اخبار خودرو جهان
قابلیت پیمایش 700 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل

آئودی A6 ای-ترون E-Tron استیشن کانسپت رونمایی شد

شنبه - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آئودی A6 ای-ترون E-tron استیشن

آئودی A6 ای-ترون E-Tron استیشن یک سدان الکتریکی بسیار جذاب و مفهومی بوده که قرار است در کنار نسخه لیفتبک سدان به تولید برسد. آئودی تصمیم دارد که نسخه تولیدی آئودی A6 ای-ترون آوانت را در سال 2024 تولید کند. آئودی اظهار کرده که مدل تولیدی A6 ای-ترون E-Tron استیشن دقیقا استایلی مشابه با همین مدل کانسپت دارد.

به گزارش خودرونویس، آئودی A6 ای-ترون استیشن کانسپت نشان دهنده سبک طراحی محصولات آینده این شرکت بوده و ظاهرا قرار است الگوی مشابه را برای محصولات بعدی خود پیاده کند. در حال حاضر تصویری از کابین آئودی A6 ای-ترون E-Tron استیشن کانسپت منتشر نشده و آئودی هم مطلبی در این خصوص بیان نکرده است.

آئودی A6 ای-ترون E-tron استیشن

طراحی آئودی A6 ای-ترون E-Tron استیشن

پروفیل جلوی آئودی  A6 ای-ترون کانسپت تا حدی مشابه محصولات فعلی این برند لوکس آلمانیست. ولی به دلیل نصب موتور برقی بیشتر قسمت های جلوپنجره بزرگ و معروف آئودی حالتی بسته دارند. البته در قسمت های پایینی و کناری سپر جلو ورودی هوای کاربردی طراحی شده که تاثیر زیادی در بهبود آیرودینامیک این خودروی برقی دارد.

آئودی A6 ای-ترون E-tron استیشن

چراغ های بسیار باریک و جذابی در پروفیل جلوی آئودی A6 ای-ترون استیشن طراحی شده و مالکین می توانند به سلیقه خود گرافیک LEDهای روشنایی در روز را طراحی کنند و آئودی قصد دارد این ویژگی بسیار جذاب را روی نسخه تولیدی A6 برقی نیز قرار دهد. یک ویژگی جذاب دیگر چراغ های جلوی آئودی A6 ای-ترون امکان استفاده به عنوان ویدیو پروژکتور بوده و راننده می تواند از درون کابین تصویر بازی ویدیویی را روی دیوار مقابل بیاندازد و از داخل کابین بازی کند!

آئودی A6 ای-ترون E-tron استیشن

در نمای جانبی یک قطعه آلومینیومی از ستون A آغاز شده و در راستای قسمت جانبی سقف و اسپویلر عقب امداد یافته که ظاهر بسیار جذابی به این خودرو بخشیده است. در پروفیل عقب شیشه با زاویه به نسبت ملایمی به چراغ ها ختم شده است. چراغ های سرتاسری پروفیل عقب گرافیکی سه بعدی درون آنها طراحی شده است. در قسمت پایینی سپر عقب یک دیفیوزر بزرگ و برجسته طراحی شده که کانال های عبوری هوای بیضی شکل درون آنها قرار دارد.

آئودی A6 ای-ترون E-tron استیشن

مشخصات فنی آئودی A6 ای-ترون استیشن

آئودی A6 ای-ترون استیشن ابعادی برابر با خودروی A6 اسپرتبک ای-ترون کانسپت دارد که مدتی قبل رونمایی شده بود. هر دو خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل 4.96، 1.96 و 1.44 متر هستند. تفاوت عمده میان این دو خودرو در طراحی پروفیل عقب بوده که A6 ای-ترون استیشن دارای طراحی زاویه دارتر بوده که فضای بیشتری برای قرار دادن بار و اشیا درون کابین دارد. نتیجه این طراحی ضریب مقاومت هوای 0.24 برای نسخه استیشن و 0.22 برای مدل اسپرتبک سدان بوده که رقمی خیره کننده است.

آئودی A6 ای-ترون استیشن روی پلتفرم PPE این خودروساز پریمیوم آلمانی توسعه یافته که زیربنای مشترکی با کراس اوور برقی Q6 ای-ترون دارد. برای هر اکسل آئودی A6 ای-ترون یک موتور برقی درنظر گرفته شده که روی هم رفته قادر به تولید 470 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور هستند.

آئودی A6 ای-ترون E-tron استیشن

آئودی به ظرفیت باتری A6 ای-ترون اشاره نکرده، ولی اظهار کرده ظرفیت حدودی آن در محدوده 100 کیلووات ساعت است. باتری این استیشن برقی دارای ساختار الکتریکی 800 ولتی و قابلیت شارژ سریع 270 کیلوواتی بوده که انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر مسافت تنها طی 10 دقیقه شارژ درون باتری های آن ذخیره می شود. همچنین در کمتر از 25 دقیقه میزان شارژ باتری های آئودی A6 ای-ترون از 5 به 80 درصد می رسد.

البته پیشرانه های برقی مختلفی برای آئودی A6 ای-ترون استیشن درنظر گرفته شده که ضعیف ترین آن قادر است در کمتر از 7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و سریع ترین مدل این استیشن لوکس و بزرگ در کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. نسخه عقب محرک آئودی A6 ای-ترون استیشن می تواند با یکبار شارژ مسافتی معادل 700 کیلومتر را طی کند.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟