اخبار خودرو جهان
آخرین نفس های هیولای استیشن بنزینی آئودی

آئودی RS6 لگاسی ادیشن تیونینگ ABT رونمایی شد

یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
abt-audi-rs6-legacy-edition آئودی RS6 لگاسی ادیشن تیونینگ ABT (1)

آئودی RS6 لگاسی ادیشن جدیدترین دستپخت تیونر مطرح آلمانی یعنی شرکت ABT اسپرت لاین بوده که متخصص تیونینگ محصولات مختلف گروه خودروسازی فولکس واگن از جمله آئودیست.

به گزارش خودرونویس، کمپانی ABT این آئودی RS6 لگاسی ادیشن را تاج افتخار دو دهه تاریخ سازی RS6 نامیده و قصد دارد که تنها 200 دستگاه از این هیولای استیشن را تولید کند.

 

مشخصات فنی آئودی RS6 لگاسی ادیشن تیونینگ ABT

آئودی RS6 لگاسی ادیشن بر پایه نسخه پرفورمنس توسعه یافته است. نسخه پرفورمنس در حالت عادی هم بسیار قدرتمند بوده و قادر به تولید 621 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است. اما ABT به این اکتفا نکرده و توربوشارژهای جدید، اینترکولر و نرم افزار پاور R را برای این خودرو نصب کرده و موفق شده حداکثر توان آن را به 750 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن را به 980 نیوتن متر برساند. همچنین در آخر سیستم اگزوز ABT روی این خودرو نصب شده که دارای چهار خروجی اگزوز دایره ای شکل با قطر 102 میلی متر است!

abt-audi-rs6-legacy-edition آئودی RS6 لگاسی ادیشن تیونینگ ABT (1)

طراحی ظاهری آئودی RS6 تیونینگ ABT (نسخه لگاسی ادیشن)

آئودی RS6 لگاسی ادیشن دارای کمک فنرهای کویل اوور بوده و رینگ های 22 اینچی فورج نصب شده برای این خودرو دیزاین بسیار پیچیده و خاصی دارند. این تیونر سعی کرده که چهره این RS6 تیونینگ شده را خشن تر از مدل استاندارد جلوه دهد. به همین جهت اسپلیتر جلوی فیبر کربنی برای این خودرو نصب شده و ورودی هوا نیز برای هدایت بهتر جریان هوا اصلاح شده است. روی کاپوت نیز شاهد یک خروجی فیبر کربنی هستیم که اتلاف گرمای موتور را بهبود می بخشد. قاب آینه ها نیز حالتی لبه دار دارند و در بخش عقب یک بال عقب نصب شده تا از دو طرف تا پایین شیشه عقب امتداد پیدا کرده است. همچنین روی دیفیوزر و اسپلیتر جلو عبارت انگلیسی RS6-LE مشاهده می شود.

abt-audi-rs6-legacy-edition آئودی RS6 لگاسی ادیشن تیونینگ ABT (1)

داخل کابین آئودی RS6 LE لگاسی ادیشن تریم جیر دینامیکا روی داشبورد، صندلی ها، شیفتر دنده و رکاب و درب ها اجرا شده است. غربیلک فرمان دارای پوشش جیر آلکانتارا بوده و لوگو RS6-LE روی پشتی صندلی ها و کفپایی ها دیده می شود. شرکت ABT برای این خودرو قیمتی معادل 113 هزار و 265 دلار را تعیین کرده است.

abt-audi-rs6-legacy-edition آئودی RS6 لگاسی ادیشن تیونینگ ABT (1)

سرنوشت آئودی RS6 چه می شود؟

آینده این خودروی محبوب آئودی RS6 ای-ترون برقی بوه که نسخه های پروتوتایپ آن در دو مدل استیشن و سدان معرفی شده است. هنوز جزییات پیشرانه نسخه تولیدی افشا نشده، ولی مدل کانسپت A6 ای-ترون دارای موتور برقی 470 اسب بخاری با 800 نیوتن متر گشتاور بود. ولی انتظار داریم که نسخه تولیدی به مراتب قدرتمندتر از این رقم ها باشد. آئودی RS6 ای-ترون روی پلتفرم PPE توسعه یافته که با Q6 ای-ترون و همچنین پورشه ماکان برقی ساختار مشترکی دارد.

abt-audi-rs6-legacy-edition آئودی RS6 لگاسی ادیشن تیونینگ ABT (1)

آئودی A6 ای-ترون قرار است که ابتدا در مدل سدان و با مدل 2024 وارد بازار شود و مدل استیشن آن یکسال بعد عرضه می شود. هنوز در خصوص زمان عرضه نسخه پرچمدار و قدرتمند RS6 مطلبی توسط آئودی بیان نشده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟