اخبار خودرو جهان
بر پایه پیکاپ Profi

یواز کمپر می سازد

یکشنبه - ۱۳ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
کمپر یواز

شرکت یوآز یک خودروساز بومی روسیه بوده که به تازگی تصویر یک کمپر جدید را منتشر کرده که بر پایه پیکاپ Profi توسعه یافته است. به گفته یواز این کمپر دارای تمام تجهیزات مورد نیاز برای سفرهای طولانی و به دور از شلوغی شهر بوده و به زودی قرار است که به صورت کامل این کمپر را رونمایی کند. ولی یواز هیچ بازه زمانی مشخصی را برای معرفی این کمپر اعلام نکرده است.

ویژگی های کمپر یواز

به گزارش خودرونویس، یواز هنوز برای این کمپر جدید خود نامی را انتخاب نکرده؛ ولی وعده داده که این خودروی کمپر دارای تمام تجهیزات لازم برای لذت بردن از طبیعت و کمپ های چند روزه است. این ویژگی ها شامل سقف پاپ آپ با امکان فراهم کردن فضای خواب برای دو نفر، آشپزخانه مجهز، حمام با دوش و سرویس بهداشتی است. در این لحظه جزییات بیشتر از این خودرو در دسترس نیست، ولی با استناد به همین یک تصویر منتشر شده می توان حدس زد که این خودرو برای خوابیدن سرنشینان دو تخت خواب در دو سطح ارتفاعی طراحی کرده که یکی در قسمت انتهایی کابین کمپر و دیگری به صورت مخفی در سقف پاپ آپ طراحی شده است.

یواز Profi

یواز Profi

مشخصات فنی یواز کمپر

یواز در این لحظه اعلام نکرده که چه تاریخی قصد رونمایی این کمپر جدید را دارد؛ همچنین در خصوص زمان عرضه به بازار آن نیز مطلبی را عنوان نکرده است. این کمپانی تنها بیان کرده که در آینده مشخصی این کمپر را رونمایی می کند. یواز تصویر این کمپر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و در کامنت ها نوشت که هیچ تصمیمی مبنی بر نصب پیشرانه دیزلی روی این کمپر ندارد. این بدان معناست که به احتمال زیاد این کمپر به پیشرانه 2.7 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر یواز مجهز می شود که قادر به تولید بیشینه قدرت 143 تا 150 اسب بخار است.

یواز پروفی

یواز Profi

حرکت یواز به سمت تولید خودروهای کمپر موضوع چندان عجیبی نبود. طی شیوع و همه گیری ویروس کرونا، درخواست مشتریان برای خرید خودروهای کمپر با تجهیزات لازم برای ماندن در طبیعت و دور بودن از شهر به مراتب افزایش یافته و این موضوع در روسیه هم مشاهده شده است. چراکه این یک روش مطمئن و مناسب برای سفر بوده و یواز هم وارد این بازار پرتقاضا شده است. یواز در این لحظه قیمت این کمپر را اعلام نکرده؛ ولی پیش بینی می شود که قیمت این کمپر جدا از قیمت خودرو چیزی در خدود 6800 دلار باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟