازان بومی چین اقدام به تولید کراس اوورهای درونسوز و اسیووی های الکتریکی بکنند، یک خودروساز چینی بوده که سگمنت اسیووی ها را در این کشور پایه ریزی کرد. این شرکت BAW بود که اسیووی آفرودی BJ212 را با به عنوان رقابت با جیپ ویلیز چندین دهه قبل با همکاری شرکت یوآز روسیه توسعه داد که هم اکنون نیز در حال تولید است.

به گزارش خودرونویس، جالب است بدانید که اسیووی چینی BAW BJ212 در اصل در سال 1965 رونمایی شده؛ ولی نسخه ای که در تصویر مشاهده می کنید مقداری جدیدتر است. طراحی این خودرو تا حد زیادی به یوآز 469 شباهت دارد. در واقع این دو شرکت چینی و روسیه ای هر دو با همکاری یکدیگر این دو خودرو را توسعه دادند. ولی برخلاف یوآز 469 که به صورت عمومی به فروش می رسید، BAW BJ212 تنها برای استفاده ارگان های دولتی در ابتدا توسعه یافته بود. ولی اکنون این خودرو قابلیت خرید عموم را در چین دارد و قیمت نسخه پایه آن چیزی در حدود 13 هزار دلار اعلام شده است.

نمای عقب اسیووی BAW BJ212

البته خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید نسخه پایه و استاندارد نیست و چندین بروزرسانی در راستای آفرودی تر شدن از جمله نصب تایرها و رینگ های جدید، سپر مقاوم تر در جلو، چراغ های اضافی، کیت لیفت سیستم تعلیق و نصب سقف جدید به جای سقف استاندارد کارخانه روی این خودرو صورت گرفته است. تمام صندلی های این خودرو نیز با صندلی های راحت تر از یک خودروی دیگر جایزگین شده اند و مقداری هم شخصی سازی در طراحی کابین صورت گرفته است. همچنین یک رول بار کامل برای این خودرو اجرا شده تا از سرنشینان در شرایطی که خودرو از مسیر خارج یا واژگون شد، محافظت به عمل آید.

کابین اسیووی BAW BJ212

مشخصات BAW BJ212

این نسخه از BAW BJ212 که در تصویر مشاهده می کنید از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی خطی بهره گرفته که قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت بوده و تمام این نیرو به وسیله یک گیربکس پنج سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود. البته بسته به مدل سالی که این خودرو تولید شده پیشرانه های بنزینی دیگری نیز روی آن نصب شده است. همچنین در حال حاضر و به صورت آپشنال می توان یک پیشرانه دیزلی 2.8 لیتری نیز برای این اسیووی آفرودی سفارش داد. لازم به ذکر است که تمام پیشرانه هایی که تا به امروز برای این خودرو نصب شده اند، از نوع چهار سیلندر بوده اند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟