اخبار خودرو ایران
تحویل نخستین سری کامیون امپاور BD300

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل رونمایی شد

یکشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل صبح امروز طی مراسمی رونمایی شد. همچنین نخستین سری از کامیون امپاور BD300 19 تن نیز به مشتریان تحویل داده شد.

به گزارش خودرونویس، بهمن دیزل در سال 1400 با معرفی دو محصول کشنده امپاور BD500 و همچنین کامیونت های فورس 6 و 8.5 تن خوابدار و بدون اتاق خواب سبد محصولات خود را تنوع بخشید. این شرکت در سال 1401 هم کامیون 19 تن امپاور BD300 را به محصولات خود اضافه کرد و حال در نخستین روزهای اردیبهشت 1402 کامیون فورس 12 تن را رونمایی کرده است.

 

هدف بهمن دیزل از معرفی کامیون فورس 12 تن

بهمن دیزل با عرضه کامیونت های فورس توانست سهم 37 درصدی از بازار کامیونت های ایران را در سال گذشته به خود اختصاص دهد. این در حالیست که سهم بازار این شرکت نسبت به سال 1400 حدود 13 درصد افت داشته است. این شرکت در راستای نیاز مشتریان و افزایش سهم خود از بازار خودروهای تجاری سبک و نیمه سنگین، تصمیم گرفت کامیون فورس 12 تن را به سبد محصولات خود اضافه کند تا خلا موجود در رنج کامیون های بین 8 تا 19 تن را پوشش دهد.

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل

بسیاری از مشتریان به دنبال خرید کامیون و کامیونتی هستند که فضای بار زیاد داشته باشد تا بتوانند بارهایی حجیم را با آن حمل کنند. برای این افراد ظرفیت باربری در اولویت دوم قرار دارد. کامیون فورس 12 تن دقیقا همان چیزیست که این افراد به آن نیاز دارند.

طی تحقیقات بازار بهمن دیزل، عمده سفارشات خانواده فورس تا به امروز کامیونت 6 تن بوده و بیشتر افراد تمایل به خرید نسخه جای خوابدار دارند. حدود 75 درصد فروش خانواده فورس به نسخه 6 تن و 25 درصد به نسخه 8.5 تن اختصاص دارد.

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل

لازم به ذکر است که حدود 4 سال پیش بهمن دیزل قصد داشت که کامیون 12 تن از برند ایسوزو را به بازار عرضه کند. اما تحریم ها این فرصت را از این شرکت گرفت. اما حال بهمن دیزل فورس 12 تن را با شریک چینی خود توسعه داده و سعی کرده که مشخصات آن تا حد ممکن به ایسوزو نزدیک باشد.

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل

مشخصات فنی کامیون فورس 12 تن

فورس 12 تن از نظر ابعادی بییشتر به کامیون ها نزدیک بوده و از کامیونت ها فاصله زیادی دارد. این کامیون طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 8920، 2490 و 2840 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن 5150 میلی متر است. همچنین فاصله از پشت کابین تا سر شاسی آن هم 6800 میلی متر بوده که ارتفاع بسیار مناسبیست.

به لطف این ابعاد بزرگ، این کامیون حدود 17 متر مربع یا به عبارتی 46 متر مکعب فضای بار دارد که به مراتب نسبت به کامیونت های 6 و 10 تن بیشتر بوده و این کامیون را مناسب حمل بارهای حجیم و سنگین تر و تردد بین شهری ساخته است.

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل

کامیون فورس 12 تن از پیشرانه کامینز با حجم 4.5 لیتر بهره می برد و مجهز به توربوشارژ و اینترکولر بوده و قادر به تولید 210 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی هم توسط گیربکس هشت سرعته دنده ای برند FAST به چرخ ها منتقل می شود. این کامیون دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV است.

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل

از جمله مزیت های این کامیون نسبت به کامیونت ها می توان به موتور قدرتمندتر، گیربکس با تعداد دنده های بیشتر، کابین جادارتر، مخزن سوخت 600 لیتری در مقابل مخزن سوخت 200 لیتری کامیونت ها، ایمنی بیشتر در مسیرهای بیش شهری و … اشاره کرده که باعث شده استفاده آن برای شرکت ها به مراتب به صرفه تر از کامیونت برای حمل و نقل های بین شهری باشد.

کامیون فورس 12 تن دارای تعلیق فنر تخت چند لایه پارابولیک در جلو و همچنین فنر تخت چند لایه در عقب است. سیستم ترمز نیز در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای بوده و از برند آلمانی KNORR-Bremse تهیه شده است.

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل

امکانات کامیون فورس 12 تن

کامیون فورس 12 تن با توجه به اینکه برای مصارف بین شهری نیز مورد استفاده قرار می گیرد، سعی شده کابین لوکس و راحتی به نسبت کامیونت ها داشته باشد. این کامیون دارای سیستم هشدار حرکت بین خطوط، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، کروز کنترل، آینه جانبی برقی گرمکن دار، دارای یک فضای خواب و قابلیت نشستن سه نفر داخل کابین، شیشه بالابرهای برقی، صندلی راننده با تعلیق پنوماتیک و قابلیت تنظیم در شش جهت، نمایشگر لمسی مولتی مدیا، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع، سنسور نور، چراغ روشنایی در روز، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل کابین، قفل مرکزی با ریموت، مه شکن عقب و جلو، هشدار دنده عقب، قطع کن باتری، تنظیم گاز درجا، آبگیر سوخت، جک بالابر برقی کابین و … است.

بهمن دیزل ظاهرا قصد دارد در ادامه گرمکن و سردکن صندلی راننده را نیز به این کامیون اضافه کند.

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل

قیمت کامیون فورس 12 تن

بهمن دیزل قیمت این کامیون را یک میلیارد و 850 میلیون تومان اعلام کرده که به نسبت دیگر کامیونت ها رقم بسیار معقولی به نظر می رسد.

کامیون فورس 12 تن بهمن دیزل

تحویل نخستین سری کامیون امپاور BD300

کامیون امپاور BD300 توسط بهمن دیزل در کاربری باری و کمپرسی در نمایشگاه خودرو اصفهان سال 1401 رونمایی شده بود و حال نخستین سری آن زودتر از موعد به مشتریان تحویل داده شد. این تحویل در حاشیه مراسم رونمایی از کامیون فورس 12 تن صورت گرفت.

تحویل کامیون امپاور BD300 بهمن دیزل

قیمت کامیون امپاور BD300 19 تن

بهمن دیزل کامیون امپاور BD300 را در دو مدل باری و کمپرسی به فروش می رساند که قیمت نسخه باری دو میلیارد و 590 میلیون تومان و نسخه کمپرسی دو میلیارد و 550 میلیون تومان اعلام شده است.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟