اخبار خودرو ایران
لوکس، راحت، بهینه و قدرتمند

کامیون امپاور BD300 بهمن دیزل در نمایشگاه اصفهان رونمایی شد

شنبه - ۵ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کامیون تک امپاور BD300 بهمن دیزل (1)

کامیون تک محور امپاور BD300 بهمن دیزل در دو کاربری باری مسقف و کمپرسی در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 رونمایی شد. کامیون BD300 دومین محصول از خانواده امپاور بهمن دیزل بوده که رونمایی شده است. نخستین محصول این خانواده کامیون کشنده امپاور BD500 بود که به وسیله آن رسما بهمن دیزل به سگمنت خودروهای تجاری سنگین نیز ورود کرد.

به گزارش خودرونویس، بهمن دیزل با هدف توسعه سبد محصولات تجاری سنگین و نیمه سنگین خود، کامیون امپاور BD300 را رونمایی کرده تا در تمامی سگمنت ها محصول داشته باشد. کامیون امپاور BD300 در رنج 18 تا 19 تن باز ناخالص بوده و یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین کامیون های تک محور بازار محسوب می شود.

کامیون تک امپاور BD300 بهمن دیزل (1)

ویدیو معرفی کامیون امپاور BD300

مشخصات فنی کامیون امپاور BD300 بهمن دیزل

کامیون امپاور BD300 بهمن دیزل دارای یک پیشرانه 6700 سی سی توربودیزل بوده که قادر به تولید 300 اسب بخار در دور 2500 و 1100 نیوتن متر گشتاور در دور 1200 تا 1800 است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس دنده ای 8+1 ساخت کمپانی Fast به چرخ های عقب منتقل می شود. کامیون امپاور BD300 در محور جلو دارای فنر تخت چند لایه پارابولیک با کمک فنر و استابیلایزر بوده و در اکسل عقب نیز دارای سیستم تعلیق بادی با 2 کیسه هوا و همچنین فنر استابیلایزر است.

کامیون تک امپاور BD300 بهمن دیزل (1)

امکانات کامیون تک امپاور BD300 بهمن دیزل

هدف شرکت هایی مانند بهمن دیزل از معرفی خودروهای تجاری جدید مانند همین کامیون امپاور BD300، نوسازی ناوگان فرسوده خودروهای تجاری از جمله کامیون های موجود در بازار کشور است. بماند که داستان گواهی اسقاط که توجیهی پشت آن نیز برای شرکت هایی مانند بهمن دیزل دردسرساز شده است. اما جدا از این صحبت، بهمن دیزل کامیون امپاور BD300 خود را با امکاناتی راهی بازار می کند که روی جدیدترین خودروهای تجاری روز دنیا در بازار اروپا نیز نصب هستند.

کامیون تک امپاور BD300 بهمن دیزل (1)

کامیون امپاور BD300 در زمینه تجهیزات ایمنی دارای دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین کناری، سیستم هشدار حرکت بین خطوط و خروج از خط، کمکی شروع حرکت در سربالایی که هنگام حمل بار بسیار به کمک راننده می آید، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند و کابین بسیار محکم با استاندارد روز اروپاست.

کامیون تک امپاور BD300 بهمن دیزل (1)

امکانات رفاهی کامیون امپاور BD300 بهمن دیزل هم شامل نمایشگر مالتی مدیا در میان داشبورد، سیستم صوتی، یک تخت برای استراحت در پشت صندلی راننده، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان، آینه های جانبی گرمکن دار با قابلیت تنظیم به صورت الکترونیکی، صندلی راننده با تعلیق پنوماتیکی و قابلیت تنظیم در 6 جهت، گرمکن و سردکن صندلی راننده و سیستم تهویه مطبوع و تاخوگراف است.

کامیون تک امپاور BD300 بهمن دیزل (1)

کامیون امپاور BD300 در کاربری های مختلف

بهمن دیزل در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401، کامیون امپاور BD300 را با دو کاربری باری مسقف و کمپرسی به نمایش گذاشته است. اما با توجه به اینکه بهمن دیزل یکی از بزرگترین کاربری سازان بازار ایران نیز محسوب می شود که برای تمامی محصولات خود کاربری های مختلف را تولید کرده، می تواند کامیون امپاور BD300 را در کاربری های دیگری از جمله آتش نشانی، باری فلزی، تانکر آب و … نیز تولید کند.

کامیون تک امپاور BD300 بهمن دیزل (1)

به گفته مدیران بهمن دیزل این شرکت قصد دارد خط کاربری سازی خود را از حالت کارگاهی که مشابه همه کاربری سازان در ایران است به حالت OEM یعنی زنده و در خط تولید تغییر دهد. تفاوت این سبک کاربری سازی در این بوده که دیگر نیاز نیست یکبار خودرو تولید شود و سپس به کارگاه کاربری سازی برده شود. در کاربری سازی به روش OEM خودرو همان زمان که در خط تولید بوده کاربری روی آن سوار می شود و بدین ترتیب دیگر نیازی نیست که پس از تولید تغییری در سیستم ها و برخی اجزای فنی آن اعمال شود. نتیجه این روش کاربری سازی افزایش کیفیت و قطعا کاهش هزینه تمام شده خواهد بود.

کامیون تک امپاور BD300 بهمن دیزل (1)

شانزدهمین دوره نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 از روز سوم آذر ماه آغاز شده و تا ششم آذرماه ادامه خواهد داشت. ساعت بازدید از این نمایشگاه از 15 تا 21 اعلام شده است. بهمن دیزل که یکی از زیرمجموعه های گروه بهمن محسوب می شود، به همراه دیگر زیرمجموعه های این شرکت حضور بسیار گسترده ای را در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 داشته و دیگر محصولات خود اعم از کامیونت فورس، مینی بوس شیلر، کامیونت ایسوزو و کامیون کشنده سنگین امپاور BD500 را نیز به نمایش گذاشته است.

 

عکس کامیون امپاور BD300 بهمن دیزل

 

4.2 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟